וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו השתתף בתרגיל העורף: "רוצים להיות מוגנים"

במסגרת התרגיל שמדמה פגיעה של רעש אדמה בעוצמה של 7.1 במספר מוקדים באזור המזרחי השל המדינה, הופרעה ישיבת הממשלה והשרים פונו מחדר הישיבות. נתניהו: "כולנו אזרחים"

צילום: גדעון צנטנר, אבי כהן, לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק

תרגיל העורף הלאומי "נקודת תפנית 6" שנועד לדמות פגיעה של רעידת אדמה בישראל לא פסח גם על חברי הממשלה: בשעה 11:00 עזבו ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים את ישיבתה השבועית הקבועה של הממשלה ויצאו מהבניין. ''שרי הממשלה הם קודם כל אזרחי ישראל וכמו כולם אנו לוקחים חלק בתרגיל", אמר נתניהו, "אין ממשלה שהשקיעה כל כך הרבה בהגנת העורף ויש לנו עוד תכניות רבות ועשייה גדולה לפנינו, כי אני רוצה שאזרחי מדינת ישראל יהיו מוגנים".

התרגיל, המדמה רעידת אדמה בעוצמה של 7.1 בסולם ריכטר שפוקדת את ישראל נפתח בשעה 11:00 בקריאה באמצעי התקשורת לאזרחי המדינה לצאת למרחבים פתוחים. התרגיל מדמה מספר מוקדי רעש ליד קיבוץ אילות בערבה, באזור עמק החולה, בירושלים ובמרכז, וכן תרחיש של גלי צונאמי ששוטפים את חופי ישראל. בשעה 19:00 יתקיים תרגול דומה נוסף.

"ברגעים אלה מתקיים תרגיל רעידת אדמה במדינת ישראל", זו לשון ההתרעה של המשרד להגנה על העורף, "יש לצאת מהר ככל שניתן למרחב פתוח, או להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת פתוחה. לפרטים נוספים ניתן להתקשר למרכז המידע בטלפון 1207, או להיכנס לאתר האינטרנט של פיקוד העורף שכתובתו: www.oref.org.il".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הממשלה מתרגלים פינוי בזמן רעידת אדמה, במשרד רה"מ בירושלים, אוקטובר 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ההערכה היא ש-170 אלף אזרחים יישארו ללא קורת גג. נתניהו עוזב את חדר ישיבות הממשלה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

התרגיל, שיימשך חמישה ימים, ידמה מצב בו ישנם 7,000 הרוגים, 37 אלף פצועים באורח קל, 8,600 פצועים באורח בינוני עד קשה ו-9,500 אזרחים לכודים תחת הריסות. עוד ידמה התרחיש הרס כבד ל-28 אלף בניינים והרס קל עד בינוני ל-290 אלף בניינים. בפיקוד העורף מעריכים כי 170 אלף אזרחים יישארו ללא קורת גג, אם אכן תתרחש רעידת אדמה בעוצמה כזו בישראל.

קצינים בפיקוד הסבירו כי באסון לאומי מסוג זה יידרש צה"ל להקים ערי אוהלים עבור האזרחים. "למרות הצורך המיידי בהקמת ערי האוהלים, יש במחסני הצבא מספר אוהלים שיספיק אולי לעשירית מהמספר הנדרש", התריעו הקצינים. בנוסף לכך, לדבריהם, טרם נעשתה עבודה מקיפה לבחירת המקומות בהם יוקמו ערי האוהלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עובדי חברת החשמל בחיפה משתתפים בתרגיל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"במלחמה, נידרש לשכן את האזרחים במקומות מוגנים עד שיסתיימו הקרבות. ברעידת אדמה, נידרש לשקם את בתי האזרחים ועד אז למצוא להם חלופות", הסביר ד"ר חיליק סופר, מומחה לרעידות אדמה ולשעבר ראש מחלקת אוכלוסייה בפיקוד העורף, בשיחה עם וואלה! חדשות. "כדי שיהיו מספיק אוהלים או מענה מיידי אחר יש לבחון את הנושא, לתכנן כמויות ולוגיסטיקה, לפנות לחברות בינלאומיות שמתמתחות בנושא ולהיערך לתרחיש הסביר".

"הקרבה לשבר הסורי-אפריקאי מגדילה הסיכוי לאסון ברשות"

קצינים בפיקוד העורף מתריעים כי מינהלת תרגיל העורף הלאומי התעלמה בתרחישי התרגיל מהרשות הפלסטינית, שעלולה להוות את מוקד הרעש בשל קרבתה לשבר הסורי-אפריקאי. כמו כן, מעריכים גורמי צבא כי אסון ברשות הפלסטינית עשוי לגלוש לשטח מדינת ישראל, שכן האזרחים הפלסטינים עשויים להימלט לישראל כדי לקבל סיוע רפואי.

"תרחיש הייחוס של מדינת ישראל מתעלם מהרשות הפלסטינית במקרה של רעידת אדמה קשה", הסביר ד"ר סופר, "הקרבה לשבר הסורי-אפריקאי, הבנייה הלא תקנית ברשות והמחסור בבתי חולים מגדילים את הסיכויים לאסון הומניטרי באזור הזה". לדבריו, אסור להתעלם מהנושא מאחר שהוא ישפיע על ישראל בצורה ישירה. מטבע הדברים, העולם עלול להתגייס לסיוע לפלסטינים לפני שהוא יסייע לישראל".

אלוף פיקוד העורף, איל אייזנברג, אמר כי בתרגיל ישתתפו גדודי פיקוד העורף, כלל גופי החירום, משרדי ממשלה ורשויות מקומיות. "כתבנו תורה בנושא רעידות אדמה", אמר בתדרוך לכתבים. "נצטרך לבחון אותה ולהפיק לקחים. התרגיל משפר את המוכנות שלנו לרעידת אדמה". לדברי אייזנברג, הקושי של התרגיל יתבטא בגיבוש תמונת המצב סביב אתרי ההרס העיקריים, כשכל אמצעי התקשורת עלולים לקרוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully