וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסיד ברסלב פרסם מודעה: "דרושה פילגש טבולה"

9.12.2012 / 17:10

בלוח מודעות הדרושים "חדש בגליל" פורסמה מודעה בה מובטח כי "תינתן תמיכה" לזו שתעמוד בקריטריונים השנויים במחלוקת. החסיד הסביר: "שידוך? אני חייב משהו אחר, פרובוקטיבי"

תושבי הצפון שקראו בסוף השבוע האחרון את מודעות הדרושים בלוח "חדש בגליל", נתקלו - בין דרישות לבעלי מקצוע לבין מטפלות עבור הילדים - במודעה שפרסם חסיד ברסלב מצפת ובה נדרשת פילגש לשני לילות בשבוע. כיוון שמפרסם המודעה הינו אדם דתי, במודעה הודגש כי על המיועדת לעבור טבילה במקווה, כדי להבטיח שמדובר באישה שמקפידה על הלכות נידה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המודעה כפי שפורסמה בלוח המודעות "חדש בגליל" בסוף השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשיחה עם וואלה! חדשות הסביר מפרסם המודעה, בשנות ה-40 לחייו, כי לפני שבוע התגרש בפעם הרביעית. לדבריו, חזר בתשובה לפני 13 שנים ולאחר הפעם הרביעית שבה נאלץ לשוב עם זוגתו למסדרונות הרבנות, החליט לצאת לדרך חדשה ולא שגרתית, אותה ניסה להסביר תוך גיבוי מעשיו בידי ההלכה. "בשולחן ערוך (ספר ההלכה שכתב רבי יוסף קארו, עליו מסתמכים רוב הזרמים הדתיים והחרדיים כיום - ש"ב), בהלכות קידושין, כתוב בשם הרמ"א שהיה מקובל בישראל שלהדיוטות היו פילגשים", הוא מסביר. "פילגש זה כמו חבר וחברה בציבור החילוני, הוא מייחד אותה והיא מייחדת אותו והיא אסורה לגברים אחרים. לא מדובר פה במשהו זנותי, זה לא יכול להיות ללילה או לשבוע. זה מחייב והגבר צריך לדאוג לה". "אני מעדיף קשר רציני אבל בינתיים זה כמו נישואים רק בלי כתובה ובלי גט", הודה.

"שידוך? אני חייב משהו אחר, פרובוקטיבי"

למרות שהוא אדם חרדי, לדבריו הוא אינו מחויב לקודים המקובלים בציבור החרדי אלא להלכה בלבד. "שולחן ערוך הוא הכי חזק מבחינתי והוא מה שקובע. אני מאוד נוטה ללכת נגד הזרם בציבור החרדי ואני לא שייך לאף קבוצה. השולחן ערוך הוא סמכות הרבה יותר חזקה מכל הרבנים והציבור החרדי".

למה לא ללכת בדרך המקובלת ולחפש שידוך?

"אני לא מסתדר עם הדברים הרגילים. אני חייב משהו אחר, פרובוקטיבי, הדרכים הרגילות לא מתאימות לי".

שבוע עבר מאז שהתגרשת וכבר אתה יוצא לדרך?

"כן, מבחינתי אם הייתי יכול זה היה קורה באותו יום. אני לא צריך לעכל את הגירושין, אני ממשיך הלאה מיד".

ונרשמה היענות?

"אתה לא תאמין, מאז שהמודעה פורסמה קיבלתי מאות פניות. אם אני מבין שמדובר במישהי לא רצינית אני לא מעוניין, ואם אני מבין שמדובר במישהי ש'הלכה לאיבוד' וחושבת למכור את הגוף שלה, אז אני מדבר איתה כמו אב ומסביר שלא תעשה את זה. כאשר אמצא מישהי רצינית שרוצה ללכת על זה אז אז יהיה אפשר לסגור".

במודעה הבטיח המפרסם תמיכה כלכלית לאישה שתעמוד בקריטריונים השנויים במחלוקת שהציב, אולם בשיחה עמו עולה כי מצבו הכלכלי קשה מאוד. לשאלה באשר לאופן פרנסתו, הוא עונה כי למחייתו הוא "עובד את השם בשמחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully