וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצומי האחיות יימשכו היום, גם בכללית ישבתו

נציגי שני הצדדים נועדו בבית הדין לעבודה אך לא הגיעו להסכמות. האוצר: "הצעתנו כוללת העלאת שכר משמעותית". האחיות: "לא רק שאין התקדמות, יש נסיגה במשא ומתן"

צילום: רומן ויינר, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

שביתת האחיות תימשך גם היום (שני) לאחר שטרם נמצא פתרון לסוגיות העקרוניות במשא ומתן. השיחות בין נציגי הסתדרות האחיות לנציגי משרד האוצר שנערכו אתמול הסתיימו ללא התקדמות, והפערים בין הצדדים נותרו גדולים. השביתה תכלול היום גם את שרותי בריאות כללית, שהוחרגו ממנה בימים האחרונים. משרד האוצר יודיע החלטתו באשר לצווי המניעה לבית הדין עד לשעה 10:00.

לאחר הדיון אמרה יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, כי "לא רק שאין התקדמות במשא ומתן - מבחינת האחיות יש נסיגה. במקום לפתור את המחסור הקשה באחיות ואת העומס הכבד שהן נוטלות על כתפיהן, בעקבות המחסור מבקש האוצר להעמיס עליהן עוד שעות נוספות ומשמרות". לדבריה, "אין פלא שהוא פונה פעם אחר פעם לצווי מניעה כי בתפיסתו הוא רואה עבדים ולא עובדים במערכת הבריאות. לא ניתן להעמיס על האחיות ,שממילא קורסות תחת הנטל, עוד עבודה נוספות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש נפגשו שוב נציגי הצדדים בלשכת נשיאת בית הדין לעבודה, השופטת נילי ארד, לפגישת עדכון.בתום הפגישה הוחלט כי משרד האוצר יודיע בבוקר לבית הדין האם המשא ומתן יימשך או שהמדינה תבקש מנשיאת בית הדין לדון בערעור על אי הוצאת צווי מניעה לאחיות. "הצעתנו כוללת העלאת שכר משמעותית לכלל האחיות וכן תוספות ייחודיות לעידוד אחיות להיכנס למקצוע ולמניעת נטישתו", אמר הממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם.

יו"ר הסתדרות האחיות אמרה לאחר הפגישה הנוספת: "המרצע יצא מן השק. כל רצונו של האוצר היה ונותר לכפות בכוח על האחיות לעבוד תחת צווי מניעה מבלי לתת פתרון אמיתי למשבר החריף של המחסור באחיות. אנו נעננו ברצון ומתוך אחריות לבקשת נשיאת בית הדין הארצי לעבודה נילי ארד להמשיך במו"מ עד שייצא עשן לבן, בעוד האוצר סירב להמשיך ולהידבר ודרש להוציא לאחיות צווי מניעה. מי שחושב שניתן לכפות על האחיות לבצע עבודתן המסורה עם חולים רק יוביל לקריסת מערכות".

השביתה נכנסת ליומה ה-15 כשהאחיות פועלות במתכונת שבת. יש לציין כי בית הדין האזורי לעבודה נמנע מהוצאת צווי מניעה. מחר יפגינו אחיות מכל הארץ בשעה 12:00 מול משרד האוצר בירושלים.

בתוך כך, אתמול שלח ארגון ארב"ל (ארגון רופאי בתי החולים), הכולל 4,000 רופאים מכל הארץ, מכתב ליו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, והביע תמיכה במאבק. "אנו עדים מדי יום לעבודתכן הברוכה ומתגאים לשרת לצדכן את ציבור המטופלים בישראל", נכתב. "לאחיות בישראל הזכות להתפרנס בכבוד. הן ראויות למלוא ההוקרה על עבודתן המאומצת ולשיפור מעמדן בתוך מערכת הבריאות בישראל. אנו שבים ומחזקים את ידיכן, מעניקים לכן גיבוי מלא לשביתה ונאותים לשתף אתכן פעולה ולסייע במאבק, ככל שיידרש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"כמי שעד לפני שנה וחצי ניהלו את מאבק הרופאים וממשיכים עד היום להיאבק לשיפור תנאי העסקתם, אנו רואים במאבק האחיות והאחים הוכחה נוספת לכך שהמשבר במערכת הבריאות הציבורית הולך ומעמיק, הכלים והמשאבים העומדים לרשות הצוותים הרפואיים והסיעודיים מצטמצמים, החולים סובלים והמעסיקים ממשיכים (בעקשנות ראויה לציון) לפנות לבתי המשפט במקום להיכנס לדיאלוג קונסטרוקטיבי עם עובדי המערכת", לשון המכתב.

מוקדם יותר השתתפו סטודנטים לסיעוד בפעולות מחאה לאות הזדהות עם האחיות, והלימודים הושבתו למשך שעתיים בקמפוסים ברחבי המדינה. בעצרת התמיכה המרכזית בחיפה השתתפו כמה מאות סטודנטים לסיעוד ממכללת עמק יזרעאל, מהמכללה האקדמית צפת ומאוניברסיטת חיפה. הסטודנטים לבשו חלוקים לבנים ומסכות ניתוח והניפו שלטים הקוראים לסיום המשבר. סטודנטים רבים הצטרפו להפגנות המחאה בבתי החולים תל השומר, סורוקה והדסה עין כרם. יו"ר התאחדות הסטודנטים אורי רשטיק אמר כי "התמיכה שלנו במאבק תימשך עד אשר יושג הסכם סופי. מדינת ישראל חייבת לדאוג לאלה העוסקים כיום בהצלת חיים ולאלה שיעסקו בכך בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully