וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בסוריה הציגו: נפגעים מנשק כימי של אסד

ניר יהב

9.12.2012 / 7:59

בסרטון שפרסמו המורדים, שצולם לדבריהם בעיירה ספירה שבפרברי חלב, נראים פצועים והרוגים שפניהם הושחתו, לכאורה משימוש בנשק כימי. לסרטון אין כל אישור ממקור רשמי

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

אסד כבר החל לעשות שימוש בנשק כימי? סרטון שהעלו אמש (שבת) המורדים בסוריה מציג נפגעים, לכאורה, מנשק כימי – בהם הרוגים ופצועים. בסרטון, שצולם לדברי המורדים בעיירה ספירה שבפרברי חלב, נראים אזרחים סורים שפניהם הושחתו – לפי המורדים - בעקבות הפגזה של הצבא הסורי שכללה שימוש בנשק כימי.

לסרטון אין כל אישור ממקור רשמי או מגורמים אחרים. מנגד, אתמול הוסיף והבהיר ממשל אסד כי לא יעשה שימוש בנשק כימי ואף הפנה טענות הפוכות כלפי המורדים. "קבוצות טרור עלולות לפנות לשימוש בנשק כימי נגד סוריה לאחר שהשתלטו על מפעל כלור רעיל", נמסר ממשרד החוץ הסורי. בהודעה מטעם משרד החוץ נכתב כי סוריה לא תעשה שימוש בנשק כימי, יהיו הנסיבות אשר יהיו, "משום שסוריה מגנה על העם שלה מפני הטרור".

ביום חמישי דיווחה רשת NBC האמריקאית כי צבא סוריה הטעין את הכימיקלים המרכיבים את גז העצבים הקטלני סארין לפצצות אוויריות, והוא מחכה להוראה מהנשיא, בשאר אסד, להשתמש בהן נגד האוכלוסייה האזרחית, המתנגדת למשטרו. לפי גורמים אמריקאים, לפי שעה הפצצות עדיין לא הועמסו על מטוסי הקרב, ואסד עדיין לא נתן את ההוראה לעשות כן. עם זאת, לדברי אחד הגורמים, אם אסד יחליט לתת אור ירוק למהלך, "יהיה לעולם מעט מאוד מה לעשות על מנת לעצור אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully