וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגי עמיר: יגאל חשש ששב"כ החליף לו כדורים באקדח

יהושע בריינר

31.7.2012 / 0:01

אחיו של רוצח ראש הממשלה ממשיך לפרסם מזכרונותיו בעמוד הפייסבוק שלו ובין היתר תיאר כיצד אחיו החליף את הכדורים בליל הרצח. "פעלנו תחת ההשפעה שאנחנו תחת מעקב", כתב

חגי עמיר, אחיו של רוצח ראש הממשלה, ממשיך לתאר בדף הפייסבוק שלו את חוויותיו מליל הרצח, כאשר אתמול בערב (שני) פרסם את מה שעבר עליו ועל אחיו בליל הרצח ותאר את פגישתם כעבור מספר ימים בחדרי החקירות. בדבריו בחר עמיר להתמקד בתיאוריות הקונספירציה השונות שעלו לאחר הרצח, אולם לאורך כל הדברים הוא מדגיש כי אחיו הוא זה אשר ירה בראש הממשלה יצחק רבין. עמיר תיאר את החשש הגדול שלו ושל אחיו כי השב"כ עוקב אחריהם והוא עלול להחליף את כדורי האקדח לכדורי סרק.

"בכל התקופה שקדמה לאותו לילה פעלנו תחת ההשפעה שאנחנו תחת מעקב", מתאר עמיר, "בדיעבד אני יודע שטעינו בהערכת יתר של השב"כ שבהחלט לא היה מוכן. לכן באותו מוצאי שבת אחי פעל כך שלא אדע את רגע היציאה מהבית. הוא נכנס לחדר הסמוך לחדרנו כשקודם לקח קופסת תחמושת חדשה, רוקן את המחסנית וסידר את הכדורים בסדר מסוים כי לא ידענו אם רבין יהיה עם שכפ"צ או לא. לא ידענו האם החדירה של כדור רגיל מספיקה לחדור שכפ"צ. את כל זה עשה כדי לשלול את האפשרות שהחליפו לו כדורים ללא ידיעתו. הוא בדק שוב את האקדח לוודא שהוא תקין ויצא מהבית. את רגע היציאה לא זיהיתי".

האסיר המשוחרר חגי עמיר פגש את משפחתו. שלומי גבאי, שלומי גבאי
"בדיעבד אני יודע שטעינו בהערכת יתר של השב"כ שבהחלט לא היה מוכן". עמיר בבית משפחתו/שלומי גבאי, שלומי גבאי

בשלב זה מתאר עמיר את מעשיו של אחיו בכיכר מלכי ישראל דאז על אף שלא היה במקום. "אחי חשש שעוקבים אחריו ולכן היה נכנס לחצרות של בתים ויוצא כדי לנער ממנו מעקב. הוא בחר את איזור החניה כי לשם רבין אמור להגיע בכל מקרה ושם הוא חיכה זמן רב. כשהשוטרים אמרו לו להתרחק הוא זז קצת ואחר כך חזר וכן שוחח עם אחד השוטרים כדי ליצור אמון. פרס עבר אך הוא היה מטרה משנית. כשרבין הגיע הוא נע לעברו, המאבטחים זזו לפתע הצידה ופינו לו את הדרך. הוא התקרב למרחק של כחצי מטר, כיוון לחליפתו של רבין ולחץ על ההדק. רעש הירייה נשמע לו שונה מעט אך מה שהפתיע אותו הוא שרבין לא זז כתוצאה מהירי. רבין הפנה את ראשו, לא הגיב, ולכן ירה עוד שתי יריות ומיד שמט את האקדח".

בשלב הזה מספר עמיר כי אחיו העיד כי שמע אף הוא את הקריאה שתסייע ליצור תיאוריות שונות על ליל הרצח. "גם אחי שמע את קריאות ה"סרק סרק" מכיוון המדרגות אך כבר התנפלו עלו שוטרים והשכיבו אותו. ביום השני או השלישי לחקירה הפגישו ביננו בחדרי החקירות. השאלה הראשונה שהוא שאל אותי הייתה למה רבין לא הגיב כלל לירי. לא הייתה לי תשובה וגם היום אין לי. מרגע הירי אין לנו קשר לאירועים שהתרחשו לאחר מכן. גם לנו יש שאלות: מי צעק 'סרק סרק', למה רבין לא הגיב לירי, איך זה שכדור אחד נעלם ולא פגע בכלום, למה המאבטח רובין שינה את גרסתו בין ועדת החקירה למשפט. יש אנשים שכדי להתאים את המציאות לתיאוריה שיש להם הם מנסים לעקם את המציאות ולהפוך אותנו לסוכני שב"כ. הבעיה היא שבאופן עקרוני סוכנים לא מגיעים לכלא, לא מענים אותם ומתעללים בהם כפי שנעשה לנו וממשיכים לעשות גם עתה לאחי. אלו העובדות הידיעות לנו ואלו השאלות, והשאלה הגדולה היא מי בכלל יכול לחקור פרשה בסדר גודל שכזה בישראל".

יש לציין כי עמוד הפייסבוק של עמיר זוכה לאהדה בעיקר בקרב אנשי הימין הקיצוני שרבים מהם עוקבים באדיקות אחר פרסומיו. עמיר עצמו שוהה בימים אלה בבית הוריו בהרצליה ואת עיקר זמנו מעביר בלימוד תורה ובגלישה באינטרנט. עמיר, ששוחרר לפני כחודשיים בתום ריצוי 16 שנות מאסר וחצי בגין קשירת קשר ומעורבות ברצח, מעולם לא הביע חרטה על מעשיו - בדומה לאחיו, יגאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully