וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכרתם להזיז את המחוגים? ישראל עברה לשעון חורף

למרות ההפגנות שנערכו בירושלים ובתל אביב, בשעה 02:00 הסתיים בישראל קיץ נוסף וקצר במיוחד, בן 177 ימים בלבד. יאיר לפיד: "התעללות מכוערת ברוב אזרחי ישראל"

צילום: אבי כהן, גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד

החורף כאן באופן רשמי: ישראל עברה הלילה (ראשון) לשעון חורף, על אף התנגדות נרחבת בציבור ובמסדרונות הכנסת. בשעה 02:00 הוזזו המחוגים שעה אחת לאחור, והביאו לסיומו של קיץ בן 177 ימים בסך הכל. אמש נערכו הפגנות בתל אביב ובירושלים במחאה על המעבר, שמתרחש למעלה מחודש לפני המעבר במרבית המדינות בעולם.

בכיכר רבין בתל אביב התאספו כמאה בני אדם בהפגנה תחת הכותרת "מפגינים את האור". בהודעה מטעם תנועת "ישראל חופשית", העומדת מאחורי האירוע, נכתב: "מזכירים לממשלת ישראל כי מעבר לשעון החורף מוסיף שעות חשיכה, שמשמעותן עבור התושבים והמדינה תשלום עשרות אלפי שקלים, בשל בזבוז חשמל ואנרגיה וסיכון חיים בשל שעות נוספות בהן ננהג מהעבודה חזרה בחשיכה".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ), שהיה ממובילי המאבק נגד סיום שעון הקיץ לפני יום כיפור, החליט לחדש בשבוע שעבר את המאבק בנושא, ואמש בהפגנה הוא אמר לוואלה! חדשות כי מדובר בגחמה חסרת היגיון שצריכה לעבור מהעולם. "אני כבר הכנתי בבית את המעילים והסוודרים, כי כנראה מחר יתחילו השלגים. אם לא ישנו את החוק, בשנה הבאה יזוז השעון כבר ב-8 בספטמבר", ציין חבר הכנסת. "ביום העצוב הזה באנו למחות על האיוולת של שר הפנים ושל מפלגת ש"ס".

מפגינים בכיכר רבין בתל אביב נגד הזזת השעון. דרור עינב
"סיכון חיים בשל שעות נוספות בהן ננהג מהעבודה חזרה בחשיכה". מפגינים בתל אביב, אמש/דרור עינב

כמו כן, פעילי מרצ מקיימים משמרת מחאה מול ביתו של שר הפנים, אלי ישי, בירושלים. המפגינים הצטיידו בשעונים מעוררים ובלפידים, במטרה "להאיר את החושך שהשר ישי גוזר עלינו באמצע הקיץ". לטענתם, "הזזת שעון הקיץ תביא שוב לקיצור הקיץ הישראלי ולצמצום משמעותי של שעות האור, וכל זאת משיקולים דתיים ובניגוד לדעת רוב הציבור הישראלי, ובכלל זה הציבור הדתי".

יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד, כתב אמש בדף הפייסבוק שלו כי "היום בלילה תתרחש תופעת טבע נדירה - במקום שהחורף יביא את החושך, החושך יביא את החורף. הקדמת שעון החורף היא התעללות מכוערת ברוב אזרחי ישראל המתרחשת רק מסיבה אחת: כי הם יכולים".

החוק שאושר בשנה שעברה קובע כי המעבר לשעון חורף יחול ביום ראשון שלפני יום כיפור, ואילו המעבר לשעון הקיץ יחול ביום ראשון שלפני ה-2 באפריל. השנה נמשכה תקופת שעון הקיץ כאמור 177 ימים בלבד, לעומת 193 ימים בתקופה זו בשנה שעברה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully