וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבורים עם שריון: 4 צבים הושבו לים לאחר שיקום

לאחר תהליך שיקום שנמשך למעלה מחצי שנה, שוחררו הצבים למי הים בחוף זיקים. תחילה, נראו הצבים מעט הססנים, אך מומחים מעריכים כי הם עשויים לשחות ולהגיע עד תוניסיה

צילום: שי מכלוף, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ'

קיבלו הזדמנות: ארבעה צבים ים הושבו היום (חמישי) אל סביבתם הטבעית, לאחר תקופת שיקום של למעלה מחצי שנה. האירוע המרגש התרחש בחוף זיקים, לעיניהם של עשרות ילדים וסקרנים, שציפו אולי להתרחשות זריזה, אך נאלצו להתחשב בקצב הזחילה של הזוחלים הימיים.

מירב הדרי, ביולוגית ימית, אמרה כי "אחד הדברים הכי גרועים שיכולים לעשות בתור בני אדם זה לא להציל חיות במצוקה, גם אם זה כלב דרוס על הכביש, ובטח חיית בר שאנחנו אחראים להכחדה שלהם". הדרי הייתה זו שאיתרה את מירב, צבת ים חומה, שנמצאה פגועה בזיקים בחודש פברואר האחרון. "היא צבה שנפלטה ממש כאן עם חוט דיג שנכנס לה לפה ויצא מהצד השני. עשינו לה ניתוח ולקח לה חצי שנה להתאושש", סיפרה.

"בסך הכל, התנאים שלהם בשבי לא יהיו לעולם דומים לדבר היפה הזה מאחוריי", אמר יניב לוי, מנהל המרכז לצבי ים, בהצביעו על הים. לוי העריך כי הצבים ילכו חצי קילומטר לעבר הסלע הראשון, ובמהלך הימים הקרובים יחלו את הנדידה שלהם. אנשי המרכז לצבי ים אף מעריכים כי אחדים מן הצבים עשויים להגיע עד תוניסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully