וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גז פלפל פוזר בהפגנה מול קריית הממשלה בת"א

5.8.2012 / 0:29

פעילי המחאה שיצאו לכיוון קריית הממשלה התפרצו לבמת ההפגנה השכנה ברחבת המוזיאון. היתר המשיכו לאורך רחוב קפלן, שם פיזר על פי החשד מפגין גז פלפל. 8 מפגינים נעצרו

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

בזמן שפעילי המחאה החברתית ערכו "עצרת משותפת" עם פעילי הפורום לשוויון בנטל, צעדו כאלף מפגינים בהפגנה שנייה -נפרדת - שהחלה בצעדה מכיכר הבימה, מקום הולדתה של המחאה ביולי אשתקד. פעיליה לא הצטרפו למשתתפי העצרת במוזיאון, והם המשיכו לכיוון רחוב קפלן שם נעצרו מול קריית הממשלה שם בילו חלקם את הלילה.

כמה עשרות מפגינים סטו ממסלול ההפגנה לעבר העצרת שהתקיימה ברחבת מוזיאון תל אביב, צעקו במגאפונים וחלקם ניסו לעלות על הבמה. אחד הפעילים שניסה לחצות את השטח הסטרילי נהדף על ידי המאבטחים. לבסוף נעתרו מארגני העצרת והסכימו לאפשר לאחת הפעילות מההפגנה השנייה לעלות ולדבר מעל הבמה.

יתר המפגינים המשיכו לצומת הרחובות קפלן ודרך בגין, שם התקהלו סמוך לשוטרים. בשלב מסויים פוזר במקום גז פלפל, על פי החשד על ידי אחד המפגינים, שנטל את הגז משוטר סמוי שתיעד את ההפגנה. המפגין נעצר במקום, לאחר שהספיק לרסס את הגז לעבר השוטר, שנפגע ונזקק לטיפול רפואי. לטענת מפגינים רבים שנכחו במקום, השוטר הוא זה שריסס את גז הפלפל.

בסך הכל נעצרו במהלך ההפגנה שמונה מפגינים, שישה מהם בחשד להפרות סדר והפרעה לשוטר במילוי תפקידו ואחד נוסף בחשד להשלכת בקבוק לעבר שוטר.

מפקד המרחב של המשטרה ספג קללות

תנ"צ יורם אוחיון, מפקד מרחב ירקון של המשטרה, הגיע אל אזור קריית הממשלה בו הפגינו מקבץ פעילי מחאה, ונתקל בקריאות גנאי. המפגינים החלו להתקהל סביב אוחיון וזעקו לעברו: "אוחיון ביזיון" ו"אוחיון תתפטר".

יריב אופנהיימר, מזכ"ל שלום עכשיו, שנכח בהפגנה בקפלן אמר לוואלה! חדשות: "משטרת ישראל הלבישה שוטרים סמויים בחולצות של יאיר לפיד ושלחה אותם לצלם את האנשים בקהל. לאחר שחשפו אותם, השוטרים העלימו לפתע את חולצות יאיר לפיד ונשארו עם חולצות רגילות. זה מעשה שפל, מיותר, אנטי דמוקרטי ומביש שלא צריך לחזור על עצמו במשטרת ישראל". אופנהיימר השווה את ההפגנה לזו שהתקיימה מוקדם יותר ברחבת המוזיאון ואמר כי "זאת הפגנה בלי יחצנים, בלי זמרים ועם הרבה אנשים ואנרגיות אותנטיות".

ההפגנות צדק חברתי בקפלן , אנשים לאחר ששאפו גז פלפל. דרור עינב
שוטר שנפגע מגז פלפל מובל על ידי שוטר סמוי/דרור עינב

מלבד תנ"צ אוחיון, הגיעו למקום גם מפקד תחנת לב תל אביב סנ"צ דני לוי, כוחות מג"ב וסיור, שוטרים סמויים ורכבי משטרה רבים. על גגות הניידות עמדו מתעדים של המשטרה.

בהפגנה זו, שהתמקדה בגזירות הכלכליות, שמו המפגינים, לטענתם, דגש על כך שמעולם לא הדירו אף קבוצה מהמחאה ולכן לא הכריזו על הפגנותיהם כעל איחוד כוחות. "למי שרוצה להבין מה קורה עם המחאה: המחאה מאוחדת. זה כבר מזמן ככה. אבל 'המחאה' היא לא המחנה המשותף, היא לא איציק שמולי והיא לא סתיו שפיר. היא אלפי אנשים בכל הארץ שנאבקים כדי לשנות את פני המדינה הזאת. אנשים שרוצים להפוך את הפירמידה, להחזיר את הכוח (והכסף!) לאזרחים, בחזרה מידיהם של קומץ הנהנים מהמצב הקיים", כך כתבה לירון אחדות, מיוזמות ההפגנה, בעמוד הפייסבוק שלה.

פעילי המחאה מפגינים ברחבת הבימה בתל אביב. דרור עינב
המפגינים איחדו כוחות/דרור עינב

בשל הצעדה מכיכר הבימה, נסגר לתנועה מסלולה – רחוב מרמורק, אבן גבירול לכיוון קפלן וקפלן עד למנחם בגין. כמו כן, נסגרו קטעים מהרחובות הבאים: דיזנגוף, המלך ג'ורג', הנביאים, שדרות בן ציון, שאול המלך, קרליבך ושדרות רוטשילד.

אירועים נוספים התקיימו אמש ברחבי הארץ. בקריית גת מחו התושבים על הגזירות הכלכליות, במקביל לדרישות סביבתיות נגד המפעלים המזהמים בעיר. גם בדליית אל-כרמל התקיימה הפגנה.

(עדכון ראשון: 21:18, 04.08.12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully