וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצאו את גופת חלבי ותובעים מהמדינה 40 מיליון

קובי מנדל

11.11.2012 / 18:39

האחים אברהים וחדר קוזלי דורשים פרס שהציעה עמותת "לחופש נולד" למי שיספק מידע שיוביל למציאת החייל הנעדר. גורם ממשלתי: "הכוונה לא הייתה למי שייתקל במקרה בגופה ביער"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

פרסום ראשון: שני אחים מדליית אל-כרמל אשר מצאו את גופתו של החייל מג'די חלבי כפי שהותר לפרסום בחודש שעבר, יגישו מחר (שני) לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה כספית על סך 39,100,000 מיליון שקלים נגד ממשלת ישראל, משרד הביטחון ועמותת לחופש נולד. האחים חדר ואברהים קוזלי, עובדי קבלן שזכה במכרז לכריתת העצים השרופים בכרמל, נתקלו בגופה ביער סמוך לעוספייה וטוענים כי הם זכאים לכספים אלה מכיוון שהעמותה פרסמה הודעה באתר האינטרנט שלה, בה הובטח פרס כספי בסך 10 מיליון דולרים תמורת מידע אמין שיוביל אל אחד או יותר מנעדרי צה"ל.

בטיוטת כתב התביעה שתוגש באמצעות עורכי הדין וואג'די כעבייה וגל אמיר נכתב כי עמותת "לחופש נולד", אשר מומנה ונתמכה על ידי המדינה ומשרד הביטחון, פרסמה מודעות דומות ברחבי הכפרים עוספייה ודלית אל-כרמל, האזור בו התגורר חלבי ובו נמצא בסופו של דבר על ידי האחים שגם הם תושבי המקום. לדברי התובעים, השלטים האלה עדיין נמצאים במקומם עד לרגע זה. "כמה שבועות לאחר שמצאו את הגופה הם פנו בדרישה אל הנתבעות כי יעבירו לידם את סכום הפרס המובטח" נכתב בתביעה, "אך לטענתם לא נענו כלל לתביעתם, אלא במכתב סתמי לפיו 'פנייתם נבדקת'".

איברהים קוזלי מוצא גופת מג'די חלבי, אוקטובר 2012. שלומי גבאי
מצא את גופת החייל הנעדר. אברהים קוזלי/שלומי גבאי

בינואר 2012 החלה עמותת "לחופש נולד" בהליכי פירוק, אותם לא סיימה. עם זאת, האחים קוזלי טוענים כי היא עדיין עמותה פעילה, הכשירה לזכויות ולחובות. ממשרד הביטחון נימסר בתגובה כי כאשר תתקבל התביעה, היא תילמד ומשרד הביטחון ישיב עליה לבית המשפט. גורם ממשלתי מסר לוואלה! חדשות שהכוונה במתן הפרס הייתה למי שיביא מידע מודיעיני שיסייע לאיתור נעדר במדינת אויב, ומעולם לא הייתה כוונה להעניק את הפרס למי שיתקל במקרה בגופה ביער.

פרשת היעלמותו של החייל מג'די חלבי, הגיעה לסיומה שבע שנים וחצי לאחר שנעלמו עקבותיו. בחודש שעבר הותר לפרסום כי גופתו נמצאה בנחל חיק ליד כפרו. "מאוד נבהלתי, לא כל יום רואים מראה כזה", סיפר אז אברהים קוזלי. "עבדנו כקבלני משנה של קק"ל בכריתת העצים שנשרפו בדליקה הגדולה בכרמל ב-2010. כשהתקדמתי ברגל באזור הוואדי, לפתע ראיתי על אחד העצים חבל ועליו תלויה חולצה. התקרבתי וראיתי שתי עצמות שקשורות לחבל וחולצה בצבעים כהים. הכל היה מחובר לחבל חרוך שנשרף גם הוא כתוצאה מהשריפה", סיפר אז לוואלה! חדשות על רגעי מציאת הגופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully