וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה: משרד הרווחה והעמותות ישתפו פעולה

חודשים אחרי שתקף בחריפות את חלוקת המזון, משקיע השר כחלון עשרות מיליונים בהקמת "המרכז לחברה האזרחית", לייעול עבודת הארגונים - בתנאי שיתחייבו לנהוג בכבוד בנזקקים

בחג הפסח האחרון מתח שר הרווחה, משה כחלון, ביקורת קשה על עמותות חלוקת המזון ואופי פעילותן משום שחילקו מזון לעיני המצלמות, ונראה היה שמשם יכולים היחסים בין משרד הרווחה לעמותות רק להשתפר. ואכן, נראה שזו המגמה: לאחר התניית שיתוף הפעולה עם המדינה בהתחייבות העמותות לנהוג בכבוד בנזקקים הנסמכים על שירותיהן, ממשיך השר כחלון לפעול בתחום הקשר בין הממשלה והעמותות ופועל להקמת מרכז שיפעל להשבחת שיתוף הפעולה של ארגוני המגזר השלישי עם המדינה.

בימים אלה פועלים במשרד הרווחה להקמת "מרכז לחברה האזרחית בישראל", שמטרתו ייעול עבודתם של הארגונים ושיתוף הפעולה שלהם עם המדינה. עלות המיזם עומדת על כ-30 מיליון שקל. מחצית מהסכום ימומן על ידי משרדי הממשלה השונים בהם משרד הרווחה, משרד החינוך, משרד הקליטה ועוד ואת מחצית הסכום הנוספת יממן ארגון ג'וינט ישראל.

מסיבת עיתונאים השר משה כחלון הרב אקשטיין. מגד גוזני
פועל בתחום בתחום הקשר בין הממשלה והעמותות. השר משה כחלון/מגד גוזני

המרכז יפעל להסדרת פעילות הארגונים מול המדינה וכן השבחת פעילותם על ידי טיפול וליווי צמוד שיינתנו לארגון. זאת על ידי יצירת מרחב עבודה ושפה משותפת בין הממשלה לארגונים. המרכז יפעל בכל ההיבטים הרלוונטיים לעמותות. כך יסייע לפיתוח המנהלים בעמותות, פיתוח ועדים מנהלים, הקמת מערך מנהיגות חברתית מתנדבת, קידום האפקטיביות והמצוינות בארגונים וכן יפעל במקום מרכז לקריירה חברתית, מרכז שיפעל לאיתור, גיוס מיון והשמה של אנשים המעוניינים ומתאימים לעבודה בתחום.

"לארגון ג'וינט ישראל הכרות מעמיקה עם המגזר השלישי"

היוזמה להקמת המרכז עלתה עוד לפני מספר שנים עם ההבנה כי יותר ויותר שירותים שמעניקה המדינה מופרטים ואלפי ארגוני המגזר השלישי הופכים חלק דומיננטי יותר בקשר בין המדינה לאזרחים. לפני מספר חודשים החל משרד הרווחה לפעול להקמת המרכז ולאחר בחינת ארגוני החברה האזרחית הפוטנציאליים קבע כי ג'וינט ישראל הוא הארגון המתאים ביותר להקמת המיזם בשיתוף המשרד. בעקבות זאת, פנה משרד הרווחה למשרד האוצר לבקשת פטור ממכרז. גורמים במשרד הרווחה אומרים כי "לג'וינט הכרות מעמיקה עם המגזר השלישי לצד היכולת להבין את תפיסת עולמו של המגזר הממשלתי. זאת לאור הניסיון והרקע שצבר במסגרת היקף פעילות נרחב שמקיים בשותפות עם משרדי הממשלה, רשויות מקומיות וארגוני המגזר השלישי".

במסגרת תכנית העבודה, ירכז ג'וינט ישראל את כל פעילות המרכז מהקמת ועדות היגוי משותפות למשרדים והארגונים, יערוך מיפוי של הארגונים, יגדיר כלים ומדדים לבחינת הארגונים, יפעיל מרכזים להכשרת מנהלים ועוד. הזרעים של שיתוף הפעולה הזה נטמנו בפברואר 2008, כאשר התקבלה החלטת ממשלה "יחסי הממשלה, החברה האזרחית והמגזר העסקי התורם להשגת מטרות ציבוריות". ההחלטה היוותה הכרה רשמית ראשונה של הממשלה בארגונים הפועלים בישראל ומעין הצהרת כוונות באשר ליחסיה עימם. על פי ההחלטה, הממשלה תפעל לחיזוק וביסוס היחסים ושיתוף הפעולה עם הארגונים תוך שמירה על עצמאותם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully