וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאט"ו: "נשקול להציב בגבול טורקיה טילי פטריוט"

21.11.2012 / 19:18

מזכ"ל נאט"ו הודיע כי בברית דנים בבקשת טורקיה להציב בגבול עם סוריה סוללות פטריוט, שנועדו לדבריו "להגן על אזרחיה ולהשיב שקט לאזור". גרמניה כבר הודיעה על תמיכתה במהלך

נאט"ו הודיעה היום (רביעי) כי תשקול להיענות לבקשת טורקיה ולהעביר לה סוללות פטריוט, שיוצבו בשטחה על מנת להגיב לתקיפות נוספות מצד סוריה. "השגרירים ינהלו היום דיונים אינפורמטיביים ראשוניים בנושא הבקשה הטורקית", נמסר מבכיר נאט"ו.

כמו כן, ראש נאט"ו, אנדרס פוג רסמוסן, אישר כי המדינות החברות בברית ידונו בנושא "ללא שהות". לדבריו, "פרישת טילים שכזו עשויה לשפר את יכולות ההגנה האווירית של טורקיה שישמשו להגנה על אזרחיה ועל שטחה". כמו כן, הוסיף רסמוסן בהודעה רשמית מטעם הברית כי המהלך "יתרום להרגעת המשבר בגבולה הדרום-מזרחי של ברית נאט"ו". לדבריו מדובר בצעד מגננתי, ולא בניסיון לאכוף סגר אווירי בשמי סוריה.

חיילים טורקים סמוך לגבול סוריה, אוקטובר 2012. רויטרס
חיילים טורקים סמוך לגבול סוריה, בחודש שעבר/רויטרס

הבקשה הוגשה בתום דיונים רבים בין אנקרה לבית בנות ברית נאט"ו בנושא חילופי האש התכופים בגבול סוריה-טורקיה והחשש מגלישת העימותים לטורקיה. אתמול אמרה טורקיה כי בנות בריתה הסכימו לספק לה סוללות פטריוט מתקדמות. גרמניה, הולנד וארצות הברית הן החברות היחידות בארגון שיכולות לספק לטורקיה את הטילים.

עד כה הודיע שר החוץ הגרמני, גידו וסטרוולה, כי הורה לשגריר המדינה בנאט"ו לאשר את הבקשה. כמו כן, הולנד הודיעה כי תשקול את הנושא בחיוב. בהודעה מטעם ממשלת הולנד נמסר כי "הממשלה שוקלת את הבקשה ותבחן את הצורך בתרומתה של המדינה למימושה. סולידריות בקרב הברית היא שיקול מכריע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully