וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשטון נגד בנייה בגילה: "ההתנחלויות לא חוקיות"

שרת החוץ של האירופי גינתה את האישור שנתנה ישראל לבניית כ-800 יחידות דיור בשכונה הירושלמית, אשר האיחוד מחשיב כהתנחלות. היא קראה לשוב למשא ומתן עם הפלסטינים

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, מתחה אמש (שישי) ביקורת על הבנייה בשכונת גילה שבירושלים, אשר האיחוד רואה בה התנחלות. בהודעה שפרסם משרדה בבריסל נכתב כי השרה "מצטערת עמוקות" על האישור שנתן משרד הפנים ביום חמישי האחרון להרחיב את השכונה ב-797 יחידות דיור.

"התנחלויות אינן חוקיות על פי החוק הבינלאומי ומסכנות את פתרון שתי המדינות", הוסיפה אשטון. שרת האיחוד, אשר חזרה על קריאת האיחוד להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, קראה גם לחדש את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. "הרחבה מתמשכת של ההתנחלויות מקשה על המצב", כתבה.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, דחה הבוקר את הביקורת שמתחה שרת החוץ של האיחוד האירופי על הבנייה הישראלית בשכונת גילה. "הגינויים האוטומטיים הללו מעידים על חוסר הבנה בסיסי של המציאות באזור", אמר ליברמן, והוסיף: "שכונת גילה היא חלק בלתי נפרד מירושלים וירושלים היא חלק בלתי נפרד מישראל".

שכונת גילה בירושלים. רויטרס
בנייה בשכונת גילה/רויטרס

ליברמן טען כי הגינויים שמפרסם האיחוד האירופי "לא תורמים לקידום הידברות בין ישראל לבין הפלסטינים, אלא רק מעודדים את הצד הפלסטיני להמשיך בסירובו לשבת סביב שולחן המשא ומתן ולהמשיך בפעולות אנטי-ישראליות בזירה הבינלאומית". שר החוץ טען כי "מי שרוצה לתרום להגעה להסדר צריך להתמקד במניעת הפעולות שמוביל יו"ר הרשות הפלסטינית, ולא בבנייה למגורים לאזרחים שלווים, שאינה מפריעה לאיש".

בחודש יוני האחרון נחשף לראשונה בוואלה! חדשות כי עיריית ירושלים אימצה תכנית אב להרחבת שכונת גילה ב-2,500 יחידות דיור. ממסמכי התוכנית, שהגיעו לידי וואלה! חדשות, עלה כי היא הוכנה על ידי יזם פרטי שבבעלותו חלק מהאדמות עליהן מתוכננות להיבנות הדירות והיא קודמה בשנתיים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully