וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלצול הוא בשבילם: שני מיליון ילדים הולכים לבית הספר

החופש נגמר, קדימה לבית הספר. המשך יישום "עוז לתמורה" ו"אופק חדש", חינוך חינם מגיל 3 והוזלת ספרי הלימוד - הרבה בשורות מחכות לתלמידים והוריהם, אך העיקר: אין שביתה

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

בין אם הם מתרגשים מהיום הראשון ובין אם הם מאוכזבים מסוף החודש הגדול, 2,005,000 ילדים ובני נוער הגיעו הבוקר (שני) לשערי גני הילדים ולבתי הספר, במסגרת הפתיחה החגיגית והמוקדמת של שנת הלימודים. שנת הלימודים החלקה השנה כמה ימים לפני 1 בספטמבר, כדי לאפשר חופשה רצופה בין יום הכיפורים לערב סוכות.

במשרד החינוך מסרו כי חל גידול בכמות התלמידים – עלייה של 2.8% מהשנה הקודמת. בסך הכל, 1,582,000 ילדים ונערים רשומים השנה לבתי הספר, 423 אלף בהם לגני הילדים והיתר למוסדות אחרים. כרבע מבין כלל התלמידים בבתי הספר ילמדו במסגרת מוסדות החינוך הערביים.

פתיחת שנת הלימודים בבית הספר ביאליק-רוגוזין ספטמבר 2010. אורי לנץ
חוזרים לבית הספר/אורי לנץ

השנה תביא עמה כמה בשורות לתלמידים. בין היתר, מזכירים במשרד החינוך את חוק חינוך חינם לילדים בגילאי שלוש וארבע (אם כי רק 85% מבני השנתונים יזכו ליהנות ממנו כבר השנה), את הורדת מחירי הלימוד, הן במתן האפשרות להשאיל ספרי לימוד, וקביעת מחירי מקסימום עבור ספרי הלימוד. כמו כן, תשלומי הורים לטיולים יסובסדו באופן חלקי, כתלות בגובה הכנסתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

שלושה בתי ספר "הומוגנים" נסגרו

במערכת החינוך ממשיכים בביצוע רפורמת "עוז לתמורה" בבתי ספר תיכון, במסגרתה מוענקת למורים העלאה משמעותית בשכר (51% בממוצע), ומנגד מעלים את כמות שעות העבודה השבועיות של המורים. בסך הכל, 143 מוסדות חינוך יישמו השנה באופן מלא את הרפורמה, ו-184 נוספים יישמו אותה באופן חלקי. מהנתונים עולה כי למעלה מ-190 אלף תלמידים נהנים מפירות הרפורמה, וכמוהם גם כ-11 אלף מורים. גם רפורמת "אופק חדש" בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים תימשך.

במשרד החינוך מתגאים בסגירת שלושה בתי ספר "הומוגנים", שבהם נרשמה הפרדה או הגבלה של תלמידים בעלי מוצא שונה זה מזה. על כן, המשרד הודיע על סגירת שלושה בתי ספר לקראת שנת הלימודים תשע"ג – בית הספר "סיני" בנתניה, בית הספר "רשבי" בבאר יעקב ו-"יבנה" בחיפה.

את פתיחת שנת הלימודים ירכז משרד החינוך מחדר המצב בירושלים. אמש ביקרו בחדר המצב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר החינוך, גדעון סער. "אני מודה לכם על העבודה. אנחנו מתחילים שנת לימודים ללא שביתות או תקלות", אמר נתניהו לעובדי משרד החינוך. לדבריו, ידיעת חשבון, עברית, אנגלית ותנ"ך היא הבסיסית ביותר. "אני משוכנע שילדי ישראל הולכים לעתיד טוב יותר", הוסיף ראש הממשלה. השר סער אמר כי שנת הלימודים נפתחת ללא בעיות למעט מספר מצומצם של נקודות בעייתיות. "ההערכה שלי היא שאנחנו נפתח את שנת הלימודים בצורה מוצלחת, חלקה וטובה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully