וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ישי: "לא נעביר מימון למוסדות חינוך גזעניים"

פנחס וולף

29.8.2012 / 13:40

יומיים לאחר פתיחת שנת הלימודים, בלשכת שר הפנים התקבלו מעל מאה תלונות על תלמידות שלא התקבלו למוסדות חינוך, לכאורה על רקע מוצאן. ח"כ אמסלם: "תעמולת בחירות של ישי"

שלושה ימים לאחר פתיחת שנת הלימודים, הגזענות מגיעה לשיאים חדשים. ללשכתו של שר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי הגיעו מאז פתיחת שנת הלימודים ביום שני מעל מאה פניות של בנות שיושבות בביתן משום שלא התקבלו למוסדות לימודים, לכאורה על רקע גזעני. מדובר גם במוסדות חרדיים אשכנזיים בירושלים ובבני ברק המסרבים לקבל תלמידות ממוצא ספרדי לבתי ספרם, וכן גם במוסדות ממלכתיים, כמו בפתח תקווה, המסרבים לקבל את בני העדה האתיופית.

בעקבות גילויי הגזענות הללו הודיע היום (רביעי) השר ישי כי משרד הפנים לא יעביר כספים לרשויות מקומיות שמתקצבות מוסדות גזעניים. "עקב המצב הבלתי נסבל שבו הגזענות מרימה ראש, וישנן מאות בנות שעדיין לא התחילו את שנת הלימודים בגלל חטאן שלא נולדו בצבע הנכון, הנחיתי הבוקר את מנכ"ל משרד הפנים לעצור מידית העברת תקציבים לאותן רשויות מקומיות המתקצבות מוסדות הנוהגים באופן גזעני ומפלים לרעה תלמידים אשכנזים, ספרדים, אתיופים, או כל עדה אחרת", אמר ישי, והוסיף: "לא ייתכן שכספי המדינה ישמשו לספסור בתלמידי ישראל. את הגזענות צריך למחוק, ואנו נאבק על כך בכל הכלים העומדים לרשותנו".

בית הספר לבנות בעמנואל. חיים פרץ, חדשות 24
בית הספר לבנות בעמנואל/חדשות 24, חיים פרץ

ח"כ חיים אמסלם, שיצא בעבר בחריפות נגד האפליה של הבנות בעמנואל, תקף את השר ישי: "איפה אלי ישי היה בפרשת עמנואל?", והוסיף: "זו תעמולת בחירות שהוא מוביל. הציבור מבין שש"ס, במקום להילחם בבעיה, הנציחה אותה. היא שולחת את ילדיה למוסדות אשכנזיים ופותחת מוסדות רק בשביל ג'ובים לאנשיה. זה לא יעזור לש"ס. ביום הבוחר, הם יראו שהציבור מבין את הצביעות והדו-פרצופיות. מו בנושאים אחרים – ש"ס מראה פנים ציוניות בעיירות פיתוח, ופנים לא ציוניות בריכוזים חרדיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully