וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קושי גובר: עלייה חדה בתמיכת ההורים בסטודנטים

לפי סקר של התאחדות הסטודנטים לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית, גובה הסיוע הממוצע לסטודנט היה השנה 14,355 שקלים - עליה של כ-2,000 שקלים לעומת השנה שעברה

הסטודנטים נאלצים להסתמך יותר על הוריהם כדי לממן את הלימודים - כך עולה מסקר חדש שנערך לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית. לפי "סקר הסטודנט 2012" שנערך על ידי מכון המחקר "מאגר מוחות" עבור התאחדות הסטודנטים הארצית ופורסם היום (שלישי), גובה הסיוע הממוצע לסטודנט בישראל לשנה עמד השנה על 14,355 שקלים - עליה של כ-2,000 שקלים לעומת שנת 2011. הסקר כלל תשובות מפי 5,118 סטודנטים מכלל מוסדות ההשכלה הגבוהה.

מהסקר עולה עוד כי 51% מהסטודנטים נעזרים במידת מה בהוריהם למימון הלימודים. כמחצית מהסטודנטים, 46%, מקבלים סיוע כלכלי בגובה של 9,001-20,000 שקלים לשנה, כשליש (36%) מקבלים עד 9,000 שקלים לשנה וכחמישית (18%) מקבלים 20,000 שקל ומעלה לשנה. שיעורים אלה דומים לסקר שנערך ב-2011. שיעור הסטודנטים המקבלים סיוע כלכלי מהוריהם, הוא הגבוה ביותר באוניברסיטאות (56%) ובמכללות לחינוך (55%) והכי נמוך במכללות המתוקצבות (45%) ובמכללות שלא מתוקצבות (47%).

סטודנטים באוניברסיטה, דצמבר 2011. עומר מירון
שיעור הסטודנטים המקבלים סיוע כלכלי מההורים הוא הגבוה ביותר באוניברסיטאות/עומר מירון

לפי הנתונים, היקף הסיוע של ההורים לילדיהם במגזר הערבי עומד על 17,319 - סכום גבוה יותר מהמגזר היהודי. ככלל, שיעור הסטודנטים הזוכים לסיוע כלכלי מהוריהם הוא הגבוה ביותר בקרב בני המגזר הערבי (59%), נמוך מעט במגזר הדרוזי (56%), והכי נמוך במגזר היהודי (50%).

"מהלומה נוספת בפרצופו של מעמד הביניים"

פרופ' יצחק כ"ץ, מנכ"ל מכון המחקר "מאגר מוחות" שערך עבור התאחדות הסטודנטים הארצית את הסקר, ציין כי הסקר "מייצג נאמנה את העמדות של כלל אוכלוסיית הסטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל, הן ברמת כלל המוסדות, הן ברמת סוגי המוסדות והן ברמת המוסד הבודד. הסקר משקף בצורה תקיפה ומהימנה את עמדות הסטודנטים הישראליים, והעובדה שהוא נערך שנה אחר שנה מלמדת ותלמד על מגמות חשובות בכל הקשור להוויה הסטודנטיאלית".

בתגובה לסקר, טען יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי, כי מדובר במצב חמור ומתח ביקורת על מדיניות הממשלה. "הנתונים הללו חמורים במיוחד אם מביאים בחשבון את העובדה שישראל מבוססת בעיקר על ההון האנושי שלה. אם ההורה נדרש לשלם היום אלפי שקלים יותר כדי לסייע לילדו לשרוד מבחינה כלכלית את תקופת הלימודים, המשמעות היא פגיעה אנושה בנגישות השכבות החלשות יותר להשכלה וחשוב מכך נגישות לסיכוי הכמעט יחידי שלהן לשבור את מעגל הדלות והעוני. הנתונים הללו מצטרפים לחוסר המעש של הממשלה בתחום הדיור ומחירי המזון, ומהווים מהלומה נוספת בפרצופו של מעמד הביניים שעובד ומשרת אך קורס תחת העול הכלכלי בגלל מדיניותה הפוגענית של הממשלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully