וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי פניציה: "הממשלה מפקירה את הגליל"

קובי דוד

20.9.2012 / 15:20

עובדי המפעל העומד בסכנת סגירה הפגינו וקראו לראש הממשלה להציל את המפעל שלהם: "הממשלה לא מחשיבה את הגליל כי הוא פריפריה"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי ויסטוק

למעלה ממאה עובדי מפעל "פניציה" הפגינו היום (חמישי) באזור התעשייה אלון תבור הסמוך לדברת. הם חסמו את צומת הכניסה לאזור התעשייה בכביש 65. העובדים הגיעו למקום משום שצינור הגז שאמור להחיות את המפעל המצוי בקשיים מגיע רק עד לשם, והם קוראים לממשלה להאריך את הצינור ב-30 קילומטר עד למפעל שלהם הממוקם באזור התעשייה ציפורי.

"בשביל 30 ק"מ 400-500 משפחות ילכו הביתה?", אמר אחד המפגינים, "יש פה תחושה קשה מאוד של אי ודאות, עצבים ולחץ. אני קורא מפה לראש הממשלה - תיקח אחריות. יש פה 800 משפחות בגליל - זה חלק מישראל, רק בגלל שאנחנו בפריפריה לא צריך להעניש אותנו. אנחנו כולנו אנשים שעושים צבא, משלמים מסים ורוצים להמשיך לעבוד ולא רוצים להיות נטל על הממשלה".

איציק ממן, עובד במפעל "פניציה", סיפר כי "נקלענו למשבר שלא היינו אמורים להיות בו. הכל נודע לנו ביום אחד - לא ידענו אפילו על התהליך. פשוט הודיעו לנו שיש כנס ובכנס הזה הודיעו לנו שיש נאמן, וחרב עלינו עולמנו. כשאתה בא בבוקר ואתה רואה שהמפעל יתום מאנשים, אתה מרגיש שאתה מגיע למקום שאין בו עתיד יותר. אבל לא ניתן למקום להיסגר. זה החיים שלנו. נולדתי בבפניציה ומפה אצא לפנסיה וגם הנכדים שלי יעבדו פה".

ממן פנה אל ראש הממשלה ואמר לו: "יש לי להעביר אליך ביבי מסר - אנחנו בוחרים שלך. אל תפקיר את הקהל הזה שנמצא פה. תתחייבו ותעזרו, כי זה מפעל שאסור שייסגר. לצערי, הממשלה לא מחשיבה את הגליל כי הוא פריפריה. הממשלה עסוקה בהרמת כוסיות לכבוד החג ופה בגליל יש 1000 משפחות שהולכות הביתה וזה אסון לגליל".

ח"כ דניאל בן-סימון ממפלגת העבודה שהגיע להפגנה הבטיח כי "נעשה גיוס כללי של חברי הכנסת כדי לעמוד מול הגל המטורף הזה של פיטורי עובדי ייצור. לא מדובר בצווארון לבן, אלא מדובר באנשים שמייצרים את הכלכלה הישראלית ואם הם ייפלו כולנו ניפול. אני אומר - אין קו אדום וראש הממשלה הזה ייפול, אבל עד אז נדאג שהאנשים האלה לא יפלו".

  • עוד באותו נושא:
  • פניציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully