וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק נבון לצד פרס לגבי אירן: "הייתי נוהג כמוהו"

טל שלו

18.8.2012 / 19:15

הנשיא לשעבר פרסם הודעה ובה גיבה את הנשיא הנוכחי שהביע את עמדתו נגד תקיפה ישראלית באירן, וספג ביקורת קשה מנתניהו. "יש מצבים בהם חובה לומר את מה שאתה מאמין בו"

נשיא המדינה לשעבר, יצחק נבון, פרסם היום (שבת) הודעת גיבוי ותמיכה לנשיא שמעון פרס, על רקע העימות הפומבי בינו לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בסוגיית הגרעין האירני. "אם הייתי במקומו של הנשיא פרס הייתי נוהג כמוהו", אמר נבון, בהתייחס לראיונות שהעניק פרס ביום חמישי, בהם הבהיר כי הוא מתנגד לכוונת ראש הממשלה ושר הביטחון ליזום תקיפה ישראלית של מתקני הגרעין באירן. "ברור לנשיא פרס, כשם שהיה ברור לי, שאין מתפקידו להתערב בהחלטות הממשלה, אך יש מצבים בהם חובה לומר את מה שאתה מאמין בו. גם אם אתה נשיא המדינה".

נבון ציין בהודעתו כי גם בזמן כהונתו כנשיא בתחילת שנות ה-80, הביע דעות פומביות בנוגע למדיניות הממשלה, "כאשר חשתי שזו חובתי כאדם. לדוגמא, המקרה הידוע של סברה ושתילה, שבו קראתי בפומבי להקמת ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט, בניגוד לעמדת ראש הממשלה, מנחם בגין", אמר נבון, והוסיף כי דעתו תקבלה בסופו של דבר על ידי הממשלה. "אדם כשמעון פרס אינו יכול שלא לומר את דברו כאשר הוא מרגיש את גורליות השעה, ומאמין בכל לבו שחובתו להשפיע. אני מקווה שיימצא ההד הראוי לדברים השקולים והאמיצים".

שמעון פרס ובנימין נתניהו. AP
פרץ ביניהם עימות פובמי בנושא האירני. פרס ונתניהו/AP

ביום חמישי האחרון, הגיעה המתיחות בין ראש הממשלה לנשיא בנושא האירני לשיא, וגלש למתקפה פומבית חסרת תקדים של נתניהו על הנשיא. על רקע התגברות ההערכות שראש הממשלה ושר הביטחון מתכננים תקיפה ישראלית על מתקני הגרעין בחודשים הקרובים, התראיין פרס לערוצי הטלוויזיה וחזר על עמדתו בצורה נחרצת, לפיה אסור לישראל לתקוף לבד את מתקני הגרעין באירן. כמו כן, הוא הדגיש את חשיבות האמון והתמיכה בארצות הברית ובנשיא אובמה בנושא.

בסביבת נתניהו, שמאשימה בחודשים האחרונים את פרס בגיוס והנעת האופוזיציה לתרחיש של תקיפה ישראלית, הגיבו בזעם גדול ותקפו את הנשיא ישירות. "פרס שכח מהו תפקיד הנשיא", אמרו מקורבים לנתניהו. "הוא שכח שהיו לו לפחות שלוש טעויות קרדינליות הקשורות לביטחון המדינה: הוא טעה כשחשב שאחרי הסכמי אוסלו יהיה מזרח תיכון חדש ובפועל התהליך גבה יותר מאלף קורבנות בפיגועי הטרור שיצאו מהשטחים שמסר לפלסטינים, הוא טעה כשאחרי ההתנתקות אמר שיהיה שלום בעזה ובפועל יורים שם טילים על אזרחי ישראל, והטעות הכי גדולה הייתה ב-81', כשחשב שהפצצת הכור בעירק היא טעות. למזלם של אזרחי ישראל, בגין התעלם ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully