וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבוקר שאחרי: נתניהו בעד חקיקה להארכת שעון קיץ

פנחס וולף

23.9.2012 / 11:38

בישיבת שרי הליכוד נרשמה תמימות דעים בהתנגדות לשעון החורף, שנכנס לתוקפו. שטייניץ: "האינטרס - גם של הדתיים". סער הביע אופטימיות, ולבנת תהתה: "אנחנו עוד בקיץ"

צילום: אבי כהן, גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד

ההפגנות נגד הזזת השעון, אתמול

עכשיו באים? ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הבוקר (ראשון) בישיבת שרי הליכוד כי פנה ליושב ראש הקואליציה, זאב אלקין, בדרישה לפעול במושב החורף של הכנסת לקידום הצעת החוק להארכת שעון הקיץ. הבוקר, הוזזו המחוגים ונכנס שעון החורף לתוקפו. גם שרי הסיעה הביעו תמיכה בלתי מסויגת בהארכת השעון והתנגדו למצב הנוכחי. "אין סיבה בעולם ששעון החורף לא יתחיל בסוף אוקטובר", אמר שר האוצר יובל שטייניץ. "זה אינטרס גם של הדתיים והחרדים. צריך להאריך את השעון, ואני מקווה שנגיע לחקיקה בקרוב".

שרת התרבות והספורט לימור לבנת אמרה: "אנחנו עוד בקיץ. לא הבנתי את הנימוק של החרדים על קיצור שעון הקיץ בגלל יום כיפור. בתשעה באב הצום מסתיים בשמונה וחצי בערב, וגם כך צמים אותו מספר של שעות. מדובר בבזבוז של אנרגיה וחשמל", הוסיפה לבנת.

שר החינוך גדעון סער התייחס גם הוא להזזת השעון ואמר: "אני מצטער שהחקיקה טרם הושלמה ושמקדימים את השעון מוקדם מדי". סער הביע אופטימיות באשר לקידום החקיקה בנושא. "בשנה הבאה ניהנה משעון קיץ מוארך", הוא אמר, "זה טוב גם לכלכלה וגם לאזרחים".

יושב ראש מפלגת הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, התייחס גם הוא לנושא הבוקר. "צריך להפסיק את השימוש בנושא הדת כעילה לקיצור שעון הקיץ", הוא אמר לפני ישיבת הממשלה. "אין דבר וחצי דבר בין נושא שעון הקיץ לענייני דת ומדינה, והגיע הזמן להפסיק את הסאגה הזו". הרשקוביץ הוסיף כי "מי שצריך לקבוע את מועדי החלפת השעון הם מומחים מקצועיים שטובת המשק לנגד עיניהם. שום עניין דתי לא ייפגע מהחלטה כזו או אחרת, וצום יום כיפור יימשך כ-25 שעות בכל מקרה".

על רקע ההפנות אתמול

בימים האחרונים התחדשו המחאות נגד הזזת השעון, שהגיעו לשיאן בהפגנות שהתקיימו אמש בירושלים ובתל אביב. בכיכר רבין התאספו כמה עשרות פעילים ממפלגת מרצ ומתנועת "ישראל חופשית". מול בית שר הפנים אלי ישי בירושלים מפגינים הניפו לפידים והחזיקו בידיהם שלטים שעליהם נכתב "באנו חושך לגרש".

חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) שנכח בהפגנות, אמר לוואלה! חדשות כי הגיע להפגנה "כדי למחות על האיוולת של שר הפנים ושל מפלגת ש"ס". הורוביץ הגדיר את הזזת השעון בתאריך זה כגחמה חסרת היגיון, ואמר: "כבר הכנתי בבית את המעילים והסוודרים, כי כנראה מחר יתחילו השלגים. אם לא ישנו את החוק, בשנה הבאה השעון יוזז כבר בשמונה בספטמבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנה נגד שעון החורף מול בית שר הפנים בירושלים, ספטמבר 2012. עומר מירון
מפגינים מול ביתו של השר ישי בירושלים, אמש/עומר מירון

שר הפנים אלי ישי, הגיב אתמול להאשמות שהטיחו בו גורמים שונים שקראו להארכת שעון הקיץ, שהיה השנה קצר במיוחד. מלשכתו נמסר כי "שר הפנים הוביל שינוי יסודי במדיניות שעון הקיץ כדי להאריכו, ואימץ את המלצות ועדת קהת שדנה בנושא". עוד נכתב בתגובה, כי דווקא מרצ וסיעות אחרות הן שמעכבות את החקיקה בנושא בוועדות הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully