וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש במשטרה: "בעקבות פינוי מגרון, יותר 'תג מחיר'"

יהושע בריינר

2.9.2012 / 14:39

מפקד מחוז ש"י הסביר כי תמיד מתבצעות פעולות "תג מחיר" לאחר פינויים, וכי פיקוד המרכז והמשטרה נערכים לכך. לגבי הפינוי, ציין: "המשימה בוצעה מתוך כבוד והתחשבות הדדית"

צילום: שי מכלוף, רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מפקד מחוז ש"י במשטרה, ניצב עמוס יעקב, אמר היום (ראשון) בעקבות השלמת פינוי המשפחות מהמאחז מגרון כי קיים חשש מעלייה במספר פעולות הטרור היהודי בתגובה לפינוי. "הפיקוד והמשטרה ערוכים לא רק בגלל מגרון. אנו חווים 'תג מחיר' אחרי פינויים, ולכן זה לא משהו מיוחד. אני מניח שתהיה התגברות של אירועי 'תג מחיר', וקיימת היערכות גם לכך", ציין ניצב יעקב.

הוא סיפר על התנהלות השלב הראשון של הפינוי במאחז. "בשלב זה, המשטרה סייעה לצה"ל לפנות את התושבים ממגרון. המשימה מול התושבים בוצעה מתוך כבוד רב והתחשבות הדדית, כאשר התושבים התפנו ללא אלימות מילולית או פיזית", הסביר. "כעת אנו מוסרים את השטח למשרד הביטחון ולאוגדת יהודה ושומרון, לקפל את המטלטלין בבתים יחד עם נציגי המשפחות, והרכוש יועבר למשכנם החדש".

ניצב יעקב התייחס גם לפעילי הימין שהתבצרו בשני מבנים במאחז משעות הבוקר המוקדמות, אותם נאלצה המשטרה לפנות בכוח. "בחלק השני של הפינוי, 70 נערים פורעי חוק הפעילו אלימות כלפי הכוחות והתבצרו בבתים. כל הנערים פונו ממגרון, נלקחו לירושלים ושוחררו שם, למעט שמונה עצורים", אמר מפקד המחוז.

מעצרים בפינוי מגרון, ספטמבר 2012. עומר מירון
המשטרה פינתה בכוח פעילי ימין שהתבצרו במבנים במאחז/עומר מירון

50 המשפחות המתגוררות במאחז התפנו עד לשעות הצהריים מהמקום. הרוב המוחלט עזב מרצון, וכמה משפחות בודדות פונו בליווי שוטרים. המשפחות שהתפנו מרצון החלו להיקלט בשעות הצהריים במדרשת ארץ בנימין שבעפרה, שם הן צפויות להתגורר בימים הקרובים ב-50 החדרים שנמצאים בבית ההארחה שבמקום. התושבים צפויים לשהות בבית ההארחה גם בהמשך השבוע עד אשר יועבר ציודם האישי לאתר המגורים הזמני שנבנה עבורם ב"גבעת היקב" הסמוכה למגרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פינוי מגרון, ספטמבר 2012. עומר מירון
המשפחות שהתפנו החלו להיקלט באתר חלופי זמני/עומר מירון

איתי הראל, מקים היישוב והאיש האחרון מהתושבים שעזב את היישוב אמר בעקבות הפינוי: "זה יום עצוב ויום שראוי לומר את הברכה ברוך דיין האמת. אני רוצה להבטיח לעצמי וליישוב מגרון ולראש הממשלה הרופס שלנו ולאחינו האומללים משלום עכשיו שעסוקים בחורבן - אינני מאחל לאיש את הצער שאנו עוברים, כאב של שכול, אבל שרנו את המנון התקווה".

"לבנו מחורר, אבל אנחנו פה ונחזור לפה. אנו מאמינים בכל לבנו שהסיפור הזה יסתיים בשני יישובים", הוסיף הראל. "לבושתנו יש יהודים שעושים במכוון את הבגידה בארץ ישראל. אני בטוח שהאמת תצא לאור, אנו בעלי הקרקע ואין איש שאומר אחרת. הכל תירוצים כדי להחריב. אנו דומעים וזועמים אבל נתעל את הכוחות עמ לקום מהעפר ונשוב וניישב את הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully