וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גויסו בצו 8: "קונים אוכל בבאר שבע ולא מתקלחים"

19.11.2012 / 13:54

למילואימניקים שנקראו לדרום לקראת אפשרות של הרחבת הלחימה בעזה יש טענות קשות על מחסור בציוד בו נתקלו בימים האחרונים. "מדאיג לחשוב מה יקרה אם נידרש להיכנס קרקעית"

צילום: שי מכלוף, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

30,000 חיילי מילואים גויסו מאז יום שישי, עם החלטת הממשלה לצאת למבצע "עמוד ענן" ולהיערך למהלך קרקעי נרחב ברצועת עזה. שלבי קליטת השלישות ביחידות השונות וקליטת הציוד הסתיימו, ובחלוף שלושה לילות שוקעת אווירת הקרב בצל חוסר הכרעת הדרג המדיני בשאלת הפעולה הקרקעית. היום (שני) עולות תחושות קשות בקרב המילואימניקים, שמעלות בעיות לוגיסטיקה והצטיידות. "מדאיג יותר מה יקרה אם נדרש למהלך קרקעי. בינתיים חיילים אוכלים בבאר שבע ולא מתקלחים", אמר אחד מהם.

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות
מטח לאשקלון: שתי רקטות התפוצצו ליד מבנים
21 הרוגים מהלילה בעזה; "הפסקת אש - לא בימים הקרובים"
לא על הפרץ לבדו: למי יש להודות על "כיפת ברזל"?
תושבי נעלין: "תעמולת בחירות על הדם הפלסטיני"

מילואימניקים נחים בעוטף עזה, נובמבר 2012. דרור עינב
"קונים אוכל בבאר שבע". מילואימניקים, היום/דרור עינב

"התאפקנו עד עכשיו ולא פתחנו את הפה כי חשבנו שמדובר בחבלי קליטה של הימים הראשונים, אבל אחרי ארבעה ימים הגיע הזמן שיאפשרו לחיילים תנאים סבירים של אוכל ומקלחות", אמר בשיחה עם וואלה! חדשות קצין מילואים בחטיבת חי"ר. "לישון? אנחנו יכולים לישון בטנק או על החול אבל חשבנו, כמו שהבטיחו, שהצבא נערך למבצע הזה שנים - אז היכן הארגון הלוגיסטי? חיילים קונים אוכל מחוץ לבסיס", תיאר את המצב בשטח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תמונות מביקור הרמטכ"ל בצאלים, נובמבר 2012. דובר צה"ל
"לא רוצה לחשוב מה יקרה אם ניכנס לעזה". גנץ עם חיילים בשטחי כינוס בדרום/דובר צה"ל

חיילי מילואים שהוצבו במשמר הנגב במסגרת ההיערכות, טוענים כי בשטח קיים מחסור בציוד. "לא ברור איך אמרו לנו שפרויקט 'אשד הנחלים' הסתיים, ואנחנו מקבלים ציוד מיושן. לא לכולם יש מספיק תחמושת לאימונים", הוסיף הקצין. לדבריו, החיילים התלוננו שאין סוללות לאמצעי ראיית לילה, ובתגובה ענה להם המג"ד כי הם יקבלו אותן "על הגדר". "אנחנו רוצים להתאמן אז קנינו מכספנו. אם היו יודעים לקלוט אותנו כמו שצריך, היו יכולים להיערך לוגיסטית בהתאם", הסביר קצין המילואים.

קצין בכיר בצה"ל התייחס לטענות ואמר כי "המאמץ העיקרי של צה"ל התמקד בגיוס לא מבוטל של 30 אלף חיילים, ולכן מטבע הדברים תמיד יהיה גדוד או פלוגה שיש בהם חוסרים ובעיות לוגיסטיות". לדבריו, בהתחשב בנסיבות, "אנחנו שבעי רצון מאופן הגיוס והתנאים שהציבו לחיילי המילואים שהתגייסו מיום שישי". על הטענות בנוגע לתנאי השינה, השיב: "אנחנו נמצאים במצב של הכנה למלחמה, לכן מטבע הדברים יש גם בעיות מהסוג הזה. אני כלוחם גדלתי בשינה על החול ועל הרצפה, כך שאני לא מוצא עם זה שום בעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully