וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוריקן "סנדי" מתחזק: 17 בני אדם נטשו ספינה

משמר החופים בצפון קרוליינה איתר את צוות הספינה, לאחר שהקשר עמם אבד בערב. הטיסה האחרונה לפני ההוריקן נחתה בנתב"ג: "הרגשנו רעד קל במטוס, אך יתר הטיסה היה רגוע"

הסופה מתגברת: המרכז הלאומי לסופות הוריקן בארצות הברית דיווח היום (שני) כי הסופה "סנדי" מתחזקת ותנוע לעבר מדינות החוף המזרחי הצפוניות לקראת שעות הערב.

במרחק של 615 קילומרטים מדרום לעיר ניו יורק, הסופה התחזקה כבר לעוצמה של 136 קמ"ש. עד כה גבתה סופת ההוריקן 66 קורבנות באיים הקריביים.

שידור חי של הסופה ממרילנד, ארה"ב

LIVE

17 בני אדם נטשו בצהריים את הספינה "HMS Bounty" בצפון קרוליינה ששימשה כהעתק מדויק של כאוניית סוחר של הצי הבריטי מ-1789 ונבנתה בשנות ה-60 של המאה הקודמת. משמר החופים בצפון קרוליינה מסר כי הקשר אבד עם צוות הספינה אתמול בערב, ורק היום הם אותרו: "17 אנשי צוות לבשו חליפות הצלה למים קרים לפני שיצאו בשתי סירות הצלה". הספינה נבנתה עבור הסרט "המרד על הבאונטי" שצולם ב-1962.

הכנות לפגיעת הוריקן סנדי בחוף לונג ביץ' במדינת ניו יורק. ארה"ב, 28 באוקטובר 2012. AP
עד כה גבתה סופת ההוריקן 66 קורבנות באיים הקריביים חוף לונג ביץ'/AP

הטיסה האחרונה שהמריאה מניו יורק לישראל, בטרם נאסרו הטיסות בשל ההוריקן, נחתה היום בצהריים בנתב"ג. הישראלים שהצליחו לעלות על הטיסה סיפרו: "אנחנו הטיסה האחרונה שיצאה משם. דאגנו שלא נצא אבל בסוף יצאנו ואחרינו הכל נסגר".

אחד הנוסעים סיפר כי בתחילת הטיסה הרגישו רעד קל במטוס, שהפסיק במהרה ויתר הטיסה עברה בשלום. "אנשים חששו שהטיסה תתעכב או אפילו תתבטל, והחשש הגדול ביותר היה שהסופה תתפוס אותנו שם - אבל בסופו של דבר זה עבר חלק, והצלחנו להגיע בשלום".

חוף הים באטלנטיק סיטי, לקראת הגעת הוריקן סנדי. ניו ג'רזי, ארה"ב, 29 באוקטובר 2012. GettyImages
תחנת רכבת מושבתת בניו ג'רזי, לפנות בוקר/GettyImages

מפה העוקבת בזמן אמת אחר התקדמות הסופה:

זוג ישראלים שחזר ממנהטן סיפר: "היה לנו עיכוב של כמעט שעתיים בגלל שהטייס איחר, אבל זה לא היה נורא". עוד סיפרו כי מזג האוויר החל להיות קודר בזמן שהיו בשדה בדרכם למטוס, אך מהסופה הם הצליחו להתחמק. ההיסטריה בארה"ב לדבריהם, מוגזמת. "עושים מזה הרבה רעש אבל אתמול מזג האוויר היה הכי יפה. יש היסטריה אצל התושבים בגלל הסופה, אין מים בסופרים ואין אוכל. ממש הכל נגמר".

חברת "אל על" הודיעה היום כי לנוכח מצב החירום הנמשך, בוטלו גם שתי טיסות הלילה מתל אביב לניו יורק, כמו גם טיסת הבוקר מחר וטיסות החזור המקבילות מניו יורק לתל אביב. עוד נמסר מהחברה כי נוסעים בטיסות המבוטלות המעוניינים לשנות את מועד טיסתם יוכלו לעשות זאת ללא תשלום דמי שינוי. הנוסעים מתבקשים להתעדכן באתר אל על ובאמצעי התקשורת השונים בדבר חידוש הטיסות.

הכנות לפגיעת הוריקן סנדי בעיר ניו יורק וסביבתה. ניו יורק, ארה"ב, 29-28 באוקטובר 2012. רויטרס
"יש היסטריה אצל התושבים בגלל הסופה, אין מים בסופרים ואין אוכל"/רויטרס

דוד, שחזר לישראל מביקור בארה"ב, סיפר כי האיחור בטיסה נבע מכך שהצוות שהגיע מטיסה אחרת התעכב, "כי שם מזג האוויר כבר היה סוער". לדבריו, הוא לא חשש מביטול הטיסה. "היה חשש שיהיה עיכוב, אבל בסך הכל היה בסדר. בזמן שהמראנו כבר היה גשום, אבל מזג האוויר עדיין לא היה סוער והטיסה עברה בצורה רגועה".

"הצלחנו להקדים את הטיסה ברגע האחרון"

מי שעוד היו מודאגים הם הקרובים שהמתינו בשדה התעופה בארץ ליקיריהם שחזרו מעבר לים. "אני מחכה לבן והיה קצת לחץ שהסופה תתפוס אותו", סיפר אחד. "כל הזמן עקבתי דרך האתר של יונייטד שמעדכן כל כמה דקות מה מצב הטיסה וכל הזמן היה עיכוב נוסף. הוא הגיע מקליבלנד לניו יורק והוא סימס לי שהוא מתעכב. אחר כך לא הצלחתי להשיג אותו, כנראה שלא הייתה לו קליטה, וזה קצת היה מדאיג אבל בסוף זה הסתדר ואני שמחה שהוא הצליח לצאת משם לפני שהסופה החלה".

אדם נוסף סיפר שהוא וחברו הצליחו ברגע האחרון להקדים את הטיסה שלהם ליום ראשון: "הטיסה שלנו יועדה להיות ביום שני בצהריים. כשהבנו שהיא תבוטל הצלחנו ברגע האחרון למצוא מקום בטיסה של היום ולצאת משם לפני שהסערה מתחילה. הטיסה שלנו הייתה הטיסה האחרונה ולאחר מכן סגרו את שדה התעופה ולא יצאו טיסות יותר".

הכנות לקראת פגיעת הוריקן סנדי בניו יורק ובשאר החוף המזרחי של ארה"ב. 28 באוקטובר 2012. AP
הסופה מלווה בגשמי זעף ורוחות עזות, שצפויים לגרום להצפות משמעותיות באזורים הנמוכים/AP

סופת ההוריקן "סנדי" צפויה להכות בחוף המזרחי של ארה"ב כבר הלילה במלוא עוצמתה, כשהיא מלווה בגשמי זעף ורוחות עזות, שצפויים לגרום להצפות משמעותיות באזורים הנמוכים. החשש העיקרי הוא מפני הפסקות חשמל שיגרמו למאות אלפי תושבים להישאר ללא תשתיות ראויות.

סנדי היא הוריקן מדרגה 1, ומוגדרת כ"סופר-סופה", בגלל תנאים ייחודיים שמרכיבים אותה: הסופה הטרופית, שנשבה מן הדרום, פגשה חזית קרה שמקורה במערב, ורוחות צוננות, שמקורן בקוטב הצפוני, התעטפו סביבה, ויצרו את מה שכבר הפך לביטוי שגור בפי החזאים ושדרני החדשות: "פרנקנסטורם".

חוף הים באטלנטיק סיטי, לקראת הגעת הוריקן סנדי. ניו ג'רזי, ארה"ב, 29 באוקטובר 2012. GettyImages
חוף הים באטלנטיק סיטי, לקראת הגעת הוריקן סנדי. ניו ג'רזי, ארה"ב, 29 באוקטובר 2012/GettyImages
הכנות לפגיעת הוריקן סנדי בחוף לונג ביץ' במדינת ניו יורק. ארה"ב, 28 באוקטובר 2012. AP
הכנות לפגיעת הוריקן סנדי בחוף לונג ביץ' במדינת ניו יורק. ארה"ב, 28 באוקטובר 2012/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully