וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הלחימה: קלינטון תגיע הערב לביקור בישראל

טל שלו

20.11.2012 / 8:44

מזכירת המדינה האמריקאית צפויה להגיע לביקור בזק בישראל וברמאללה לסייע במאמצים להביא לסיום הלחימה בדרום. גורם מדיני: "נתניהו החליט לתת ארכה לשיחות לפני מבצע קרקעי"

צילום: טל אנגלנדר, שי מכלוף; עריכה: יאיר דניאל

שרת החוץ האמריקאית הילרי קלינטון צפויה להגיע הערב (שלישי) לישראל לביקור בזק ולהיפגש עם בכירים ישראלים בניסיון לקדם את הפסקת האש בין ישראל והחמאס. גורם מדיני מסר לסוכנות רויטרס כי היא תיפגש היום עם ראש המממשלה, בנימין נתניהו. קלינטון מגיעה מביקורה במזרח הרחוק עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, והיא צפויה לבקר גם בירושלים וגם ברמאללה, אך לא להיפגש עם גורמים מחמאס. בתוך כך, פרסם הבית הלבן הודעה בה נמסר כי בשורה התחתונה, על חמאס לעצור את ירי הרקטות. כמו כן נמסר כי מצרים יכולה להוות שותפה בסיוע לפתרון המצב.

היום צפוי להגיע מקהיר לירושלים גם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, כחלק מניסיונות ההידברות להפסקת אש. במהלך הביקור בקהיר, התייחס באן למבצע "עמוד ענן" במסיבת עיתונאים בתום פגישה עם יו"ר הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, וקרא להפסקת אש מידית ברצועת עזה. לדבריו, מבצע קרקעי של ישראל בעזה יהווה "הסלמה מסוכנת", ממנה יש להימנע.

בשעות הלילה המאוחרות סיימו שרי "התשיעייה" את ישיבתם בנושא המצב בעזה. "לפני כניסה לפעולה קרקעית, ראש הממשלה מתכוון למצות את המהלך המדיני ולבדוק אם אפשר להשיג הפסקת אש ארוכת טווח" - אומר הבוקר גורם מדיני בכיר, על רקע המאמצים הגוברים בקהילה הבינלאומית לקדם את ההסכמות בין ישראל לחמאס ומצרים על הפסקת אש. ישיבת פורום שרי "התשיעייה" שכונסה אמש כדי לדון בתנאי הפסקת האש הסתיימה ללא הכרעות קונקרטיות, אך במהלך הערב שוחח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוב עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, וזה ביקש ממנו לתת למאמצים אלה עוד 24 שעות.

ברק אובמה והילרי קלינטון מגיעים לביקור היסטורי במיאנמר, נובמבר 2012. רויטרס
קלינטון ואובמה במיאנמר, אתמול/רויטרס

בסיום ישיבת "התשיעייה", בה קיבלו השרים את סקירת המגעים המתנהלים בקהיר על ידי השליח הישראלי, הוחלט לתת זמן נוסף למגעים מול מצרים, אך בישראל מדגישים כל העת כי צה"ל ממשיך לפעול בעוצמה ברצועת עזה, בהתאם ליעדי המבצע שהוגדרו לו. "ישראל מעדיפה להשיג את יעדי המבצע בלי כניסה קרקעית, אבל אם הדרך להגן על אזרחי ישראלי תהיה באמצעות פעולה קרקעית, נעשה זאת וצה"ל ערוך לכך", אמר הגורם המדיני. בירושלים מעריכים כי חלון הזמנים שניתן בהמתנה לפתרון דיפלומטי יסייע בהכשרת הלגיטימציה הבינלאומית אם המגעים ייכשלו, וישראל תחליט בסופו של דבר על כניסה לפעולה קרקעית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"עזה היא מוצב קדמי של אירן"

בירושלים מאשימים את אירן במעורבות מתמדת במתרחש בעזה ובהעברת משלוחי נשק. הגורם המדיני התייחס לנאומו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אתמול, בו הוא הודה כי אירן העבירה נשק לארגוני הטרור בעזה: "זה רק מוכיח שעזה היא מוצב קדמי של אירן, ואירן היא המקור לטילי הפאג'ר 5 הנורים על אזרחי ישראל".

בישראל דורשים מהמצרים הפסקת אש דו-שלבית, הכוללת דבר ראשון עצירה מוחלטת של הירי מעזה ורק לאחר מכן דיון בערבויות בינלאומיות להסדר ארוך טווח. "ישראל דורשת הפסקת אש זמנית של יום-יומיים כתנאי להמשך ההידברות", הסביר אמש גורם ישראלי, ואישר כי במסגרת המגעים מול המצרים, העלתה ישראל את הדרישה להקים רצועת חיץ מפורזת בערבות בינלאומית בגבול הרצועה, וכן התחייבויות מצריות להפסקת משלוחי הנשק, פירוק חמאס וארגוני הטרור הנוספים בעזה מנשק ומניעת התחמשותן מחדש.

שיגור רקטה מרצועת עזה במקביל לתקיפה של צה"ל, 19 נובמבר 2012. רויטרס
רקטות משוגרות מעזה, במקביל לתקיפות צה"ל, אתמול/רויטרס

במקביל, נמשך ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. שלוש רקטות, שנורו במטח של כ-15 רקטות, הצליחו לחדור את מעטפת ההגנה של מערכת "כיפת ברזל" ולפגוע במספר מוקדים בבאר שבע. אחת הרקטות פגעה בסמוך לאוטובוס, שניות לאחר שנוסעיו הורדו ממנו בהישמע ההתרעה. פרמדיקים של מד"א מטפלים במספר נפגעי חרדה. בנקודה אחרת בעיר, פגעה רקטה בכלי רכב חונה, מבלי לגרום לנפגעים, ורקטה שלישית נחתה בשכונה נוספת בעיר. מוקדם יותר נורתה רקטה בודדת לעבר העיר ויורטה. במקביל, פגעה רקטה גם במבנה באופקים. עדיין לא ברור אם ישנם נפגעים ומה מידת הנזק שנגרם למבנה.

סביב חצות התפוצצו ארבע רקטות בשטחים פתוחים במועצות האזוריות מרחבים ובני שמעון, לא דווח על נפגעים או נזק. בהמשך הלילה נשמעה אזעקה בשדרות, באשקלון, בקריית גת, וכן במועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב ובאר טוביה. הרקטות נפלו ככל הנראה בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים או נזק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית שנפגע מגראד במועצה האזורית באר טוביה, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully