וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המטוס של חיזבאללה תיעד הכנות לתרגיל צבאי

ה"טיימס" הבריטי מעריך שהמטוס היה ככל הנראה מדגם אירני שנחשף לאחרונה, מסוג שמסוגל לשהות באוויר כ-24 שעות ולהגיע לטווח של אלף קילומטרים, ולשדר תצלומים בשידור חי

צילום: רויטרס, שי מכלוף, דו"צ, עריכה: יותם בן-דוד, עריכה: לירון בארי

(בסרטון: נאומו של מזכ"ל חיזבאללה מיום חמישי)

המטוס הזעיר ששיגר חיזבאללה לישראל בשבוע שעבר הצליח לצלם אתרים מסווגים בארץ, ולהעביר את התצלומים למפעיליו בשידור חי - כך נטען בדיווח שהתפרסם הבוקר (ראשון) במהדורת סוף השבוע של ה"טיימס" הבריטי. לדיווח, שמובא מפי כתב העיתון בתל אביב, עוזי מחניימי, אין אישור מגורמים רשמיים בצה"ל. מחניימי מעריך שהמטוס היה מדגם שאהד 129, שנחשף לפני חודשיים. בטהרן טענו שמטוס מדגם זה מסוגל לשהות באוויר במשך 24 שעות, ולהגיע לטווח של מעל אלף קילומטרים.

לפי הדיווח ב"סאנדיי טיימס", המטוס שהה בשמי ישראל במשך שלוש שעות לפחות, לפני שהופל על ידי מטוס חיל האוויר מדגם F-16I ("סופה"). נטען כי הוא שידר למפעיליו תצלומים מהתרגיל המשותף שנערך בימים אלה בין צה"ל לארה"ב, וכי הצליח לתעד אתרים מסווגים, בהם אתרים לאחסון ולשיגור טילים בליסטיים. נאמר כי הוא ריחף מעל הקריה למחקר גרעיני בדימונה.

פרשנות: מבצע מזל"ט - חיזבאללה רק שחקן משנה

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר בעצמו בנאומו בשבוע שעבר כי המטוס שהה באוויר זמן רב, וטען כי "מערכת הביטחון משקרת לאזרחי ישראל", ומסתירה פרטים מהציבור באשר למלוא חומרת התקרית. גם לדברי נסראללה המטוס תיעד את הכור בדימונה, והצליח לעבור מרחק אדיר מבלי שהתגלה. נסראללה לא ציין במפורש אם המטוס שידר תמונות למפעיליו. הוא אמר כי מדובר במטוס מתוצרת אירן שהורכב בלבנון.

שר החוץ הלבנוני: ישראל חודרת למרחב האווירי שלנו כל העת

בעניין אחר, הדיווח ב"סאנדי טיימס" שב על דיווח שהתפרסם בשבוע שעבר, לפיו מטוס הקרב שהוקפץ כדי לעקוב אחר המטוס החשוד לא הצליח להפיל אותו בהתחלה באמצעות הטיל הראשון ששיגר לעברו, ולכן נאלץ לשגר לעברו שני טילים.

במקביל, שר החוץ של לבנון, עדנאן מנסור, שלל בסוף השבוע את הטענות לפיהן ארגון חיזבאללה הפר את החלטה 1701 של האו"ם, כשהחליט להטיס מטוס לתוך המרחב האוויר של ישראל. לטענת השר הלבנוני, ישראל היא זו שמפרה את ההחלטה הזו ללא הרף, כשהיא חודרת למרחב הלבנוני כל העת, באמצעות מזל"טים ובאמצעות גיחות מאוישות. החלטה 1701 של מועצת הביטחון התקבלה בתום מלחמת לבנון השנייה כדי להגיע לרגיעה בגבול לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully