וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטה לנתניהו: "לא נאפשר גרעין אירני. נקודה"

שר ההגנה האמריקאי שב והדגיש בפגישה עם ראש הממשלה את המחויבות האמריקאית למנוע מאירן לפתח נשק גרעיני. עם זאת, נתניהו הזכיר כי הצהרות לבדן לא עצרו את שאיפות טהרן

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

שר ההגנה האמריקאי, לאון פנטה, המשיך היום (רביעי) את ביקורו בישראל ונועד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בפתח הפגישה אמר נתניהו כי "למרות ההצהרות של ארה"ב וישראל שכל האופציות על השולחן, האירנים לא השתכנעו שאנחנו רציניים ומתכוונים לעצור אותם. כרגע המשטר בטהרן מאמין שלקהילה הבינלאומית אין רצון לעצור את תוכנית הגרעין שלהם. זה חייב להשתנות ומהר".

פנטה שב והדגיש בפני נתניהו את מחוייבותה של ארה"ב לביטחון ישראל. "אני רוצה שאתה והעם בישראל תדעו שארצות הברית תעמוד לצדכם, אנחנו מחוייבים לביטחון הארץ, ונחושים למנוע מאירן נשק גרעיני", הבהיר פנטה. "אני רוצה לחזור שוב על עמדתה של ארצות הברית לגבי אירן – לא נאפשר לאירן לפתח נשק גרעיני, נקודה", הוסיף השר האמריקאי, "ונמצה כל אפשרות במאמץ להבטיח שזה לא יקרה". על רקע דיווחים על חילוקי הדעות בין ירושלים וושינגטון בשאלת הגרעין האירני הדגיש פנטה כי ?אני רוצה שאתה והעם בישראל ידעו כמה דברים שלא השתנו וגם לא ישתנו. ארצות הברית עומדת איתנה לצד ישראל ויש לנו מחויבות מוצקה כסלע לביטחונה של ישראל ולביטחון אזרחיה. שאיש לא יטעה - אנו נישאר נחושים למנוע מאירן להשיג אי פעם נשק גרעיני".

למרות ההתבטאות החריפה של שר ההגנה האמריקאי, בישראל דורשים מעשים ולא הצהרות. ?חזקות ההצהרות ככל שיהיו, הן לא שכנעו את אירן שאנו רציניים לגבי עצירתה", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו. "נכון לעכשיו, המשטר האירני מאמין שלקהילה הבינלאומית אין את הרצון לעצור את תוכנית הגרעין שלהם?. לדברי נתניהו, ?זה חייב להשתנות, וחייב להשתנות במהרה. מכיוון שהזמן לפתרון בדרכי שלום הולך ואוזל?.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם שר ההגנה האמריקאי לאון פאנטה, יולי 2012. עומר מירון
"נחושים למנוע מאיראן נשק גרעיני". נתניהו ופנטה היום/עומר מירון

נתניהו הודה לפנטה, ?לנשיא אובמה ולקונגרס האמריקאי על חיזוק היחסים האסטרטגיים בין מדינותינו?, ועל רקע ביקורו המתוקשר של מועמד המפלגה הרפובליקנית מיט רומני בישראל בתחילת השבוע, הוסיף כי ?בזמנים אלה של חוסר יציבות גדולה באזור, המסר החזק והדו-מפלגתי של תמיכה בישראל זוכה להערכה?.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

עוד אמר נתניהו כי ?אין אתגר גדול יותר מעצירת השאיפה של אירן להשיג נשק גרעיני?, הדגיש נתניהו, ושב והאשים את טהרן במעורבות ונתינת חסות לטרור עולמי. ?יש לעשות הכול על מנת למנוע מאירן, המשטר המסוכן ביותר בעולם, מלפתח את הנשק המסוכן ביותר בעולם?. ראש הממשלה התייחס להצהרתו של פנטה כי לסנקציות יש השפעה רבה על הכלכלה האירנית, ואמר כי ?זה נכון ואני בטוח שלסנקציות הנוספות שקודמו לאחרונה על ידי הנשיא והקונגרס תהיה השפעה רבה עוד יותר על כלכלת אירן?, אך עם זאת הדגיש כי ?למרבה הצער, נכון גם כי לסנקציות או לדיפלומטיה לא הייתה כל השפעה על תוכנית הגרעין האירנית. ארה"ב וישראל גם הבהירו שכל האפשרויות על השולחן?. נתניהו פנה לפנטה ואמר לו כי ?אתה בעצמך אמרת לפני מספר חודשים שאם כל השאר ייכשל, ארה"ב תפעל. אך גם הצהרות אלה לא שכנעו עד כה את אירן לזנוח את תכנית הגרעין שלה?.

שר הביטחון אהוד ברק ושר ההגנה האמריקאי  לאון פנטה בסיור בכיפת ברזל , אשקלון, יולי 2012. דייב בוימוביץ'
"אנחנו נחושים לשמור על היחסים הדוקים". פנטה מבקר בסוללת כיפת ברזל/דייב בוימוביץ'

ביקורו של פנטה חותם סדרת ביקורים של בכירים מהפנטגון בישראל, ומדובר בהיקף חסר תקדים כהגדרת בכירי מערכת הביטחון בישראל, שכינו את חשיבות הביקור כ"דרמטית בעת הזו".

פנטה הודה לנתניהו על קבלת הפנים, והביע תנחומיו על ההרוגים הישראליים בפיגוע בבורגס, והדגיש ?שהעם האמריקאי שותף לזעם ולעצב שלכם?. הוא סיפר לנתניהו על ביקורו בסוללת כיפת ברזל, מוקדם יותר היום עם שר הביטחון, ואמר כי הוא חש ?גאה מאד על הסיוע של ארה"ב לרכישת יכולות מצילות חיים אלה. כפי שאמרת בעצמך, אלה לא מערכות שנועדו לפתוח במלחמות אלא לסיים מלחמות?. פנטה הדגיש את שביעות רצונו משיתוף הפעולה חסר התקדים בין ישראל וארהב, ?שהוא כיום הקרוב ביותר מאשר בכל נקודת זמן בהיסטוריה?, ובמיוחד ?בזמנים של תהפוכות ושינויים גדולים באזור?, אמר פנטה, שהגיע לישראל מתוניסיה ומצרים וצפוי להמשיך לירדן מחר. ?ישראל וארה"ב חולקות דאגה גדולה בקשר לאלימות המשתוללת בסוריה השכנה ולגבי השאיפות הגרעיניות של איראן?, אמר פנטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully