וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיל הכה במלונית פעמיים: "חשבתי שמישהו נהרג"

12.11.2012 / 16:05

המלונית של איציק איבו מקיבוץ ניר-עם ספגה אמש, ולפני שש שנים, פגיעה ישירה של רקטה והוא מלין על הממשלה שלא ממגנת את המקום: "יכול להיות אסון, צריך עשרה ממ"דים"

שי מכלוף

(פגיעת הרקטות בנתיבות, הבוקר)

איציק איבו, בעל מלונית בקיבוץ ניר עם שבמועצה האזורית שער הנגב, חשש מהגרוע מכל. אתמול נפלה רקטת קסאם על אחד מחדרי המלונית, שעה שבמקום התאכסנו עשרות תלמידי קורס ביטחוני. "אם היה מישהו בחדר, לפי דעתי הוא היה נהרג", הוא אמר היום (שני) לוואלה! חדשות, "הקסאם נפל בתשע בערב. הסטודנטים שמתגוררים בחדרים כבר נכנסו פנימה לצפות במשחק הכדורגל. שמעתי פיצוץ וחשבתי שהקסאם נפל במרפסת שלידי. פתאום ראיתי עשן עולה מהחדרים וחשבתי לעצמי שבטוח מישהו נהרג שם, כי יש שם ארבעה אנשים בכל חדר".

איציק המשיך וסיפר כי "פתאום הגיעו המון אנשים. ביקשתי מכולם להיות בשקט כי פחדתי שאולי יש חבר'ה שישבו בצד מאחורי הבתים כדי לדבר בפלאפון ואם מישהו מהם נהרג אני לא אדע. מיד עשינו רשימות כדי לוודא שכולם פה". איציק מספר כי כמעט כל חדרי המלונית היו מאוישים מלבד שניים, בהם החדר שנפגע. "הכנסתי את כולם לחדר אחד ואמרתי להם להישאר שם במקרה שיבוא קסאם נוסף".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פחדתי שאולי יש חבר'ה שישבו בצד מאחורי הבתים כדי לדבר בפלאפון ואם מישהו מהם נהרג אני לא אדע". החדר במלונית שספג את פגיעת הרקטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החדר שנפגע נראה הבוקר כמו חדר בנוי למחצה. במהלך כל הבוקר עמלו עובדי המקום על מנת לתקן את החדר שניזוק בצורה קשה ביותר. הטיל הבודד הרס לחלוטין את חדר השירותים, השאיר מקרר מחורר וחור גדול בגג אותו אי אפשר לפספס. איציק סיפר שלא מדובר בפעם הראשונה בה נפגעת המלונית ומראה לנו כי החדר בפתחו אנו עומדים נפגע אף הוא לפני שש שנים. "הטיל נפל ליד הגדר וחורר את הכל. כל הרסיסים עפו לתקרה ויכול היה להיות אסון הרבה יותר גדול. יכול להיות שלא הייתי יושב פה היום".

גם ההתמודדות מול הרשויות לא מקלה על חייו של איציק בתור בעל עסק בדרום המופגז, שהלין על כך שהממשלה לא תורמת למיגון בתי עסק. "לא רצו לתת לי רישיון עסק בלי מיגון. עם מישהו היה נהרג פה זה היה אחריות שלי והקיבוץ היה משלם מיליונים". לדבריו, "אם היה קורה משהו הייתי בבית הסוהר. עכשיו ידונו בקיבוץ אם הם רוצים להמשיך ולקיים את העסק הזה. אני צריך עשרה ממ"דים וזה רק 800 אלף שקל. אתם לא מתביישים? הטילים שנופלים פה הורגים אנשים, יכלה להיות פה מלחמת עולם".

בנוסף, סיפר גם על הביטולים שהמלונית נאלצת לספוג בעקבות המצב הביטחוני, כשלדבריו גם בתחום זה איש אינו מסייע. "יש פה סדקים, הגג נקרע. בשבוע הבא צריכה להיערך פה שבת חתן ובדרך כלל אם קורה משהו הם היו מתקשרים", הוא אומר בעצב, "אני כבר יודע שהם יבטלו והביטולים גוררים אחד את השני. כשיש ביטולים כאלה הרכבת נעצרת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני כבר יודע שהם יבטלו והביטולים גוררים אחד את השני"/מערכת וואלה!, צילום מסך

איציק רצה להעביר מסר לפוליטיקאים לפני הבחירות: "אלו השכנים שלנו. אנחנו צריכים להיות מספיק אמיצים כדי לתת להם מכה חזקה, מנה אחת אפיים, ולהיות מספיק חזקים גם לעשות שלום, אחרת זה לא ילך. הפוליטיקאים ממשיכים להסתובב פה ואף אחד לא יעשה את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully