וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אזרבייג'ן תספק סיוע צבאי לישראל אם תתקוף באירן"

30.9.2012 / 22:30

גורמי ביטחון רוסים ואזרים סיפרו כי נבדקה אפשרות של שימוש בבסיסי חיל האוויר האזרי בגבול אירן ובמל"טים מקומיים במקרה של תקיפה. "הישראלים ירצו להרוויח גישה לבסיסים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

אזרבייג'ן עשויה לסייע לישראל במקרה של תקיפה צבאית באירן, כך טענו היום (ראשון) גורמי ביטחון מקומיים. המדינה הגובלת באירן בצפונה, בדקה את האפשרות לשימוש בבסיסי חיל האוויר במדינה ובמל"טים אזרים בזמן התקפה אווירית. למרות הכחשות מצד שתי המדינות, קצינים לשעבר בצבא אזרבייג'ן ואנשי מודיעין רוסים אמרו כי אזרבייג'ן וישראל בדקו את האפשרויות לסיוע של הבסיסים והמודיעין האזרי בתקיפה באירן.

ברית עם אזרבייג'ן, מדינה מוסלמית, עשויה להשפיע על האפשרות שישראל תתקוף, גם ללא עזרת ארה"ב. זאת, על ידי מענה לחולשות העולות מתכנית תקיפה ישראלית אווירית, בעיקר בתדלוק, סיורים וקרבתם של צוותי הצלה. "מאיפה יטוסו מטוסים – מכאן, משם, לאן? זה מה שמתוכנן כעת", אמר יועץ ביטחוני המקושר למטה ההגנה האזרי בבאקו. "הישראלים ירצו להרוויח גישה לבסיסים באזרבייג'ן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, ממאמר שפרסם העיתונאי האמריקאי המוערך, מארק פרי, בכתב העת "פוריין פוליסי" עולה כי ישראל עשויה לנסות לשחזר את מבצע אנטבה באירן. על פי המאמר, שנכתב בתגובה לנאום ה"קו האדום" של נתניהו בפני עצרת האו"ם, דבריו של ראש הממשלה הישראלי העלו בממשל האמריקאי תקווה מחודשת לכך שתקיפה ישראלית באירן לא תתבצע לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר הקרוב. עם זאת, ביום בו ישראל תחליט לנקוט בפעולה צבאית נגד אירן, היא צפויה לבחור באחד משלושה תרחישים: הפצצת מתקני הגרעין האירניים, חיסול הצמרת השלטונית, והתרחיש הנועז מכל – פשיטה קרקעית בסגנון מבצע אנטבה על המתקן להעשרת אורניום בפורדו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"תקיפה תאיץ ניסיונות טהרן להשיג פצצה"

התרחיש השני כולל את הפצצת מתקני הגרעין של המשטר בטהרן מהאוויר ובמקביל הפצצתם באמצעות ירי טילי יריחו מסוג 2 ו-3 מצוללת של חיל הים הישראלי. עם זאת, בכירים בצבא האמריקאי ציינו כי יכולותיה האוויריות של ישראל לא יאפשרו לה לבצע תקיפה חוזרת, ועל כן היא תהיה חייבת לפגוע במטרות במדויק.

בניגוד לעמדה השלטת במסדרונות הממשל הישראלי, לפיה רק תקיפה צבאית באירן תעצור את הליך התגרענותה, טוענים מומחים בעולם כי תקיפה דווקא תאיץ את ניסיונות המשטר בטהרן להשיג נשק גרעיני. למרות התעסקותו החוזרת של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בסוגיה, בטור שפורסם ביום שישי באתר "ניו יורק טיימס" האמריקני, עולה כי מניסיון העבר, אפילו איומים בתקיפה מהווים את היפוך המטרה לשמה חותרת ישראל, ועשויים להגביר את הלחץ האירני בבניית פצצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully