וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתרון לאם שגרה ברחוב עם ילדיה? יש דירה, אין כסף

27.9.2012 / 23:12

לפני כשבועיים עברה ליאת אהרון להתגורר עם שלושת ילדיה באוהל מול עיריית כפר סבא. לאחרונה, נמצאה עבורה דירה שמתפנה בחודש הבא, אך לטענתה: "הכסף שמקצה העירייה לא מספיק"

ימים ספורים לפני ראש השנה, הקימה ליאת אהרון אוהל מול בניין עיריית כפר סבא, בו עברה להתגורר עם שלושת ילדיה, לאחר שהם נשארו ללא קורת גג. תחילה, היא התגוררה אצל אחותה ולאחר מכן עברה לבית אמה, אך הצפיפות לא אפשרה לה להמשיך לגור שם והיא נאלצה לעבור לגור ברחוב. לאחר תשעה ימים שליאת בת ה-37 וילדיה חיו באוהל מול העירייה, אמה התאשפזה, ובימים האחרונים היא נמצאת בדירת האם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מצב ללא מוצא". אהרון וילדיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אמא שלי עברה אירוע מוחי ואנחנו כרגע בדירה שלה, אבל זה זמני עד שהיא תחזור הביתה", סיפרה אהרון והוסיפה כי הפעיל החברתי תמיר חג'ג', אשר שבת רעב מול בית ראש הממשלה במשך כחודש, מצא עבורה דירת שלושה חדרים שמתפנה בסוף אוקטובר. "עד הפינוי אני צריכה למצוא פתרון. גם לא ברור לי אם אקבל סיוע כספי מהעירייה ובלי זה אין לי אפשרות להסתדר, אני עדיין מחכה לתשובה". לדבריה, בעירייה הבטיחו לה סיוע של 2,500 שקלים למשך חודשיים. "זה לא מספיק, השכירות פה גבוהה מאוד ואם משרד השיכון יסייע לי בסכום הזה, עדיין יהיה חסר לי לשכירות ולצרכים החיוניים והעירייה לא מוכנה לסייע אם משרד השיכון מסייע לי".

"ייתכן שאשוב להתמקם מול העירייה אחרי החג"

אהרון הסבירה כי אינה יכולה לעבוד, שכן אז תישלל ממנה הזכות לדירה ממשרד השיכון. "זה ממש מלכוד", אמרה. "מה שאני לא אעשה, אני לא אצליח לעמוד בעלויות הגבוהות של המחייה". היא הסבירה שעם כל הרצון הטוב של אמה לעזור לה, "היא לא יכולה שנגור ביחד כי מדובר בדירה מאוד קטנה והיא מבוגרת וחולה וזה בלתי אפשרי". לדבריה, אם לא ימצא פתרון והעירייה לא תאשר לה סיוע ארוך טווח, היא תשוב לאוהל מול העירייה. "אני לא יודעת מה לעשות, זה ממש מצב ללא מוצא ואם לא יהיה לנו פתרון הגיוני אז נראה לי שאני אשוב להתמקם מול העירייה אחרי החג, אני חייבת שיהיה לילדים שלי פתרון קבוע. בלתי אפשרי שכל חודש-חודשיים נתגלגל למקום אחר".

לאחר המעבר לאוהל סיפרה אהרון: "בעלי נהרג בתאונת אופנוע לפני שנה. נשארתי לבד עם שני ילדים ובהריון, ללא כסף. לבעלי לא היו ביטוחים והוא היה המפרנס היחיד. לא יכולתי לשלם שכר דירה ובעל הדירה הוציא אותנו מהבית. עברתי לאמא שלי, לדירת שני חדרים. ישנתי עם שני הילדים במיטה וחצי, כשהעריסה של התינוק צמודה אלינו. לא היה מקום לזוז בבית. הדברים שלי היו בארגזים, וזה פשוט בלתי אפשרי".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה כי "עיריית כפר סבא העמידה לרשותה של הגברת ליאת אהרון סיוע של 5000 שקלים בשכר דירה עבור חודשיים עד שתסדר את ענייניה. ידוע לנו כי ליאת מצאה דירה בכפר סבא והכספים עבור השכירות יועברו אליה כמקובל ממשרד השיכון. יש לציין כי עיריית כפר סבא מלווה את ליאת כבר כשנה ומעניקה לה סיוע רב בכל הקשור לרווחה ולחינוך ילדיה".

ערב החג, אם וילדיה נזרקו לרחוב: "הרשויות אטומות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully