וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: "הסנקציות לא שינו את עמדת טהרן"

דובר הבית הלבן טען כי הסנקציות השפיעו על הכלכלה האירנית, אך התכנית לפתח נשק גרעיני לא הושפעה מהן. "אנו מסכימים לחלוטין עם הערכת נתניהו כי אירן לא חזרה בה מתכניתה"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר הערב (רביעי) כי הממשל האמריקאי מסכים עם עמדתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיה אירן לא חזרה בה מכוונתה לפתח נשק גרעיני, על אף הסנקציות שהטילו עליה מדינות המערב. בתדרוך לכתבים שקיים במטוס הנשיאותי, "אייר פורס 1", הוסיף קרני כי "למרות האכזבה מכך, הטלת הסנקציות השפיעו על הכלכלה האירנית". על פי דוברו של הנשיא האמריקאי, ברק אובמה, "אירן עדיין לא קיבלה החלטה לנטוש את התכנית לפתח נשק גרעיני".

שר ההגנה האמריקאי, לאון פנטה, המבקר בימים אלה בישראל, סיים הערב ביקור בן יומיים בישראל, במהלכו נפגש עם הצמרת המדינית, לרבות הנשיא פרס, ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ברק. בפתח פגישתו עם פנטה אמר ראש הממשלה כי "למרות ההצהרות של ארצות הברית וישראל, שכל האופציות על השולחן, האירנים לא השתכנעו שאנחנו רציניים ומתכוונים לעצור אותם. כרגע המשטר בטהרן מאמין שלקהילה הבינלאומית אין רצון לעצור את תכנית הגרעין שלהם. זה חייב להשתנות ומהר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם שר ההגנה האמריקאי לאון פאנטה, יולי 2012. עומר מירון
"מסכימים עם עמדת נתניהו". שר ההגנה האמריקאי, לאון פנטה, בפגישתו בישראל עם ראש הממשלה/עומר מירון

פנטה חזר על מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ישראל, ואמר: "אני רוצה שאתה והעם בישראל תדעו שאנחנו נעמוג לצדכם, אנחנו מחויבים לביטחון הארץ ונחושים למנוע מאירן נשק גרעיני". שר ההגנה האמריקאי הוסיף כי "אני רוצה לחזור שוב על עמדתה של ארצות הברית לגבי אירן - לא נאפשר לאירן לפתח נשק גרעיני, נקודה". נמצה כל אפשרות במאמץ להבטיח שזה לא יקרה".

הבכיר האמריקאי הדגיש אף הוא בפגישה עם נתניהו כי הסנקציות לא השפיעו על תכנית הגרעין האירנית, אך טען: "לסנקציות הנוספות שקודמו לאחרונה על ידי הנשיא והקונגרס תהיה השפעה רבה עוד יותר על כלכלת אירן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אתמול הידק הממשל האמריקאי בהוראת אובמה את הסנקציות על ענף ייצוא הנפט מאירן למדינות בעולם ועל המגזר הפיננסי. שני בנקים, מסין ועירק, הואשמו כי הם מאפשרים למשטר בטהרן להעביר כספים דרכם.

עוד בנושא:
פנטה לנתניהו: "לא נאפשר גרעין אירני. נקודה"
פרס נפגש עם פנטה: "שיתוף הפעולה חזק מתמיד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully