וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתים נשרפו בקריית טבעון: "הצתה לאומנית"

קובי מנדל

9.8.2012 / 19:00

עשרות צוותי כיבוי השיגו שליטה על השריפה בצפון, והחשד שעולה במשטרה הוא כי מדובר בהצתה מכוונת. תושב שביתו עלה באש: "פתאום לא ראינו את השמש"

צילום: דניאל בוק, עריכה: אמיר קוטיגרו

המשטרה חוקרת הערב (חמישי) את הגורם לשריפה שפרצה בצהריים סמוך לקריית טבעון, ולשריפות נוספות שהשתוללו אתמול באזור. במהלך השריפה היום עלו באש שני בתים ותושבים רבים פונו. עשרות צוותי כיבוי שהוזעקו לאזור הצליחו להשתלט על האש.

"השריפות שהחלו אתמול בשיפולי הכרמל הן הצתה מכוונת על רקע לאומני", אמר מפקד מחוז חוף של המשטרה, ניצב חגי דותן.

שריפה בטבעון , אוגוסט 2012. דרור עינב
בית שנשרף בטבעון/דרור עינב

הערב החלו תושבי קריית טבעון לשוב למקום מגוריהם, כולל 250 קשישים מבית אבות, בעקבות אישור המשטרה. בשריפה עלו כמה עשרות של חורש טבעי באש.

יאיר לחמן, שביתו נשרף כליל, סיפר על מה שהתרחש לוואלה! חדשות. "איך שפרצה האש והרחתי את העשן, ניסיתי לצלצל לכל הרשויות, משטרה מכבי אש, אף טלפון לא ענה. בסוף ענו ואמרו שהם מטפלים בזה, אני רואה את האש מתקדמת בגלל הרוח. פתאום הגיעו מכבי האש ומתחילים לגלגל צינורות. אמרתי להם שיש לעשות זאת במקום אחר והראיתי להם היכן. עד שהם התארגנו, הרוח הייתה עזה ביותר. פתאום שמעתי רעשים שמקורם ברעפים שהחלו להתבקע מהחום וגגות העץ החלו להתלקח".

"הגג התחיל להישרף, בצינורות של הכבאים היו חורים והמים פוזרו לכל עבר", שיחזר לחמן. "אצלי הגג נשרף, מרוב החום הקירות הפכו לשחורים. הנזקים גדולים מאוד, אבל אסתדר. יש לי חברים רבים שרוצים לעזור. אני דור רביעי בארץ ואנחנו נתגבר".

ליאור טפר, שביתו לא נפגע, הוסיף: "אני וזוגתי היינו באמצע צהריים ופתאום לא ראינו שמש. זוגתי יצאה להביט ואמרה לי 'ליאור, כל היער בוער', ומאז התחיל כאן בלאגן שלם. יצאנו החוצה וראינו שכל היער ברחובות כרמל וזבולון בוער. מיד הגיעו הכבאים, כל השכנים התאספו. אתה דואג שהבית לא יעלה באש, כל הזכרונות כל הרכוש. יש שבילי אש, אבל היום התברר שמספיק גיץ אחד על מנת לשרוף בית שלם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שריפה בטבעון , אוגוסט 2012. דרור עינב
עוד מנזקי השריפה היום בטבעון/דרור עינב

סמפכ"ל המשטרה, ניצב ישראל יצחק, קיים הערב הערכת מצב יחד עם ניצב חגי דותן, נציב כבאות ראשי, מד"א ונציגי הרשות המקומית, במהלכה הוצגה הפעילות המשותפת של כלל הגורמים. הסמפכ"ל ציין כי אירועי השריפה האחרונים מהווים רצף לא מקרי של אירועים והנחה למצות את החקירה.

רב טפסר שחר איילון, נציב שירותי כבאות והצלה, ציין בשיחה עם וואלה! חדשות כי השריפה הייתה חמורה, משום שהלהבות התקרבו לבתי התושבים. "היה מאבק על כל בית", אמר. "לוחמי האש עשו את המקסימום כדי שלא רכוש ושלא ייפגע אף אדם". הוא ביקש להודות בחום לסיוע שקיבלו הכבאים ממשטרת ישראל, מיערני קק"ל ומחיל האוויר.

איילון דחה את הטענות שהשמיעו כמה תושבים באזור השריפה, לפיהן כוחות הכיבוי התעכבו בהגעה למקום, וביטל בתוקף תלונות נוספות לפיהן הכבאים השתמשו בצינורות מים מנוקבים. "כל תושב חושב שהבית שלו הוא החשוב ביותר, ושהאש מתקרבת דווקא אליו", אמר בשיחה בחפ"ק הפיקוד. "התוצאה החשובה ביותר היא שהאש נבלמה", אמר. "מי שמנהל את כיבוי האש הוא המפקד במקום - ולא התושבים". איילון אף ציין כי הורה לטייסי הכיבוי להשתמש הפעם במים בלבד, ולא בחומרי מעכבי בעירה שקשה להסירם מגגות הבתים. הוא אמר כי בכיבוי השריפה יושמו לקחים רבים שהופקו מהשריפה בכרמל ב-2010, ואמר לסיכום כי לדעתו, "מבקר המדינה יכול להיות מרוצה".

שריפות גם בבית שמש ובהרי ירושלים

במקביל, משתוללת שריפה יער גדולה נוספת באזור התעשייה המערבי בבית שמש. בשירותי הכבאות אמרו כי במקום פועלים שישה צוותי כיבוי, בסיוע מטוסי כיבוי, כדי להשתלט על הלהבות.

במקביל, הצליחו כוחות הכיבוי להשתלט על שריפה שפרצה בפעם השלישית ביממה האחרונה במושב אבן ספיר הסמוך לירושלים. במהלך השריפה פונו תושבים בחלק המערבי של המושב.

עוד בנושא
האש בטבעון: מספר בתים נשרפו, בית אבות פונה
אתמול: הושגה שליטה על השריפה שהשתוללה בהרי ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully