וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק העולמי: הרשות הפלסטינית לא ערוכה להפוך למדינה

דו"ח שפרסם אחד הגופים הכלכליים החשובים בעולם קובע כי כלכלת הרשות הפלסטינית לא יציבה, ונסמכת בעיקרה על סיוע זר. "על הרשות לפתח תשתית שתאפשר מסחר פרטי", נכתב בדו"ח

הבנק העולמי קובע - הפלסטינים לא ערוכים למדינה עצמאית. בדו"ח שפרסם היום (רביעי) אחד הגופים הכלכליים החשובים בעולם, נקבע שכלכלת הרשות הפלסטינית לא יציבה, ונסמכת בעיקרה על סיוע זר. לפיכך, נטען בדו"ח, לא ערוכים הפלסטינים למדינה עצמאית. בדו"ח נקבע כי הסיוע הזר לפלסטינים הוביל לגידול של 7.7% בתוצר המקומי הגולמי בין השנים 2007 ו-2011, אלא שהסיוע הורגש רק בשירותי הממשלה, הנדל"ן ובמגזרים אחרים שאינם סחירים. בנוסף, קובע הדו"ח, במגזר החקלאי ובמגזר הייצור נרשמה צניחה.

מחבר הדו"ח, הכלכלן הבכיר ג'ון נאסיר, אמר כי "הרשות הפלסטינית התקדמה באופן נכיר בתחומים שונים, ביצירת מוסדות הנדרשים לצורך מדינה עתידית. עם זאת, הכלכלה במדינה עדיין לא חזקה מספיק". לדברי נאסיר, "יציבות כלכלית לא מושגת באמצעות סיוע זר, ולכן קריטי שהרשות תפתח את המסחר במגזר הפרטי". מהדו"ח עולה כי צמיחתה של הרשות תלויה באופן שבו תוכל להשתלב בכלכלה העולמית, ולנצל את יתרונותיה - רמת החינוך באוכלוסיה, ומיקומה הגאוגרפי כגשר בין העולם הערבי ואירופה.

בין היעדים שמציב הבנק העולמי לפלסטינים, נמנים גם שיפור תשתיות המסחר, כך שיוזלו עלויות והיעילות תגבר. בין היתר, נדרשת הרשות לקדם ולפתח מוסדות חוקיים ורגולטוריים שיאפשר את צמיחת המסחר. בדו"ח נרשמת גם ביקורת כלפי ישראל. בכירת הארגון מריאם שרמן אמרה כי "ההגבלות הישראליות על הרשות נותרו המכשול העיקרי להשקעה ברשות הפלסטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully