וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיני: עשרות טנקים פועלים נגד מנהרות ההברחה

ניר יהב

9.8.2012 / 17:33

הצבא המצרי ריכז ביממה האחרונה 60 טנקים, נגמ"שים ודחפורים באזור הגבול בין סיני ועזה, במסגרת המאבק בחמושים שהרגו 16 חיילים מצרים בתחילת השבוע

המבצע בסיני בעקבות הפיגוע נמשך: גורם מצרי בכיר אמר היום (חמישי) כי צבא מצרים שיגר כוחות רבים, הכוללים בין השאר 60 טנקים, נגמ"שים ודחפורים, אל אזור הגבול בין סיני לעזה על מנת להרוס את מנהרות ההברחה. לדבריו, מניין ההרוגים בקרב החמושים המשתייכים לארגוני הג'יהאד הקיצוני, מאז החל המבצע, עומד על כ-40.

כלי תקשורת במצרים ציטטו עדי ראייה בסיני שהופתעו למראה הכמות הגדולה של הכלים הכבדים שנכנסו לסיני. "לא ראינו כזו כמות עד כה", אמרו. "משמעות הדבר היא שתוך כשבוע יושמדו כל המנהרות".

בתוך כך, שרי הקבינט המדיני ביטחוני אישרו במשאל טלפוני כי צבא מצרים יוכל להפעיל במצרים חמישה מסוקי קרב גם בימים הקרובים. זאת, בהתאם לנספח הצבאי בהסכם השלום בין ישראל למצרים. מצרים השתמשה במסוקי קרב השבוע במבצע חד-פעמי שיצאה אליו, וקיבלה לכך את אישורו של שר הביטחון, אהוד ברק.

עמדה מצרית בגבול עם רצועת עזה לאחר מתקפת ג'יהאד שבה נהרגו 15 חיילים מצרים. רויטרס
"לא ראינו כזו כמות עד כה"/רויטרס

המבצע, המכונה "נשר", ממשיך זה היום השני ועל פי דיווחים בכלי התקשורת במצרים, לפנות בוקר שיגר צבא מצרים 18 שריוניות וטנקים לעבר העיר שייח' זוויד שבסיני. עדי ראייה בסיני סיפרו כי השריוניות פשטו על אזורים סביב העיר, כולל על אזורים מאוכלסים, ומשם המשיכו לעבר דרום העיר ולאזור רפיח המצרית. לפי הדיווח, את הכוחות ליוו שני מסוקי אפאצ'י. סוכנות הידיעות הרשמית במדינה דיווחה כי כוחות הביטחון סורקים אזורים נרחבים בסיני במטרה "לטהר את קני הטרור".

המבצע הצבאי הנרחב ביותר שערך בחצי-האי סיני מזה עשרות שנים החל אתמול. לראשונה מאז שנת 1973, הפעיל הצבא המצרי כוחות אוויריים והרג, לטענתו, 20 טרוריסטים חמושים בכפר א-תומה. רבים בזירה הפוליטית המצרית ברכו על כניסת צבא מצרים לסיני, בעוד שחלקם קראו להנהגה המצרית לבחון מחדש את הסכמי קמפ דיוויד שנחתמו ב-1979 עם ישראל, באופן שיאפשר כניסה נרחבת של כוחות מצרים לסיני. רבים גם ברכו על ההחלטה להרוס את המנהרות "כשמירה על הביטחון הלאומי המצרי".

אתמול הדיח הנשיא, מוחמד מורסי, את ראש המודיעין המצרי, הגנרל מוראד מואפי, מתפקידו. בהודעה שפרסמה לשכתו של מורסי, נאמר כי מואפי הוצא לפנסיה, וכי במקומו מונה מוחמד שחאתה. מורסי פיטר גם את מושל צפון-סיני, הגנרל עבד אל-ווהאב מברוק. לא נמסר מי יחליף אותו.

גורמי ביטחון מצרים העריכו בשיחה עם האתר המצרי "אל-אהראם" כי ההחלטה להוציא את הגנרל מואפי לפנסיה התקבלה לאחר שהודה כי הייתה בידיו התרעה לפני הפיגוע, אולם לא האמין שיבוצע פיגוע כזה בזמן הרמדאן. עוד אמרו כי ההחלטה להדיח את מפקד המשטרה הצבאית ואת אחד מעוזרי שר הפנים התקבלה לאחר שלא הצליחו לאבטח את הנשיא מורסי, שרצה להשתתף בהלוויית 16 החיילים שנרצחו בפיגוע, אולם נאלץ לוותר.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

השתתפה בהכנת הכתבה: טל שלו

עוד בנושא
אפקט סיני: שב"כ מגייס כוח אדם למרחב הדרומי
המבצע הצבאי בסיני נמשך: שריוניות פשטו על ערים
בישראל ספקניים: "מבצע מצרי אחד בסיני לא יביא שינוי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully