וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביבי-טורס": המבקר מפסיק את העסקת חוקר הפרשה

מינויו של נצ"מ בדימוס נחום לוי על ידי מבקר המדינה הקודם עורר בזמנו כעס בסביבת נתניהו. במסגרת עבודתו, חקר את ראש הממשלה פעמיים. משרד המבקר: "אין הדחה. זו משרת אמון"

מבקר המדינה יוסף שפירא החליט לסיים את העסקתו של ניצב-משנה בדימוס נחום לוי, החוקר הראשי בפרשת מימון הנסיעות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ("ביבי-טורס"). כך פורסם הבוקר (רביעי) בעיתון "הארץ", המוסיף כי לוי צפוי לעזוב את תפקידו בעוד כמה שבועות. מינויו של לוי עורר בזמנו כעס רב בסביבתו של נתניהו.

לוי מונה אשתקד על ידי מבקר המדינה הקודם, מיכה לינדנשטראוס, כעוזרו לענייני שחיתות ציבורית, ועסק בשנה החולפת בחקירת מימון הנסיעות של בני הזוג נתניהו. לבקשתו של לינדנשטראוס, הוענקו ללוי סמכויות של ועדת חקירה, הכוללות אפשרות לזמן עדים שאינם משתייכים למשרדי ממשלה או לארגונים ממשלתיים, ולחייב אותם להופיע בפניו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עולים על מטוס בדרכם לפריז- מאי 2010. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
חשד למימון כפול של הנסיעות. בני הזוג נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

במסגרת עבודתו בפרשה, גבה לוי פעמיים עדות מנתניהו וקבע כי בהתנהגות בני הזוג נתניהו נפל חשד לכאורה לפגיעה בטוהר המידות.

שתי חשבוניות על אותה הנסיעה

עיקר התרעומת בסביבתו של נתניהו כלפי המינוי התעוררה בשל מעורבותו בתחילת העשור הקודם בחקירת פרשת נתניהו-עמדי, שבה נחשד נתניהו בקבלת מתנות וטובות הנאה שונות מהקבלן אבנר עמדי. באותה פרשה סבר לוי כי התגבשה תשתית ראייתית להעמדת נתניהו לדין, אולם היועץ המשפטי דאז, אליקים רובינשטיין, המליץ לסגור את התיק מחוסר ראיות.

פרשת הנסיעות של בני הזוג נתניהו לחו"ל, שזכתה לכינוי "ביבי טורס", נחשפה בשנה שעברה בערוץ 10 על ידי העיתונאי רביב דרוקר. בתחקירו של דרוקר נטען בין היתר, כי בשני מקרים שונים שילמו מספר גופים על אותו כרטיס טיסה של נתניהו. דרוקר אף רמז כי ייתכן שהעודף שנוצר נוצל למימון הטיסה של רעיית ראש הממשלה. על פי הדיווח בערוץ 10, אחד מהגופים מימן את טיסת ראש הממשלה ואילו הגוף השני שילם עבור רעייתו שרה - חרף העובדה ששתי החשבוניות הוצאו על שמו של ראש הממשלה עצמו.

ממשרד המבקר נמסר בתגובה: "ניצב משנה בדימוס נחום לוי מונה לתפקידו במשרד מבקר המדינה במשרת אמון. כפי שמקובל בכל מוסד ציבורי או ממלכתי, כך גם במשרד מבקר המדינה, כאשר מסתיימת הכהונה של מבקר המדינה מסיימים את תפקידם גם נושאי משרות האמון. בהתאם לכך ב-31.10.12,יסיים נחום לוי את תפקידו כעוזר מבקר המדינה. יחליף אותו בתפקידו קצין משטרה בדרגה בכירה ביותר. בתוך כך, יודגש כי באותו מועד, האגף לתפקידים מיוחדים, שממונה בין השאר על המאבק בשחיתות הציבורית, יתוגבר וצוותו יוגדל".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully