וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוקת מירושלים נחנקה מחוט המוצץ, סכנה לחייה

4.10.2012 / 11:45

התינוקת הושארה כמה דקות ללא השגחה, אז נכרך חוט של מוצץ סביב צווארה. הוריה הבהילו אותה לקופת החולים וניידת טיפול נמרץ של מד"א פינתה אותה לשערי צדק. חשש לפגיעה מוחית

תינוקת בת שנה מצור באהר שבמזרח ירושלים נפגעה היום (חמישי) באורח קשה לאחר שנחנקה כתוצאה מחוט של מוצץ. צוות של מגן דוד אדום שהחל בפעולות ההצלה, פינה אותה לבית החולים שערי צדק בעיר, כשהיא סובלת מפגיעה מוחית. התינוקת טופלה במיון ילדים, שם ניסו לייצב את מצבה, אך עדיין נשקפת סכנה לחייה.

אמה של התינוקת סיפרה לפרמדיק מד"א כי התינוקת הושארה כמה דקות ללא השגחה בביתה, אז נכרך חוט המוצץ סביב צווארה וחנק אותה. ההורים הבהילו את הפעוטה לקופת החולים, שם ביצעו רופאי המקום פעולות מצילות חיים ראשונות. ניידת טיפול נמרץ הוזעקה למקום ופינתה אותה לבית החולים. טארק מוסא, פרמדיק מד"א שטיפל בתינוקת, סיפר: "הגענו עם ניידת טיפול נמרץ לקופת חולים כללית שם מצאנו ילדה בת שנה במצב קשה, שנחנקה עם החוט של המוצץ שנכרך מסביב לצווארה. האם סיפרה שהיא הושארה כמה דקות ללא השגחה ובקופת חולים הרופאים ביצעו בה פעולות ראשוניות".

מוסא מסביר כי חשוב שהורים יעברו קורסי החייאת ילדים: "מעבר לזהירות הנדרשת בגידול ילדים קטנים, על ההורים לשים לב למה שנעשה בביתם ולעבור קורסי החייאה לילדים משום שפעולה מהירה מיד לאחר האירוע יכולה מאוד לשפר את המצב ולמנוע נזקים לצמיתות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully