וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחיות פתחו בשביתה: "המערך על סף קריסה"

האחיות פותחות בשביתה במחאה נגד המחסור החמור לדבריהן בכוח אדם , והסכם בלתי ממומש עם האוצר. "לא ניתן שהחולים במסדרונות יחכו עוד", נימקה יו"ר הסתדרות האחיות את המהלך

לידיעת ציבור החולים: החל מהבוקר (שני) יפתחו האחיות בשביתה, כחלק מצעדים ארגוניים בהם הן נוקטות בשל המחסור הקשה בכוח אדם והפגיעה בחולים, לדבריהן. עינב שמרוני, דוברת משרד הבריאות מסרה כי שביתת האחיות תתקיים, למעט ברפואה דחופה במקרים של ניתוחים ותורים למרפאות חוץ. במקרים אלו יש לברר את קיום התור עם המוסד הרפואי טרם ההגעה. הדיונים עם נציגות האחיות יתחדשו בשעה 16:00.

יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, שהוציאה אמש הנחיה לאחיות בבתי החולים ובמרפאות הקהילה ובריאות הציבור, כתבה כי "המחסור החמור באחיות והעומסים הכבדים במחלקות ובמסדרונות מסכנים את חיי החולים. הגענו לגבול קצה היכולת ולא ניתן שהחולים במסדרונות והמחסור באחיות יחכו עוד". לדבריה, על האוצר לעמוד בהסכם להחרגת שכר האחיות והפיכתן למקצוע בעדיפות לאומית. "ישראל זקוקה לאחיות ועכשיו. מדובר במצב חירום לאומי - במשך שנים האוצר לא מקצה משאבים לשיפור משמעותי של תנאי השכר והעבודה של האחיות ובכך הוא הוביל את מערך האחיות בישראל לסף קריסה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאבק האחיות בבית החולים סורוקה, פברואר אשתקד/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפיכך, לא תתקיים עבודה של הצוות הסיעודי בשירותים האמבולטוריים, כולל מרפאות, מכונים, אשפוזי יום; חדרי ניתוח יעבדו במתכונת שבת; במחלקות האשפוז יעבדו במתכונת שבת; במחלקות טיפולי נמרץ יעבוד צוות סיעודי מצומצם; לא יבוצעו עבודות נוספות בתשלום ותיירות מרפא; צוות סיעודי מצומצם יעבוד במחלקות פגים, יונקים, חדרי לידה, דיאליזה, אונקולוגיה ויחידת פריון; הצוות הסיעודי לא יעבוד בבתי הספר לאחיות; צוות סיעודי יוקם בכל בית חולים לשעת חירום. עם זאת, בתי חולים גריאטריים ופסיכיאטריים יעבדו כרגיל.

תחנה אחת בכל עיר תיתן שירות לפגים ונשים הרות בסיכון

האחיות במערכת הבריאות הציבורית – במערך האשפוז, בריאות הציבור והקהילה יעבדו במתכונת שבת בטיפול בית, מתן אינסולין, טיפול בפוריות, טיפול בחולים אונקולוגיים, יחידות דיאליזה ומרפאת גסטרו (למעט חולים שהחלו בהכנה לקראת הבדיקה).

לגבי הפעילות בבריאות הציבור, טיפות חלב ובריאות התלמיד תסופק תורנות של תחנה אחת בלבד בכל עיר למענה לפגים ונשים הרות בסיכון; אחיות בריאות התלמיד ישבתו לחלוטין, לרבות חיסונים; תינתן תורנות למקרים דחופים בלשכות במחלקות אפידמיולוגיה בלבד ורק למקרי כלבת, דלקת קרום המוח ומקרי התפרצות מחלקה מידבקת או מגיפה; מרפאת חיסוני חו"ל תהיה סגורה בכל לשכות הבריאות; דגימות דם H.S.T ו-P.K.U תילקחנה בלשכות באמצעות אחות תורנית והקהל יידרש להגיע ללשכות הבריאות לשם לקיחת דגימות דם.

ממשרד האוצר נמסר: "גם לאחר משא ומתן שנמשך שש וחצי שעות, מתעקשת הסתדרות האחיות לפתוח בשביתה שאינה חוקית ואינה מוצדקת. להסתדרות האחיות הוצעו הצעות משמעותיות, אך לצערנו, נראה כי החליטה לשבות בכל מקרה, על גבם של החולים. הסתדרות מחוייבת להימנע מכל השבתה לפחות עד תום ההסכם הקיבוצי בסוף דצמבר 2012. המעסיקים ימשיכו לקיים מגעים לפתרון הבעיות במערכת, מתוך הערכה רבה לציבור האחים והאחיות, אך תוך שמירה על קופת הציבור".

מטה המאבק בהסתדרות האחיות יפעל כל העת וניתן לפנות אליו לשאלות ובירורים: 03-6921379 או 03-6921315.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully