וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רס"ן בצה"ל הודה: סחרתי בהרואין שהוברח ממצרים

21.10.2012 / 15:55

הסדר טיעון עם ערן קבלו, לשעבר קצין אג"ם של החטיבה הדרומית באוגדת עזה, שניצל את מעורבותו בסיכול הברחות כדי להפיץ סמים בכל הארץ. ההסדר: "רק" 5 ק"ג הרואין, במקום 20

חטיבת דובר המשטרה

(בווידאו: קבלו בבית המשפט לאחר מעצרו, אוקטובר 2011)

הסדר טיעון עם הקצין שסרח: רב-סרן ערן קבלו, לשעבר קצין האג"ם של החטיבה הדרומית באוגדת עזה, שנאשם בסחר בסמים שהוברחו לישראל מגבול מצרים, הודה היום (שני) בכתב אישום מתוקן, הכולל עבירות של סחר בסמים, הפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע והתנהגות שאינה הולמת קצין.

הפרשה נחשפה לראשונה באוגוסט 2011, עם מעצר אחד הבלדרים שפעלו ברשת הסמים של קבלו. החקירה הסתעפה, ובאוקטובר נעצר קבלו, שעמד בראש הרשת שסחרה בהרואין, באקסטזי ובחשיש, בשווי מיליוני שקלים כשהוא מנצל על פי החשד את תפקידו הצבאי, במסגרתו היה מעורב בסיכול הברחות סמים מגבול מצרים. כתב אישום הוגש נגדו, כמו גם נגד שורה של סוחרים שקנו ממנו את הסמים והפיצו אותם במרכז הארץ ובצפונה.

ההסדר הושג במסגרת משא-ומתן ממושך שניהלה התביעה עם שלושת סניגוריו של קבלו, עו"ד אבי עמירם, עו"ד עיסאם חאמד ועו"ד ליאור שטצלר. התביעה התנגדה להפחתה משמעותית בחומרת כתב האישום, אך הסכימה לתקן את היקף הסחר בסם מסוג הרואין המופיע בכתב האישום, מ-20 קילוגרמים לחמישה קילוגרמים - הפחתה שצפויה להתבטא גם בחומרת העונש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלק מהסמים שנתפסו במסגרת הפרשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרכב השופטים בבית הדין הצבאי של פיקוד הדרום, סא"ל נועה זומר, סא"ל אורן לבון ורס"ן גיא מידוט, קיבלו היום את כתב האישום המתוקן, ולאחר שהקריאו אותו בפני הנאשם, שהודה במיוחס לו, החליטו לדחות את הטיעונים לעונש למועד מאוחר יותר.

לפני מספר חודשים הורשע אחד משותפיו של קבלו, שבשירותו הסדיר בצה"ל שימש כרס"פ תחת פיקודו, ונגזרו עליו 11 שנות מאסר וחצי. התביעה הצבאית מבקשת להטיל גם על קבלו עונש מאסר ממושך בפועל. "מדובר באירוע חמור ויוצא דופן", הבהירו בתביעה, "בו קצין בכיר באוגדת עזה, שנשא בתקיד רגיש ביותר, מעל באמון מפקדיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully