וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לקבוע את ארגון המורים כמייצג ה"על-יסודי"

הארגון עתר לבית הדין לעבודה כדי לחייב המדינה לחתום עמו על הסכם קיבוצי עבור כל המורים בחינוך העל-יסודי. לטענתם, הפיצול נוצר בעקבות רפורמת "אופק חדש" שפוגעת במורים

ארגון המורים בבתי הספר העל-יסודיים הגיש היום (שלישי) עתירה לבית הדין הארצי לעבודה נגד הסתדרות המורים ומדינת ישראל, בדרישה לקבוע כי הוא הארגון היציג בחינוך העל יסודי. הארגון מבקש להכיר בו כארגון היציג של כלל מורי חטיבות הביניים, בניגוד למצב הקיים כיום, שבו מורי החטיבות מחולקים בין הסתדרות המורים לבין ארגון המורים.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד נורית אלשטיין, עו"ד סיגל פעיל ועו"ד עידו עשת, דורש הארגון בנוסף לחייב את המדינה לנהל עמו משא ומתן ולחתום על הסכם קיבוצי עבור כל המורים בחינוך העל-יסודי. לטענת הארגון, בעקבות החתימה על הסכם "אופק חדש" בין הסתדרות המורים לבין המדינה, נוצר פיצול בחינוך העל-יסודי ומורים החברים בארגון נפגעו כתוצאה מכך.

"החלת הסכם 'אופק חדש' על חטיבות הביניים מעמידה בסכנה את עצם קיומו של בית הספר השש-שנתי ועלולה להחזיר את מערכת החינוך עשרות שנים אחורה, כפי שהייתה לפני 40 שנה - מצב אותו ביקשה המדינה לתקן", נכתב בעתירה.

"מחליש את ציבור המורים"

לטענת ארגון המורים, החינוך העל-יסודי נבנה כיחידה אחת שלמה - כיתות ז' עד יב', כדי לטפל באינטגרציה, מתן חינוך שוויוני לכל ויצירת רצף פדגוגי וחברתי שש שנתי, שמקנה גם למנהלים אפשרות לשבץ מורים לאורך רצף זה. על המבנה השש שנתי החליטה המדינה עוד בסוף שנות ה-60 מתוך ראיית מבנה זה כמבנה הנכון, לקידום מערכת החינוך, בכלל זה, קידום ילדי הפריפריה והשכבות הסוציו-אקונומיות החלשות.

לדברי רן ארז, יו"ר ארגון המורים, "במשך למעלה מ-50 שנה ארגון המורים הוביל מאבקים לקידום מערכת החינוך, מעמד המורה ובטחונו הכלכלי והתעסוקתי. יחד עם זאת, אין זה פלא שלאחר המאבק המוצלח שהובלנו עם הסתדרות המורים נגד יישום דו"ח דוברת, עשתה שרת החינוך לשעבר, יולי תמיר, מאמצים רבים ליצור מצב של 'הפרד ומשול' בין הארגונים וכך, בשיתוף הסתדרות המורים, להחליש את ציבור המורים. אלא שהרווח הארגוני של הסתדרות המורים הוא רגעי והתברר כהפסד של ציבור המורים, שנחלש עקב כך ונפגעה זכות חופש ההתארגנות שלו. את זאת אנו מנסים לתקן".

מהסתדרות המורים נמסר בתגובה: "נלמד את העתירה ונגיב לבית המשפט בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully