וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרפיטי על קבר משה דיין: "שר המחדל, בשם הנופלים"

קובי דוד

16.10.2012 / 8:13

יומיים לאחר טקס האזכרה השנתי לזכרו, רוססה כתובת הנאצה על קברו של שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, בבית העלמין בנהלל. אזרח שהבחין בה הזעיק את המשטרה, שפתחה בחקירת האירוע

צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק

כתובת נאצה שנושאת את הכיתוב "שר המחדל, בשם הנופלים" רוססה על קברו של מי שכיהן כשר הביטחון באותה מלחמה באוקטובר 1973, משה דיין. יומיים בלבד לאחר טקס האזכרה השנתי לזכרו, במלאות 31 שנים למותו, התקבלה הבוקר (שלישי) בתחנת המשטרה במגדל העמק תלונה, בידי אזרח שהבחין בכתובת, בבית העלמין בנהלל.

"מדובר באירוע חריג ויוצא דופן", סיפר לוואלה! חדשות מפקד תחנת מגדל העמק, סגן-ניצב מני בנימין. "בשעות הבוקר המוקדמות קיבלנו תלונה מאזרח שביקר בבית העלמין, הוא דיווח על הכתובת שרוססה על קברו של משה דיין, שם נכתב "שר המחדל, בשם הנופלים". לדבריו, החשוד פעל בסמוך לשעה חצות.

הושחת קברו של משה דיין בנהלל, אוקטובר 2012. ערן גילווארג
"שר המחדל". כתובת הנאצה על קברו של דיין/ערן גילווארג

במשרד הביטחון גינו בתוקף את השחתת קברו של דיין. "אנשי היחידה להנצחת החייל באגף משפחות והנצחה עושים כעת את דרכם לבית העלמין כדי לתקן את הנזקים. בכוונת משרד הביטחון להגיש תלונה במשטרה", נמסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ועדת אגרנט לא מצאה דופי בהתנהלותו טרם המלחמה

דיין, ממפקדי ההגנה, שכיהן בשורת תפקידים ביטחוניים ומדיניים בטרם קום המדינה ועד 1979, אז פרש מממשלתו של ראש הממשלה דאז, מנחם בגין. דיין נתפס בעיני הציבור כגיבור הניצחון במלחמת ששת הימים, ומאידך גם לאחראי לשגיאות ממשלת גולדה מאיר, טרם פרוץ מלחמת יום הכיפורים. עם זאת, ועדת אגרנט שהוקמה בנובמבר אותה שנה, לחקר האירועים שקדמו לפרוץ המלחמה, מתחה ביקורת חריפה על הרמטכ"ל דאז, דוד (דדו) אלעזר, אולם לא מצאה דופי בהתנהלותו של דיין טרם המלחמה ובמהלכה ושיבחה את התנהגותה של ראש הממשלה גולדה מאיר. למרות מסקנות הוועדה, דיין לא כיהן בשום תפקיד בממשלת רבין שקמה בשנת 1974.

דיין הלך לעולמו ב-16 באוקטובר 1981 כתוצאה מהתקף לב. שנתיים קודם לכן קיננה בגופו מחלת סרטן המעי הגס, ממנה הצליח לשוב לעבודתו לאחר ניתוח קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully