וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינדנשטראוס לא ישלים דו"ח הרפז: "תרגיל השהייה של ברק"

2.10.2012 / 18:31

מבקר המדינה היוצא נעתר לבקשת שר הביטחון, שטען כי נמנע ממנו פרק הזמן הראוי לעיון בחומרים, והעניק ארכה בת 10 ימים למבוקרים בפרשה, בעוד שאת תפקידו יסיים בעוד שבוע

מבקר המדינה היוצא, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, הודיע היום (שלישי) למבוקרים בפרשת הרפז, בהם שר הביטחון אהוד ברק, כי נעתר לבקשה להעניק ארכה של עשרה ימים נוספים להגשת הטיעונים בכתב, לגיבוש הטיוטה הסופית של דו"ח הרפז, כפי שנמסרה להם בערב ראש השנה. בשל העובדה שבעוד שבוע בדיוק יסיים לינדנשטראוס את תפקידו, לא יתאפשר לו לסיים את כתיבת הדו"ח.

גורם בכיר בסביבת הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי הבקיא בפרשה, מתח ביקורת על התנהלותו של ברק. "שר הביטחון אהוד ברק שביקש הארכת זמן ממבקר המדינה של 45 יום אמר במילים אחרות 'אל תוציאו את הדו"ח'. הממצאים בדו"ח לא לטובתו ולכן הוא מבקש למרוח את הזמן".

הגורם ציין כי ממצאי הטיוטה רעים לברק במיוחד לאחר שהתברר כי היה לא היה "פוטש" במטה הכללי, כפי שטען ברק בתחילת הפרשה, וכי הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי לא התערב במינוי יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. גורם נוסף המעורב בפרשת המסמך אמר בשיחה סגורה כי "זהו תרגיל השהייה קלאסי של אהוד ברק שמבקש להרחיק את האמת מעיני הציבור, ואם ברק הגיע למסקנה שהוא מבקש הארכת זמן זה רק מראה כמה חמור הדו"ח".

שר הביטחון, אהוד ברק, משוחח בטלפון. AP
"המבקר היוצא נעתר לבקשתו". ברק/AP

מלבד זאת, גורמים המצויים בפרטי הפרשה טוענים כי קיימת אפשרות כי בשל סיום תפקידו של לינדנשטראוס כאחראי על כתיבת הדו"ח המסכם, קיימת אפשרות שהמבקר יוסף שפירא יסתפק בהערכות מערכתיות בעקבות ממצאי עבודת המבקר. לגבי שאר הטענות שהועלו בדו"ח, קיימת אפשרות שיעביר את האחריות לפרקליט הצבאי הראשי, האלוף דני עפרוני, שהמליץ על פתיחה בחקירה פלילית של הפרשה.

לשכת שר הביטחון ברק התייחסה להודעת המבקר ומסרה כי השר הוא זה שפנה למבקר המדינה בבקשה שיבדוק את פרסום המסמך המזויף לפני כשנתיים. "ברור שאין מי שרוצה יותר משר הביטחון לראות את הדו"ח מתפרסם ואת האמת יוצאת לאור", נמסר מלשכת ברק, "חרף פניות חוזרות, לא קיבל השר ברק, את כלל החומר שנמסר למבוקרים האחרים. רק ערב ראש השנה קיבל השר ברק חלק מהחומר, שכולל ארגזים מלאים בחוברות. כדי לאפשר מענה הולם לטיוטה השנייה של הדו"ח ובהתחשב בלוח הזמנים העמוס ובחגים, לא הייתה ברירה אלא לדרוש ארכה. שר הביטחון ברק מקווה ומאמין כי התהליך הזה יסתיים בהקדם, שהדו"ח יפורסם בעיתוי מוקדם והאמת לגבי פרשה חמורה זו תובא בפני הציבור".

"אין למנוע הגנה ראויה"

לפני חודשיים הכשיר בג"ץ את כתיבת הדו"ח בידי לינדנשטראוס בתוך שלושה חודשים, כאשר נדחתה עתירה נגד התיקון לחוק מבקר המדינה, שאפשרה לו לסיים לכתוב את הדו"ח, בו נבדקת התנהלות לשכותיהם של אשכנזי וברק.

דובר משרד מבקר המדינה, שלמה רז, מסר בתגובה כי "בדיון שקיים המבקר היוצא עם צוות משרדו לאחר הפגישה עם השר ויועציו המשפטיים, ולאור בקשות דומות ממבוקרים נוספים, סבר המבקר היוצא כי אין למנוע הגנה ראויה, הוגנת ושוויונית לכלל המבוקרים בפרשה הנדונה, במיוחד נוכח מכלול הרגישויות הכרוכות בה".

עוד נמסר כי "בקשת שר הביטחון הועלתה על ידו ועל ידי באי כוחו בטענה שלעומת המבוקרים האחרים בפרשה - הוא קיבל את חומרי הביקורת רק לפני ימים ספורים, וכן לנוכח שהייתו בתפקיד בענייני משרדו בארה"ב, נמנע ממנו פרק הזמן הראוי לעיון בחומרים שקיבל לאחרונה. בקשתו לקבל ארכה בת 45 ימים לצרכי מתן תשובה בפרשה נדחתה על ידי המבקר לשעבר, שאישר, כאמור, פרק זמן של עשרה ימים בלבד. נוכח ההארכה שניתנה לשר הביטחון, יתאפשר פרק זמן נוסף וזהה, בן עשרה ימים בלבד, גם למבוקרים האחרים בפרשה, כדי להשלים את טיעוניהם במידה שימצאו לנכון".

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

עוד בנושא
טיוטת דו"ח המבקר בפרשת הרפז הועברה למבוקרים
המפכ"ל: "לא אופתע אם פרשת הרפז תגיע לחקירה פלילית"
הפרקליט הצבאי: חקירה פלילית נגד גבי אשכנזי וארז וינר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully