וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר הוכה קשות בירושלים: "רק בגלל שאני ערבי"

כחודש לאחר תקיפת הצעיר הערבי בכיכר ציון, הותקף תושב מזרח העיר בתלפיות, לטענתו - בידי יהודים ששברו רגלו. "הם שמעו שקוראים לי בשמי, 'איברהים', והחלו להכות ללא רחם"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד

צעיר פלסטיני תושב ואדי אל-ג'וז שבמזרח ירושלים הותקף הבוקר (חמישי) על ידי קבוצה של שבעה גברים יהודים, לאחר שהבינו שמדובר בצעיר ערבי. הצעיר, איברהים אבו טאעה, בן 28, סיפר כי השתתף באירוע השנתי של עובדי מלון "ממילא", שנערך באולם בתלפיות שבדרום ירושלים. כשיצא מהמקום וידידיו היהודים קראו לו בשמו "איברהים" – התנפלו עליו כמה גברים יהודים והיכו אותו נמרצות. הוא הועבר לבית החולים שערי צדק בבירה עם שבר ברגל שמאל וחבלות בכל גופו, ותוחקר בידי המשטרה בשעות הצהריים.

"היינו במסיבה של עובדי 'מלון ממילא' ב'אומן 17' בתלפיות", סיפר אבו טאעה לוואלה! חדשות. "בסביבות 12 בלילה יצאנו מהמקום. הייתי עם חבר וחברה מהעבודה – שניהם יהודים. לפתע פגשנו חבורה של כשבעה צעירים יהודים בני כ-20, שהתחילו להתגרות בנו. כשהם שמעו את ידידתי קוראת לי 'איברהים', הם הבינו שאני ערבי והתחילו להכות בי ללא רחם. הם היכו בי במוט ברזל ברגל וכתוצאה מכך היא נשברה". אבו טאעה הדגיש כי התוקפים "לא נגעו בחבר שלי ובידידה שלי, כי הם יהודים".

איברהים אבו-טעאה, צעיר ערבי שהוכה בירושלים על ידי יהודים, ספטמבר 2012. עומר מירון
"הבינו שאני ערבי - והתחילו להכות ללא רחם". אבו טאעה בבית החולים שערי צדק, הבוקר/עומר מירון

"רק כשהחבר שלי צלצל להזעיק את המשטרה, השבעה נמלטו מהמקום", הוסיף. "אני לא עשיתי להם דבר. לא התגרתי בהם ולא היכיתי אותם. הייתי הערבי היחיד שם ולכן הם הרביצו לי. פחדתי מאוד, אבל לא חשבתי באותם רגעים על כך שאני עלול לאבד את החיים שלי", סיפר אבו טאעה. "הכל נמשך בערך דקה או שתיים, אני כבר לא זוכר", סיפר אודות משך התקיפה.

לדברי אבו טאעה, הוא מפחד יותר מאי פעם להסתובב באזורים בירושלים שאינם במזרח העיר. "מפחיד מאוד להיות ערבי בירושלים, אם זה לא מזרח העיר. אם אני צריך ללכת לאזור שלא נמצא במזרח העיר אני חושב פעמיים, בחיי. אני הולך לעבודה ובחזרה". "תראה מה קרה לצעיר הערבי שהוכה קשות בכיכר ציון", המשיך אבו טאעה, "אני לא מבין למה הצעירים האלה היכו אותי. מה זה עזר להם? הם מרגישים טוב יותר עכשיו?".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "ההודעה התקבלה במוקד המשטרתי לקראת חצות. כוחות משטרה ומג"ב הגיעו למקום האירוע. הפצוע פונה על ידי מגן דוד והחשודים נמלטו מהמקום. נעשו סריקות לאיתור החשודים ופעולות חקירה נוספות. החקירה נמשכת וצפויים מעצרים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

כתבי אישום הוגשו נגד תוקפי הנער הערבי בכיכר ציון

המקרה שהזכיר אבו טאעה, תקיפת הנער הערבי בכיכר ציון שזכתה לגינויים מקיר לקיר, הגיע בשבוע שעבר לידי הגשת כתבי אישום נגד תשעה נערים שהיו מעורבים בתקיפתו של הצעיר ג'מל ג'ולני, ופציעתו באורח קשה במהלך קטטה בכיכר ציון בירושלים, שבוע וחצי קודם לכן.

שמעון סימן טוב החשוד בלינץ בכיכר החתולות בירושלים, אוגוסט 2012. עומר מירון
החשוד במרכזי בתקיפה שאירעה בחודש שעבר, שמעון סימן טוב/עומר מירון

הנאשם המרכזי הוא שמעון סימן-טוב, בן 19, והוא מואשם בתקיפה מחמירה הנובעת מגזענות, בפרסום דברי הסתה וגזענות ובהסתה לאלימות. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו של סימן-טוב ושל ארבעה נאשמים נוספים עד תום ההליכים. עו"ד אריאל עטרי, המייצג את אחד הקטינים ששוחררו אמר כי "נסיון המשטרה לייחס את הלינץ גם לצעירים חפים מפשע - נכשל. מסיבה זו שוחרר מרשי, באופן מידי, הביתה".

התקיפה התרחשה לפני כעשרה ימים, בלילה שבין חמישי לשישי. בכתב האישום שהוגש לבית המשפט נכתב כי סימן-טוב שהה ב"כיכר החתולות" בירושלים יחד עם כ-60 נערים אחרים, שאמרו כי יש להכות ערבים שהיו במקום. בין היתר, נשמעו במקום צעקות "מוחמד מת" ו-"מוות לערבים" לצד צעקות "יהודי הוא נשמה וערבי הוא בן זונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully