וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ יכריע: מי יהיו מפקדי העתיד של יחידות השדה

12.11.2012 / 10:01

גנץ יעמוד בפני דילמות רבות במינויי תא"לים ואל"מים בפיקוד על יחידות השדה. בין המועמדים: אחיינו של הרב כהנא שעשוי להיפגע משם משפחתו, והלוחם שסומן כהבטחה עוד בצעירותו

במידה שההסלמה בדרום לא תביא לשינוי של הרגע האחרון, יכריע היום (שני) הרמטכ"ל, בני גנץ, בשורת מינויים של קצינים בכירים בדרגות תת-אלוף ואלוף משנה, וימנה מפקדי אוגדות ומפקדי חטיבות בצה"ל. במרכז העניינים יעמדו המינויים שיקבעו את זהות מפקדי עוצבת אדום, עוצבת האש, וכן מפקדי חטיבות הצנחנים, גבעתי וכפיר.

בשנתיים האחרונות נסובה תשומת לב רבה סביב עוצבת אדום, ואיום הטרור שהתפתח בחצי האי סיני הביא את המטה הכללי להקצות לה משאבים רבים בהתאם. מפקד העוצבה, תא"ל נדב פדן, זכה מהרמטכ"ל לשבחים רבים על תפקודו ובקיץ הקרוב יפנה את מקומו לאחד מהבאים: תא"ל אורן אבמן, תא"ל רועי אלקבץ, תא"ל יגאל סלוביק, אל"מ שמואל אולנסקי, אל"מ אמיר אביב, אל"מ אודי בן מוחה, אל"מ אמיר ברעם, אל"מ ליאור הוכמן ואל"מ אילן לביא.

בית נפגע מנפילה של גראד בנתיבות, נובמבר 2012. דייב בוימוביץ'
המשך ההסלמה עשוי לדחות את הדיונים. נתיבות, הבוקר/דייב בוימוביץ'

מפקדה הבא של עוצבת האש, שמוגדרת אוגדת צנחנים מובחרת, יגיע מרשימת המועמדים שכוללת את תא"ל אבמן, תא"ל פדן, אל"מ ערן ניב ואל"מ ברעם. בראש עוצבת המפץ יעמוד אחד מהשישה - תא"ל אבמן, תא"ל אלקבץ, אל"מ אולנסקי, אל"מ ברעם, אל"מ הוכמן ואל"מ לביא, ואילו ראשי המטות של הפיקודים במרכז, בצפון ובדרום יגיעו מבין אל"מ אביבי, אל"מ אולנסקי, אל"מ ירון בוים, אל"מ בן מוחה, אל"מ ברעם, אל"מ הוכמן, אל"מ אילן מלכא ואל"מ אילן קלוס.

בשל החקירה נגדו: אל"מ מלכא לא ישובץ לתפקיד פיקודי

ראש חטיבת היבשה ייבחר מבין אל"מ אביבי, אל"מ אולנסקי, אל"מ בן מוחה, אל"מ בוים, אל"מ איתי דהן, אל"מ הוכמן ואל"מ מלכא, ולקצין המשטרה הצבאית הראשי הטרי ימונה אחד מבין אל"מ אביבי, אל"מ בוים, אל"מ איתי דהן ואל"מ גולן מימון, שנחשב למועמד המועדף על ראש אכ"א, אלוף אורנה ברביבאי. תפקידי קצין שריון ראשי וראש חטיבת כוח האדם נדחו בשלב זה.

לתפקיד ראש מטה פיקוד העורף שובצה רשימה שנראית כמו ברירת מחדל הכוללת את אל"מ אביבי, אל"מ בן מוחה, אל"מ יורם לב רן, אל"מ דדי שמחי, אל"מ אמיר אשל, אל"מ יצחק איתן ואל"מ בני שיק. בהתמודדות על התפקידים בולטים שמותיהם של מפקד חטיבת הצנחנים, אל"מ אמיר ברעם, שסומן כבר בצעירותו כהבטחה שתגיע לדרגת אלוף; אל"מ בן מוחה שמפקד על חטיבת כפיר, ואל"מ אילן מלכא שפיקד על חטיבת גבעתי במבצע עופרת ועוכב בדרגה בשל פתיחה בחקירה נגדו. התפקידים בהם מסומן אל"מ מלכא כמועמד, מראים כי הרמטכ"ל החליט כי הוא לא ימונה לתפקיד פיקודי בשל הפרשה, למרות שנתוניו עדיפים על אלה של רבים אחרים.

בקטגוריית מפקד החטיבות הסדירות בולטת ההתמודדות על פיקוד חטיבת הצנחנים. בין המתמודדים נכללים אל"מ יניב אללוף, אל"מ אורי גורודין, אל"מ אבי גיל, אל"מ גיא חזות, אל"מ אליעזר טולדנו ואל"מ ירון פינקלמן. המועמד המוביל לתפקיד הוא אל"מ אבי גיל, קצין אג"מ של פיקוד הדרום, בדרך למינוי ניצב בפניו אתגר בדמות אל"מ גורודין, ששימש מפקד סיירת מטכ"ל. על תפקיד מח"ט גבעתי מתמודדים אל"מ רון אשרוב, אל"מ עופר וינטר, אל"מ רונן מרלי ואל"מ טל חרמוני, שפיקד עד לאחרונה על החטיבה הדרומית באוגדת עזה, וזוכה להערכה רבה אצל אלוף הפיקוד, טל רוסו. עם זאת, מאפיל עליו אל"מ וינטר שצבר ניסיון רב כמפקד גדוד הסיור של גבעתי וכמפקד דובדבן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אחיינו של הרב כהנא ייפגע בשל שם משפחתו?

על התפקיד היוקרתי של מפקד בה"ד 1 מתמודדים אל"מ יניב אללוף, אל"מ אשרוב, אל"מ יונתן ברונסקי, אל"מ גיל, אל"מ חרמוני, אל"מ טולדנו, אל"מ כהנא ואל"מ פינקלמן. על תפקיד מפקד בית הספר לחי"ר, שישמש מעין פרס ניחומים, מתמודדים אל"מ רסאן עליאן, אל"מ מוניר עמאר, אל"מ אשרוב, אל"מ אשר בן לולו, אל"מ איציק בר, אל"מ גיל, אל"מ ברונסקי, אל"מ חרמוני, אל"מ טולדנו ואל"מ כהנא.

על תפקיד מח"ט כפיר מתמודדים אל"מ אללוף, אל"מ אשרוב, אל"מ רועי בארי שמוגדר כאחד המתמודדים הוותיקים בחבורה, אל"מ בן לולו, אל"מ ברונסקי, אל"מ גיל, אל"מ חזות, אל"מ עליאן, אל"מ כהנא, אל"מ טולדנו, אל"מ חרמוני ואל"מ מוניר. על תפקיד נספח יבשה בארה"ב, שגם הוא מוגדר כמעין פרס ניחומים, מתמודדים אל"מ אולנסקי, אל"מ הדי זילברמן, אל"מ ניב, אל"מ חרמוני ואל"מ מרלי. אחת הדמויות הבולטות בסבב המינויים הוא אל"מ מרדכי כהנא שצמח בחטיבת גולני כלוחם צעיר, התקדם כמפקד סיירת גולני שפרצה גבולות בפעילות ברצועת עזה, ולאחר מכן מונה למפקד סיירת אגוז ובהמשך פיקד על החטיבה הדרומית באוגדת עזה. למרות ניסיונו העשיר ונתונים הגבוהים הועדף על פניו כמח"ט גולני אל"מ יניב עשור. גורמים בפיקוד צפון טוענים כי בסבב הקודם העדיפו שלא למנות בזה אחר זה מח"ט חובש כיפה אלא מח"ט חילוני. הגורמים העריכו כי העובדה כי הוא אחיינו של הרב מאיר כהנא עשויה לשמש לו לרועץ בדיונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully