וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחיות ינטשו המחלקות; האוצר יבקש צווי מניעה

האוצר יפנה לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צווי מניעה לשביתה. יו"ר הסתדרות האחיות הודיעה כי מהשעה 9:00 יישארו רק 2-3 אחיות ברוב המחלקות: "מפסיקות להיות פראייריות"

צילום: קובי אליהו, עריכה: מיכאל ברגמן

כישלון במגעים בין האחיות למשרד האוצר מביא להחרפת שביתת האחיות. יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, אמרה הערב (שני) כי "לאחר שבועות של משא ומתן שבהם התישו את האחיות, בהם התחננתי שאנחנו לא רוצים שביתה, לא הייתה ברירה ואחרי הדיונים שאליהם הם לא הגיעו היום, החלטנו - עד פה. מפסיקות להיות פראייריות".

הפגנת אחיות מול עיריית רמת גן, דצמבר 2012. בן קלמר
"מפסיקות להיות פראייריות". הפגנת אחיות היום ברמת גן/בן קלמר

כהן הודיעה כי החל ממחר בשעה 9:00 בבוקר ולמשך ארבע שעות, האחיות יעזבו את מרבית המחלקות ויישארו בין שתיים לשלוש אחיות לצורך הצלת חיים ולמתן תרופות. בין המחלקות שיעברו למתכונת חירום: המחלקות הפנימיות, הכירורגיות, מחלקות הילדים, האורתופדיה, הנוירולוגיה, אף אוזן גרון, נוירו-כירורגיה ושיקום הילדים. חדרי הניתוח יפעלו גם הם במתכונת חירום.

במקביל, משרדי האוצר, הבריאות וקופת חולים כללית החליטו שיפנו בבוקר לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה להוציא צווי מניעה לשביתת האחיות. ממשרד האוצר נמסר כי הסתדרות האחיות מחויבת במסגרת הסכם שכר קיבוצי לשקט תעשייתי ומיצוי תביעות עד לסוף החודש. "למרות הפרה חמורה של הסכם זה, בחר משרד האוצר בדרך ההידברות עם הסתדרות האחיות בכדי למצות את כל האפשרויות".

האחיות פתחו בשביתה ביום שני שעבר. יו"ר הסתדרות האחיות, כתבה אז כי "המחסור החמור באחיות והעומסים הכבדים במחלקות ובמסדרונות מסכנים את חיי החולים. הגענו לגבול קצה היכולת ולא ניתן שהחולים במסדרונות והמחסור באחיות יחכו עוד". לדבריה, על האוצר לעמוד בהסכם להחרגת שכר האחיות והפיכתן למקצוע בעדיפות לאומית. "ישראל זקוקה לאחיות ועכשיו. מדובר במצב חירום לאומי - במשך שנים האוצר לא מקצה משאבים לשיפור משמעותי של תנאי השכר והעבודה של האחיות ובכך הוא הוביל את מערך האחיות בישראל לסף קריסה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully