וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכטר נכנס לתפקיד: "אירן היא איום קיומי לישראל"

טל שלו

19.8.2012 / 12:43

בחפיפה ראשונה שערך לו השר להגנת העורף היוצא, מתן וילנאי, אמר השר החדש כי הוא נכנס "בחרדת קודש לתפקיד". דיכטר ציין כי "אין לנו ארץ אחרת, אסור להפנות עורף למדינה"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

אבי דיכטר נכנס היום (ראשון) לתפקיד השר להגנת העורף במקומו של מתן וילנאי שיוצא לסין. בפתח החפיפה הראשונה אמר דיכטר כי "במקביל לנושא ההגנה על העורף, אצל אויבנו נבנות יכולות תקיפה שמייצרות איום אסטרטגי - מלבנון, מעזה ומסוריה ואיום קיומי מאירן בפעם הראשונה מאז הקמת מדינת ישראל. מדינת ישראל הוכיחה לעצמה ולעולם כי העידן שרוצחים ישראלים רק בגלל שהיותם יהודים – הסתיים". לדבריו, "יכולות ההגנה נועדו להבטיח שהעורף לא יהפוך לחזית. אנחנו נבחן איך אנחנו נערכים לצמצם את הפגיעה בנפש וברכוש".

מתן וילנאי מעביר לאבי דיכטר את המשרד להגנת העורף, אוגוסט 2012. דרור עינב
"אני נכנס בחרדת קודש לתפקיד". דיכטר עם השר היוצא, מתן וילנאי/דרור עינב

השר הנכנס הוסיף כי הוא נכנס בחרדת קודש לתפקיד. "כאשר נקראתי על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון להצטרף לממשלה הקריאה תאמה היטב את השקפת עולמי בשנה האחרונה. האביב ערבי מזעזע את היציבות ומחייב את ישראל לבדוק בזהירות מול מי ראוי לנהוג בחשדהו וכבדהו, כבדהו וחשדהו או חשדהו וחשדהו". דיכטר סיכם את דבריו בכך שאמר: "אין לנו ארץ אחרת, אין לנו עורף ספייר. למדינה שכזו אסור להפנות עורף - צריך רק להגן עליו. לשם כך כולנו נמצאים להגן על העורף של מדינת ישראל וביחד נצליח".

השר היוצא, מתן וילנאי, אמר לשר הנכנס כי "הגאווה הכי גדולה בשבילי היא שלמרות השמועות – בסוף נכנס שר ראוי שאני מכיר אותו שנים. שני בוגרי עזה, יש לנו היסטוריה ארוכה של הרבה דברים רק לביטחונה וטובתה לישראל".

לקריאה נוספת:
דיכטר הגיש את התפטרותו ליו"ר הכנסת בתחנת דלק
דיכטר יושבע היום כשר, יצטרף לפורום השמינייה

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully