וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נטילת כדור אופטלגין גרמה לפגיעה במח העצם?

תופעות לוואי של נטילת כדור אופטלגין הביאו לאשפוזם של חמישה בני אדם ולפגיעה במח העצם שלהם. רופאים: "תופעה נדירה לתרופה יעילה". חברת טבע בתגובה: "נשתף פעולה"

בחודשים האחרונים דווח על חמישה מקרים של אשפוז בשל פגיעה במח העצם – החלק בגופנו האחראי על ייצור תאי דם - לאחר שנטלו את משכך הכאבים. החולים הראשונים אובחנו בבית החולים מאיר שבכפר סבא עם תופעות הלוואי. "הם נטלו אופטלגין כי הרגישו לא טוב. חולה אחד הגיע עם חום גבוה, אחר עם שלשולים. אלה הם ביטויים שונים של זיהום", אמרה אמש (חמישי) ד"ר מיכל חוברס, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים מאיר. יצוין כי שניים מהחולים מתגוררים באותו היישוב.

באשר למצבם הנוכחי של החולים, דיווחה ד"ר חוברס כי "חולה אחד במצב מאוד קשה והוא נמצא בטיפול נמרץ. השנייה הגיעה רק לפני יומיים כך שמצבה טרם ברור, וחולה אחד כבר נמצא בבית". לדבריה, מדובר בהליך החלמה ארוך מאחר ומדובר במח עצם ובייצור תאי דם.

מקרה נוסף גם ב"סורוקה"

לאחר שקיבל משרד הבריאות את הדיווח על שלושת המאושפזים הראשונים בבית החולים מאיר, הוחלט להוציא הודעה מסודרת על מנת לברר האם היו מקרים נוספים. ראש מנהל הרפואה במשרד הבריאות, פרופסור ארנון אפק, סיפר כי "מיד יצרנו שאילתא לקופות החולים לברר האם היו מקרים נוספים". במשרד הבריאות הוחלט "לחזור ולבדוק כל מקרה חשוד לגופו, כדי לדעת האם המקרים הללו קשורים זה בזה", כלשון פרופסור אפק. הוא הדגיש כי תופעות הלוואי של התרופה ידועות, ולא מדובר בתופעה חדשה. "כל הזמן יש דיווחים על תופעות לוודאי, אבל היא מאוד נדירה לתרופה מאוד יעילה". אפק הוסיף ואמר כי "השכיחות בספרות היא של פחות מאחד למיליון".

מאותה הבדיקה עלה כי לפני כשלושה חודשים היה חשד למקרה נוסף עם רקע דומה בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, שם האישה טופלה ושוחררה לביתה. ממשרד הבריאות נמסר כי "בשלב זה מדובר בחשד לקשר לנטילת האופטלגין, אשר נבדק על ידי גורמי המקצוע. תרופת האופטלגין מותרת לשימוש בארץ ובשלב זה אין מקום לשינוי בהנחיות. המשרד יעדכן את הציבור בהמשך תהליך הבדיקה".

מחברת טבע נמסר בתגובה: "טבע שמה בראש מעיניה את השמירה על בריאותם של המטופלים. אנו מצרים על המקרים ונשתף פעולה באופן מלא עם רשויות הבריאות ככל שיידרש על מנת ללמוד את הפרטים שבשלב זה אינם ידועים לנו. על-פי נתונים אשר נאספו במשך עשרות שנים על מיליוני מטופלים, עולה כי שכיחות דיכוי מח עצם חמור עם אופטלגין היא תופעת לוואי נדירה ביותר ומוערכת באחד למספר רב של מיליוני שימושים. יש לציין שהמוצר משווק בישראל ובעולם עשרות שנים והיעילות והבטיחות שלו נבדקו וממשיכים להבדק באופן רציף על-ידי משרד הבריאות הישראלי ועל-ידי רשויות בריאות מרכזיות בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully