וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הוקם גן ילדים ברמלה? בלב אתר בנייה

90 ילדי גן הושמו במבנה שסביבו אבק, פועלים ומטרדי רעש. ההורים מיואשים: "זה עניין של חיים ומוות". העירייה: "ההורים סירבו לחלופה שהוצעה, עבודות החצר יושלמו בקרוב"

חוק חינוך חינם לגילאי 3-4 שהוחל השנה הכניס את הרשויות המקומיות למרוץ נגד הזמן לבניית די גנים עבור ילדי העיר - אולם נראה כי למרות הצלחתן של חלק מהרשויות לעמוד ביעד זה עד פתיחת שנת הלימודים, ישנם מקומות שעדיין לא מתאימים ללימודים, זאת למרות שהם לכאורה עומדים על תילם.

כזה הוא "גן שיר" ברמלה, הממוקם במבנה המכיל שלושה גנים ולומדים בו כ-90 ילדים בגילאי 3-6. המבנה ממוקם בשכונת קריית האמנים בעיר, שכונה חדשה שנמצאת בחלקה בבנייה. הגן, שפעל עד השנה בתוך מבנה של בית ספר, הועבר השנה למבנה חדש שהוקם בשכונה. הבעיה היא שהגן ממוקם בחציה הלא בנוי של השכונה, בלב אתר בנייה. הורים לילדים בגן סיפרו לוואלה! חדשות כי העובדה שהגן ממוקם בלב אתר בנייה הופכת את חייהם לסיוט והגדירו את נושא הליקויים כעניין של "חיים או מוות".

גן ילדים שהוקם באתר בנייה, ספטמבר 2012. דרור עינב
"גן באמצע אתר בנייה כאשר מסביב טרקטורים, דחפורים, פועלי בניין". הגן ברמלה/דרור עינב

"מי שבא לראות את הגן הזה מקבל חום", סיפרה ג'נט, אם לילד בגן. "אני רשמתי את הילד שלי לגן הזה מכיוון שאמרו לנו שהוא יהיה בתוך בית הספר, בשל העובדה שאין מספיק מקומות לגנים בשכונה", אמרה והוסיפה כי באמצע התהליך קיבלו ההורים מכתב מהרשות המקומית, בו נכתב שהוא ייפתח ברחוב יונה וולך בעיר.

"הלכנו וראינו שכל האזור הוא אתר בנייה, וחשכו עיננו. גן באמצע אתר בנייה כאשר מסביב טרקטורים, דחפורים, פועלי בניין", אמרה האם המודאגת. ההורים טוענים כי לגן אין שביל גישה מסודר, וכי ניתן להגיע אליו רק ברגל ולא באמצעות רכב. "כלי רכב מתחפרים שם בבוץ, יש טרקטורים שמרימים ברזלים מעל כלי הרכב, אני מפחדת לעבור משם", סיפרה ג'נט.

הורה: "כמעט פגעו בילד שעבר שם"

ההורים טוענים כי הרעש הרב, האבק וחומרי הבנייה מסכנים מאוד את ילדיהם. "ראיתי את המקום והזדעזעתי", מספר אבי, אב לילד בגן. "אין שם כבישי הגעה למקום, אין שבילים, אין כלום. כשהגעתי לשם יום אחד, מנוף הרים לי פיגומים ממש מעל האוטו". אבי הדגיש כי מדובר בסכנה ממשית לשלום הילדים: "הכול אבק, לא רואים כלום. כמעט הייתה שם תאונה, כמעט פגעו בילד שעבר שם. אין חנייה, אין גישה. ומה יהיה בחורף?".

בעקבות הליקויים החליטו השבוע חלק מההורים שלא לשלוח את ילדיהם לגן עד שלא יתקבל פתרון הולם לבעיה. יצוין כי העירייה הציעה להורים חלופות אפשריות, אולם אלה סירבו. "עברתי לשכונה כדי שהילדים שלי ילמדו ברמה גבוהה יותר ונתנו לי גנים חלופיים ברמה נמוכה", טוען אבי. "בגלל העירייה אני צריך לסבול מבחינה לימודית? למה אני צריך לסבול כי אתם לא יודעים לנהל את הדברים?", אמר.

כמו כן, טוענים ההורים כי מלבד הסכנה שבסביבת הגן, גם מבנה הגן עצמו טרם הושלם. לטענתם, לילדים אין חצר מסודרת לשחק בה, מקרר או טלפון. "אם בא מישהו להתנכל לילדים האלה, אין להם איך לתקשר החוצה", אמר אבי. יצוין כי לטענת העירייה במקום הותקנו לחצני מצוקה למקרי חירום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
גן ילדים שהוקם באתר בנייה, ספטמבר 2012. דרור עינב
שביל הכניסה לגן הילדים/דרור עינב

מעיריית רמלה נמסר בתגובה כי "עיריית רמלה עושה ככל שביכולתה כדי לתת מענה חינוכי ראוי תוך טיפוח סביבת למידה בטוחה, איכותית ואטרקטיבית לילדי ותלמידי העיר. במסגרת החלתו של חוק חינוך חינם לילדים בגילאי 3-4 נערכה העירייה בחודשים האחרונים לבנייתם של מוסדות חינוך חדשים, בהם 18 כיתות גן חדשות (בעלות של מעל 20 מיליון שקלים) ובכללם גני ילדים בקריית האומנים".

"גן שיר הוא גן חדש שצויד במיטב הריהוט והציוד להפעלת גן מודרני. אכן הגן מצוי בשכונה שחלקה נמצא כיום בתנופת בנייה ופיתוח. יצוין, כי ביצוע ותכנון הכבישים תאורה והמדרכות במקום הינם באחריות משרד השיכון שפועל בכדי לקדם הנושא. העירייה פעלה סביב השעון כדי להעמיד את כלל הגנים החדשים לרשות הילדים בתנאים הטובים ביותר. בגן קיים שומר, הותקנו לחצני מצוקה ועבודות החצר לרבות מתקני המשחקים יושלמו בקרוב".

עוד נמסר בתגובה כי "ראוי היה שההורים יגלו סבלנות והבנה. יש לציין, כי לחלק מההורים הוצע גן חלופי אך ההורים סירבו. יודגש, כי נציגי העירייה פגשו את נציגי ההורים, שמעו טענותיהם ובקשותיהם שהועברו לבחינה וטיפול. העירייה תעשה את מירב המאמצים לסיום העבודות בהקדם האפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully