וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות בסיני: חשש מפיגוע נקם ביעדים ישראליים

ניר יהב

15.10.2012 / 11:41

בעקבות חיסולו בעזה של מפקד אחד הארגונים הסלפים בחצי-האי, התקבלו התרעות על כוונה לפגע ביעדים ישראליים ומצריים שהביאו להעלאת הכוננות מצד כוחות הביטחון המצריים

מצרים העלתה את רמת הכוננות בסיני לדרגה המקסימלית לאחר שהתקבלו התרעות על כוונות של ארגונים סלפים קיצוניים לבצע פיגועים נגד יעדים ישראליים ומצריים – כך דיווחו (שני) גורמי צבא בחצי-האי לסוכנות הפלסטינית "מען". על פי הגורמים, כוחות הביטחון המצרים העלו כוננות מחשש שארגוני ג'יהאד קיצוניים יפגעו ביעדים ישראלים לאורך הגבול המשותף, בנקמה על חיסולו שלשום בעזה של השייח' הישאם סעידני, מפקד הארגון הסלפי "אל-תוחיד ואל-ג'יהאד".

חיל האוויר חיסל חוליית מחבלים ברצועת עזה, אוקטובר 2012. רויטרס
חשש מ"פיגוע נקמה גדול תוך ימים ספורים". החיסול בעזה בשבת/רויטרס

הגורמים הביעו חשש שהארגונים הקיצוניים בסיני, ובראשם ארגון "אנסאר בית אל-מקדס", יבצעו "פיגוע נקמה גדול תוך ימים ספורים". הגורמים מסרו עוד כי כוחות הביטחון בסיני קיבלו גם התרעות על כוונות של ארגונים סלפים קיצוניים לבצע פיגועים גדולים נגד מטות ביטחוניים בצפון סיני באמצעות פיצוץ מכוניות תופת והם מחפשים אחר מכוניות חשודות המתקרבות למטות הביטחוניים בסיני.

שלשום חוסל השייח' הישאם סעידני, 53, הידוע יותר בכינויו 'אבו אל-וליד אל-מקדסי'. ארגונו של סעידני, "אל-תוחיד ואל-ג'יהאד', אחראי לפיגוע בחודש ינואר 2009 שבו נהרג חייל צה"ל בעת שכוח צבאי עלה על מטען ברצועת עזה. סעידני, הנחשב עד לחיסולו לבכיר המפקדים הסלפים ברצועת עזה, נלחם לפני שובו לעזה נגד הכוחות האמריקאים באפגניסטן ועירק. במקביל למאבק שניהל נגד ישראל, נלחם ארגונו גם נגד חמאס בטענה שמדובר בארגון איסלמי מתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully