וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטית: "מרצה דחף אותי כי סירבתי לצאת מהשיעור"

ט', סטודנטית במכללת כנרת, טוענת כי המרצה נטפל אליה ללא סיבה: "איים להשליך את המחשב הנייד שלי". המרצה: "היא תלמידה בעייתית". הנושא נמצא בטיפול ועדת המשמעת של המכללה

סטודנטית במכללה האקדמית כנרת שבעמק הירדן טוענת כי במהלך שיעור בנושא יהדות המרצה דחף אותה, צעק עליה מול שאר הסטודנטים ואיים להשליך את המחשב הנייד שלה אם לא תצא מהכיתה. הנושא נמצא כעת בבדיקה של ועדת המשמעת של המכללה, הכפופה לאוניברסיטת בר אילן.

"לכולם הייתה תחושה מוקדמת לגביו", סיפרה ט', בת 38 ואם לשלושה ילדים בשיחה עם וואלה! חדשות. "בקשר אליי, היו לו כל הזמן הערות מאוד עוקצניות. הוא מרצה די נינוח ואדם שנראה מתורבת, אבל בכל מה שהיה נוגע אליי הוא יצא מגדרו. כל הסטודנטים יוצאים לפעמים לשירותים או מקבלים שיחות, הייתה יכולה להיות ממש 'טיילת' בשיעור והכל היה בסדר. אבל כשאני הייתי צריכה לצאת, למרות שנזהרתי, הוא היה צועק עליי".

לטענתה, שלשום (ראשון) הגיעו היחסים העכורים עם המרצה לשיא שלילי חדש. "הכיתה הייתה מלאה בסטודנטים, אז התיישבתי בפינה בסוף הכיתה. ישבתי בשקט כל השיעור, אבל הסטודנטים שהיו סביבי דיברו בלי הפסקה. שתי בנות לידי דיברו, צחקו והראו זו לזו תמונות בטלפון. בשלב מסוים של השיעור, אחת הסטודנטיות הסתובבה אליי ושאלה אותי שאלה. עניתי לה ואז המרצה התחיל לצרוח עליי: 'תקומי ותעזבי את הכיתה'", שחזרה ט'.

"אמרתי לו שאני לא מוכנה לעזוב את השיעור כי לא עשיתי כלום והוא איים שאם לא אעזוב את הכיתה אז הוא ייצא. סירבתי לצאת ואמרתי שאני חושבת שהוא מגזים בתגובה שלו ושהוא נטפל אליי", הוסיפה. לדברי הסטודנטית, המרצה התעקש שתצא מהכיתה וניגש אליה. "הוא ירד מהבמה ואמר: 'אני בא להוציא אותך בכוח'. הוא עבר את כל הסטודנטים, הגיע עד אליי, דחף אותי בכתף ואמר: 'תעופי מהכיתה'. הוא התחיל לרעוד, התחיל ממש להתעצבן. הוא תלש לי את הפלאפון מהמטען והרים את המחשב הנייד שלי באוויר, ניער אותו ואיים להשליך אותו".

ט' יצאה מהכיתה בליווי חבריה. "פחדתי להרים את הראש. פחדתי שהוא ירביץ לי כי הוא עמד ממש מעליי. הסטודנטים היו בהלם, אף אחד לא הבין מה קורה. זה היה ממש מפחיד", סיפרה והוסיפה כי היא מתקשה להתגבר על האירוע. "אני אימא לשלושה ילדים, אני לא ילדה. אני מנהלת חשבונות, עובדת עם מאות אנשים. אני מכובדת. כל אדם שמכיר אותי ואת השם שלי יודע שאני אינטליגנטית, רגועה. לא הפסקתי לבכות אחר כך. הייתי ממש בטראומה".

סטודנטים באוניברסיטה, דצמבר 2011. עומר מירון
"היא אמא לשלושה ילדים, היא לא ילדה בת 18"/עומר מירון

אתמול בבוקר הגיע בעלה של ט', סטודנט במכללה גם כן, לשיחה עם מנכ"ל המוסד האקדמי. בנוסף, הוא שלח מכתב חריף בנושא לנשיא המכללה. הטיפול באירוע הועבר לוועדת המשמעת.

אורי, סטודנט שנכח בכיתה במהלך התקרית סיפר כי לא מדובר בחיכוך הראשון בין המרצה ל-ט'. "יש לו משהו אליה. לא יודעים מה, אבל משהו לא מסתדר. כבר פעם שלישית שהוא מתווכח איתה, ללא הצדקה לדעתי. הוא היה מאוד מוזר", אמר.
"הייתי בהלם ממה שקרה. אני לא צעיר, אבל הייתי בהלם. כולנו אנשים מבוגרים בכיתה. היא אימא לשלושה ילדים, היא לא ילדה בת 18".

לדברי אורי, האווירה בכיתה מאוד נינוחה, "אבל בכל פעם שהיא עושה משהו שכל האחרים עושים היא חוטפת וזה מגיע לרמות לא הגיוניות. פעם אחת היא קיבלה טלפון מהבן שלה. אז המרצה שאל אותה: 'לאן את הולכת?'. היא אמרה שזו שיחה חשובה והוא בתגובה השיב לה שלא תחזור לכיתה. לפני שלושה שבועות היא הייתה צריכה לשירותים וכשהיא יצאה, למרות שיצאו כבר שלושה תלמידים לפניה, הוא אמר לה: 'תישארי בחוץ', ואפילו נעל את הדלת. זה מאוד מוזר. כאילו שיש לו משהו אליה בלי שום סיבה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

המרצה: "היא לא מוכנה שאעיר לה"

המרצה, מצדו, טוען כי מדובר בסטודנטית בעייתית: "הסטודנטית הזאת כבר כמה פעמים מפגינה זלזול בכל הנושא של כניסה ויציאה באמצע השיעור, היא לא מוכנה שאעיר לה. היא אומרת תמיד: 'למה אתה מעיר רק לי?'". לדברי המרצה, "אני מעיר גם לאחרים, אבל היא עושה זאת בצורה מופגנת".

המרצה הסביר כי במהלך השיעור שהעביר שלשום הוא העיר לט' כיוון שדיברה עם חברה שישבה לידה בכיתה. "אחרי שתי דקות היא שוב דיברה אז הערתי לה בשנית. היא אמרה 'פעם שלישית גלידה. למה אתה פונה רק אליי? תפסיק לדבר איתי. גם אחרים מדברים, אתה סתם נטפל אליי'. ביקשתי ממנה שתצא מהכיתה אך היא סירבה", הסביר.

"אמרתי לה שאפסיק את השיעור, כיביתי את המצגת וביקשתי ממנה לצאת כי חבל שהסטודנטים האחרים יפסידו", אמר המרצה. "ניתקתי את המחשב הנייד שלה וביקשתי ממנה לצאת מהכיתה. אחרי הרבה זמן היא יצאה מהשיעור. אמרתי לה שלא תחזור, ועכשיו הנושא נמצא בבירור בוועדת משמעת של המכללה".

את הטענות לפיהן הוא מתנכל ל-ט' הוא הכחיש: "אני לא מכיר אותה. לא ידעתי את השם שלה בכלל עד היום". על הטענות לפיהן תלש את המטען מהקיר ודחף את הסטודנטית אמר: "הוצאתי את זה מהחשמל, לא תלשתי. נתתי לה את זה. לא דחפתי אותה בכלל, זה שקר".

מהמכללה האקדמית כנרת נמסר בתגובה כי "הנושא נמצא בטיפול ועדת המשמעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully