וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר החשוד בדריסה הוארך, הטרקטורון תועד בכניסה לקיבוץ

5.9.2012 / 12:19

הטרקטורון של יניב פיירובסקין בן ה-23 תואם את זה שנצפה בגבעת ברנר ביום ו' - והוא החשוד המרכזי בדריסה המכוונת של הרצות. המשטרה: ראיות שתיקן את הטרקטורון לאחר התאונה

צילום: קובי אליהו, עריכה: יאיר דניאל

בית משפט השלום ברחובות האריך בצהריים (רביעי) עד יום ראשון הקרוב את מעצרו של יניב פיירובוסקין, בן 23, תושב מושב גני יוחנן בשפלה, שנעצר הלילה בחשד שדרס בכוונה תחילה כמה אתלטיות שרצו בסוף השבוע סמוך לקיבוץ גבעת ברנר, ופצע שתיים מהן באורח בינוני. בד בבד, התברר כי בידי המשטרה צילומי אבטחה המתעדים טרקטורון - ככל הנראה הטרקטורון הפוגע - בשטח הקיבוץ בזמן האירוע.

בתחילת הדיון ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של פיירובסקין - לו אין עבר פלילי - בשישה ימים, אולם השופט קיבל את הבקשה רק באופן חלקי, והאריך את מעצרו בארבעה ימים, אם כי הבהיר כי ישנו "חשד סביר" הקושר אותו למעשה - וכי החשד הזה עולה, בין היתר, "מגרסת החשוד עצמו". פיירובסקין עצמו, עם זאת, מכחיש שדרס את הרצות - אך מודה כי רכב על הטרקטורון שלו באותה שעה. במשטרה טענו בדיון כי הוא שיקר בחקירתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חשש ממשי לשיבוש החקירה". פיירובסקין/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בשים לב למסוכנות המיוחסת לחשוד מעצם חומרת המעשים, ולאור התוצאות הקשות ולאור מהות פעולות החקירה, יש הצדקה להארכת מעצר החשוד", הסביר השופט את החלטתו. "יש בעצם הימלטותו מהמקום ובאינדיקציות נוספות בתיק כדי לעורר חשש ממשי לשיבוש החקירה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

ללא לוחית זיהוי

האירוע המדובר התרחש ביום שישי בערב. קבוצת הספורטאיות עסקה בריצה באזור, ונתקלה ברוכב הטרקטורון. הרצות העירו לו, לדבריהן ולדברי עדי ראייה, על נהיגתו הפרועה - ובתגובה, הוא עשה פניית פרסה, דהר לעברן ודרס אותן בכוונה תחילה, ולאחר מכן נמלט מהמקום.

במהלך הימים האחרונים חקרה המשטרה מספר רב של בעלי טרקטורונים מהאזור, אולם הנוכחי הוא הראשון שהיא מבקשת להאריך את מעצרו, משום שהטרקטורון שבבעלותו נמצא תואם לזה שתואר על ידי עדי הראייה לדריסה. בין היתר, כמו הטרקטורון שנראה בשטח, גם זה של החשוד לא נשא לוחית זיהוי.

עוד הוסיף נציג המשטרה בדיון כי בידיה נמצא כבר דו"ח בדיקה ראשוני של הטרקטורון של פיירובסקין, בו התגלה כי האומים המחברים את חלקי הפלסטיק לשלדה נקיים לחלוטין - מצב לא אופייני לטרקטורון המרבה לנסוע בשטח, המעלה חשד מבוסס כי מרכב הפלסטיק נפגע בימים האחרונים, ועבר תיקון.

במקביל, הוציאה המשטרה צו איסור פרסום על תוכנם של סרטוני מצלמות אבטחה שצולמו בגבעת ברנר בערב התאונה, בהם מתועד טרקטורון התואם גם הוא את זה שתואר על ידי עדי הראייה, ולפיכך גם את זה שבבעלות החשוד. לפי הצו, הטרקטורון המדובר תועד נכנס ויוצא משערי הקיבוץ בשעה 18:20, לפני התאונה, ושוב ב-18:54 וב-18:57, לאחר התאונה.

כותרות נוספות בפרשה:
נפגעת הטרקטורון שבה להכרה: "הוא כמו רוצח"
הרצה השנייה שנדרסה: "אולי עוד חצי שנה אוכל לרוץ שוב"
מאמן אחת הנערות שנדרסו: "הן לא הספיקו לברוח"
אות מבשר רעות לחובבי הספורט / יוסי מלמן

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully