וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לקריית שמונה: המתנ"ס חוזר לפעילות

קובי דוד

23.10.2012 / 16:24

לאחר שנתיים בהם נאלצו ילדי העיר לנדוד בין מסגרות פרטיות, הושג תקצוב לפתיחתו המחודשת של המתנ"ס ולשיפוץ הספרייה העירונית והיכל התרבות. "שמחים שהממשלה לא ויתרה עלינו"

תושבי קריית שמונה חוזרים לשגרה: לאחר כשנתיים ארוכות בהן קרסו מרכזי התרבות בעיר עקב גירעון תקציבי כבד, ייפתח מחדש בתחילת השבוע הבא המתנ"ס העירוני בתקציב מיוחד של 700 אלף שקלים, שהתקבלו במסגרת תכנית עבודה של העירייה והנאמן עו"ד אהוד רז. מוסדות תרבות נוספים שיזכו לתמיכה הם הספרייה העירונית, שהייתה בסכנת סגירה, והיכל התרבות, שפעל במתכונת מצומצמת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפגנות נגד סגירת המתנ"ס, מאי 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

המתנ"ס, שייפתח בימים הקרובים, יציע מגוון רחב של חוגי העשרה לילדי העיר, שעד כה נאלצו למצוא מסגרות בלתי פורמליות ביישובים הסמוכים, או להישאר ללא חוגים. "זו בשורה משמחת לתושבי העיר קריית שמונה", סיפרה מאיה, אם לשני ילדים. "תרבות לילדי העיר זו לא מילה גסה. הילדים שלי נותרו ללא מסגרת לאחר שעות בית הספר, ובילו זמן רב מול המחשב והטלוויזיה. הגיע הזמן שלאחר שנתיים משהו טוב יקרה פה". בני נוער שלקחו חלק במאבק נגד סגירת המתנ"ס הוסיפו: "במקום להסתובב ברחובות יהיה לנו לאן ללכת. אנחנו שמחים שממשלת ישראל לא ויתרה עלינו".

מדינה שלמה עקבה אחר מאבק תושבי קריית שמונה נגד סגירתם של מוקדי התרבות בעיר, שנסגרו בזה אחר זה. הגירעון התקציבי הכבד של המתנ"ס, שעמד על תשעה מיליון שקלים, גרם לקריסתו הסופית. במשך מספר חודשים, פעל המתנ"ס תחת מפרק זמני שמונה מטעם בית המשפט המחוזי בנצרת. משכורות העובדים נדחו מדי חודש ותשלומי הספקים הוקפאו, מה שגרם לקריסתו.

שיירת סופרים מבקרת בספרייה בקריית שמונה, יוני 2011. משה אסרף, ג'יליס
סופרים הגיעו לקריית שמונה להביע את תמיכתם במחאה נגד סגירת הספרייה, יוני 2011/ג'יליס, משה אסרף

ממשלת ישראל הבטיחה לסייע בנושא, ואף העבירה סכום של שישה מיליון שקלים לטובת מוקדי התרבות בעיר. התקציב המיוחד כלל גם תכנית פעילות מפורטת, בה התחייבה הרשות המקומית לבצע שינויים משמעותיים בתקציב הרשות, ורפורמה במוקדי התרבות.

לאחר סגירתו, פעל המתנ"ס העירוני מחוץ לכותלי המבנה במסגרות פרטיות ברחבי העיר. לאחר תרדמת של שנתיים, המתנ"ס ייפתח מחדש את שעריו, וישופץ בסכום של 700 אלף שקלים. גם הספרייה העירונית והיכל התרבות יזכו לשיפוץ חיצוני.

"עבדנו על המהלך תקופה ארוכה"

לדברי ראש העיר, הרב ניסים מלכה, סגירת המתנ"ס הדירה שינה מעיניו במשך תקופה ארוכה. "אין יום שבו לא התעסקתי עם נושא המתנ"ס", ציין מלכה בשיחה עם וואלה! חדשות. "על המהלך הזה עבדנו תקופה ארוכה. אני נרגש ושמח להגיע לרגע הזה. אני מרגיש שירדה לי מעמסה כבדה מהלב. אנו זקוקים לגוף שייאגד ויוביל קדימה את המדיניות העירונית בכל נושא התרבות, הפנאי והחינוך". חבר מועצת העיר, יגאל בוזגלו, שליווה את המאבק יחד עם התושבים, ציין כי "מדובר בצעד חשוב ומשמעותי. גם לתושבי העיר ובני הנוער יש את הזכות לתרבות ולפנאי כמו בכל עיר אחרת במדינה".

תכנית הפעילות המפורטת שנבנתה יחד עם המנהל המיוחד והנאמן להסדר הנושים, עו"ד אהוד רז, סייעה לפתיחתם המחודשת של מוקדי התרבות בעיר. לדברי עו"ד רז, מרבית התקציב יועבר בימים הקרובים להסדרי הנושים ולאותם עובדים שלא קיבלו את משכורתם כבר תקופה ארוכה. "אנחנו מלאי תקווה לעתיד טוב יותר", ציין עו"ד רז. "הדבר הכי חשוב שעשינו יחד ובשיתוף עם העירייה, הוא להחזיר את שירותי התרבות המגיעים לתושבי העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully