וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב בתל אביב: הפגנה מאוחדת - ולינה בקריית הממשלה

ברחבת המוזיאון יקראו לשוויון בנטל, במפגן של שיתוף פעולה בין מחנה הפראיירים לסתיו שפיר ואיציק שמולי. על אף החזית המאוחדת, צעדה נפרדת תצא במקביל לקריית הממשלה

המחאה חוזרת – ומאחדת את איציק שמולי ומחנה הפראיירים עם סתיו שפיר ויאיר לפיד. לא אחת בשבועות האחרונים התקיימו מספר מחאות חברתיות במקביל, והערב (שבת) בשעה 20:30 תתקיים עצרת ברחבת מוזיאון תל אביב בקריאה מאוחדת. המשתתפים יכללו כמה קבוצות של ארגונים חברתיים ושל המאבק לשוויון בנטל. לטענת המארגנים, הגזירות החברתיות החדשות, ובראשן העלאת המסים, הפרו את הבטחת הממשלה לאזרחים להקטין את יוקר המחייה. עוד הם טוענים כי הממשלה הפרה הבטחה לחוקק חוק שירות שווה לכל לפני שחוק טל פג בתחילת השבוע.

בעצרת הערב צפויים לנאום סתיו שפיר, ממנהיגות המחאה החברתית של הקיץ שעבר ושל השנה האחרונה, ויו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי. כמו כן יישאו דברים מובילי מחאת "מחנה הפראיירים" - בועז נול ועידן מילר - לצד מנכ"ל ארגון "לתת" ערן וינטרוב, וקופטן חלבי - ראש העמותה למען החיילים המשוחררים הדרוזים. בחלק האמנותי ייקחו חלק יזהר אשדות, דני בסן והפרויקט של עידן רייכל.

אלפים הפגינו בעד שוויון בנטל: "מפסיקים להיות פראיירים". סטלינק, אתר רשמי
הערב - מאחדים את כל הכוחות. כמעט/אתר רשמי, סטלינק

ממטה העצרת המאוחדת הבהירו לוואלה! חדשות כי פוליטיקאים לא ינאמו בעצרת, וכי אין מעורבות של מפלגות בארגון העצרת. לדברי המארגנים, חברי כנסת - כמו כל שאר הישראלים - מוזמנים לקחת חלק בעצרת עצמה, שנועדה לשנות את מדיניות הממשלה.

גם הפוליטיקאי והעיתונאי יאיר לפיד הודיע על הצטרפותו לעצרת המאוחדת, גם אם לא הודיע שינאם בה. "הערב נצא כולנו למחות נגד הממשלה המנופחת והבזבזנית בתולדות ישראל, ולומר לה די. אנחנו לא עומדים בזה יותר", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. "אני קורא לכם לבוא להפגין איתי ועם אלפי פעילי ותומכי 'יש עתיד', כי אסור לנו לשתוק מול ההתנהלות חסרת האחריות הלאומית, הכלכלית והחברתית של ממשלת נתניהו. זה אפשרי וזה בידיים שלנו", הוסיף.

עוד הערב: עצרת לציון שלוש שנים לרצח בבר-נוער

ואולם, למרות החזית המאוחדת לכאורה של הערב במוזיאון תל אביב, תיערך במקביל לו מחאה נפרדת, שבה יושם פחות דגש על גיוס החרדים לצבא, ויותר דגש על הנושאים החברתיים העומדים על הפרק.

הצעדה תתקיים תחת הכותרת "נאבקים בגזירות הצנע", והצועדים יצאו בשעה 20:00 מכיכר הבימה לכיוון קריית הממשלה ברחוב קפלן בעיר. מארגני המחאה המליצו למפגינים להגיע עם שקי שינה לקראת לינה מחוץ לקריית הממשלה.

עצרת נוספת תיערך הערב בשעה 20:30 בגן מאיר תל אביב, ובה תתקיים אזכרה רשמית לציון שלוש שנים לפיגוע בבר-נוער. בעצרת ישתתפו משפחות ההרוגים והפצועים, דפני ליף, ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) וראש העיר תל-אביב יפו, רון חולדאי.

אירועי מחאה נוסף אמור להתקיים הערב גם בקריית גת.

בשל העצרת במוזיאון תל אביב, צפויים שיבושי תנועה באזור החל משעה 19:30. רחוב שאול המלך ייחסם בקטע שבין הרחובות דובנוב לויצמן. ייתכן שגם רחוב קפלן ייחסם לתנועה בהמשך הערב.

לקריאה נוספת:
המחאה חוזרת במוצ"ש: "הרוב הדומם יפסיק לשתוק"
עימותים בין המשטרה למפגיני המחאה בתל אביב
כאלף איש הפגינו בתל אביב לציון מות משה סילמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully