וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך: ילד הסובל מכינים לא יורחק מהגן

חוזר מנכ"ל של משרד החינוך קובע כי גננות רשאיות לבדוק את ראשי הילדים רק באישור ההורים. ילד הסובל מכינמת לא יורחק מהמוסד החינוכי. גננת: "אנו נתונים לחסדי ההורים"

גננות ומורות לילדים בגיל הרך לא יורשו לבדוק את ראשי הילדים מחשש לכינים, ללא אישור מהוריהם - כך קובע חוזר מנכ"ל שהפיץ באחרונה משרד החינוך בנוגע לטיפול בתופעה. כמו כן, על פי המסמך, תלמיד הסובל מהתופעה לא יורחק מהמוסד החינוכי. "אין לפגוע רגשית בתלמיד הנגוע בכינמת או לגרום לו תחושה של בושה, אין לבדוק את ראשו של תלמיד ללא אישור הוריו ואין להרחיקו מהמוסד חינוכי", נכתב בחוזר.

על פי החוזר, על צוות המוסד החינוכי לקיים פעילות חינוכית הכוללת הסברה על תופעת הכינמת, על הגורמים לה ועל האופן שבו אפשר למנוע אותה, תוך שימוש בחומרי למידה קיימים ומותאמים לגילאים הצעירים וכן בחומר מקצועי-מדעי לגילאים הבוגרים יותר. במקרה של גילוי תלמיד הנגוע בכינמת, יש להודיע להוריו בדיסקרטיות ולהימנע כמה שאפשר מפגיעה רגשית בתלמיד. כמו כן, אם קיים חשש להידבקות של כמה תלמידים, יש ליידע את כל הורי התלמידים בכיתה. בכך, למעשה, מעביר המשרד את האחריות בטיפול בתופעה להורים, שנדרשים לבדוק את ילדיהם בקביעות ולטפל בכינמת אם התגלתה.

גננת: "יש הורים שמנקים ויש שלא"

יו"ר הנהגת ההורים הארצית, אתי בנימין, אמרה בתגובה כי מדובר בהחלטה מבורכת. "האחריות צריכה להיות על ההורים. מורה שמבחינה בכך צריכה ליידע על כך את ההורים", ציינה. "אין זה תפקידה של הגננת או המורה לבדוק זאת, ויש לפעול באופן דיסקרטי כדי לא לפגוע בתלמידים".

לי אור, מנהלת גן ברחובות ואחת ממייסדות "ארגון גננות מחנכות", אמרה לוואלה! חדשות כי הכינמת לא מוגדרת כמחלה, ולכן לא ניתן בעצם להרחיק תלמיד או ילד מהגן. "אנחנו שומרים על פרטיות הילד ולכן אנחנו לא יכולים לבוא איתו במגע ולבדוק לו את הראש", הסבירה המנהלת. "בבית הספר הייתה מגיעה אחות וזה היה תפקידה. כיום הטיפול בנושא לקוי. אנחנו נתונים לחסדים של הורים שינקו את הראשים של הילדים. מן הסתם ישנם הורים שמנקים וכאלה שלא, ולכן והילדים נדבקים וזה חוזר חלילה". לדברי אור, "זו בעיה רצינית ויש הרבה ילדים שמשלמים מחיר בשל כך. אני חושבת שזה שוק פרוץ, כל אחד יכול לעשות כבשלו. גם אנחנו וילדינו נדבקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully